Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@02:30:00 GMT

روند کهنه‌نما در طراحی دکوراسیون

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۷۰۷۵

روند کهنه‌نما در طراحی دکوراسیون

دکوراسیون داخلی منازل، یکی از جذاب‌ترین زمینه‌های کاری است. کاری که نتیجه‌اش می‌تواند برای هر سلیقه‌ای یک خروجی خوشایند داشته باشد. اما همین سلیقه‌ها هستند که بازار دکوراسیون را تشکیل می‌دهند. سلیقه‌ها، تحت تاثیر خواسته‌های شخصی و تاثیرات اجتماعی و فرهنگی شکل می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سرای ابریشم، البته برخی اوقات، بعضی روندها در خواسته‌های افراد رخ می‌دهد که منجر به ظهور یک مد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مد می‌تواند روی انتخاب‌های مشتریان در همه‌ی محصولات بازار موثر باشد. یکی از روندهایی که چند سالی می‌شود در بازار در حال گسترش است، روند کهنه‌نمایی است. به این معنی که برخی مشتریان ترجیح می‌دهند محصولاتی خریداری کنند که ظاهری کهنه و قدیمی داشته باشد. این محصولات، در همه‌ی زمینه‌ها، از وسایل تزئینی گرفته تا ظروف دیده می‌شوند. یکی از محصولاتی که تاثیر زیادی از این روند پذیرفته است، فرش است. در صورتی که قصد خرید فرش داشته باشید، با یک گشت و گذار ساده در بازار، یا سایت‌های اینترنتی، می‌توانید فرش‌های کهنه‌نمای زیادی ببینید. درباره‌ی این نوع فرش، که به نام فرش وینتیج نیز معروف است، در ادامه، بیشتر صحبت می‌کنیم.

آشنایی با فرش وینتیج

شاید اسم این محصول را از گوشه و کنار، شنیده باشید. اما اگر برایتان سوال شده که «فرش وینتیج چیست؟»، در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم.

فرش کهنه‌نما، یا ونیتیج، نوعی فرش مدرن است که دارای ظاهری کهنه است. یعنی با دیدن آن، احتمالا یاد فرش‌های عتیقه که در موزه وجود دارند، خواهید افتاد. کیفیت بالا و ظاهر خاص این فرش‌ها باعث شده است تا طرفداران زیادی در بازار فرش داشته باشند. افرادی که با خریداری فرش وینتیج، دکوراسیون منزل خود را بر اساس آن می‌چینند، روز به روز در حال گسترش است. فرآیند تولید این محصول، جالب است. برخلاف بقیه‌ی فرش‌های ماشینی که در کارخانه به صورت انبوه تولید می‌شوند، تولید نوع از فرش‌ها، به صورت تکی است. البته این فرش‌ها، از خط تولید به همین شکل و شمایل خارج نمی‌شوند، بلکه تولید آن‌ها، توسط هنرمندانی انجام می‌شود. در ادامه، بیشتر درباره‌ی نوع ساخت این فرش‌ها صحبت می‌کنیم.

نحوه‌ی ساخت فرش وینتیج

هر فرشی را که دوست داشته باشید، می‌توانید با ظاهر کهنه‌نما تولید کنید. این کار توسط هنرمندانی که در این زمینه تخصص دارند، انجام می‌شود. یک فرش ماشینی انتخاب می‌شود. این فرش، از فرش‌های عادی است که در بازار خیلی راحت می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. سپس هنرمند مخصوص، کار کهنه‌نمایی را روی این فرش انجام می‌دهد. فرآیند کهنه‌نمایی، با استفاده از محلولی خاص انجام می‌شود. فرش با این محلول شسته می‌شود. البته این که کدام بخش فرش با استفاده از این محلول شسته شود، با تشخیص هنرمند انجام خواهد شد. بعد از شستن فرش با محلول خاص، آن را جلوی آفتاب پهن می‌کنند تا رنگ و ظاهر فرش، به شکل دلخواه در بیاید. پس از این فرآیند، فرش وینتیج، آماده‌ی ورود به بازار است.

البته این فرآیند نسبتا طولانی و این نکته که کهنه‌نمایی فرش، یک هنر است، باعث شده است تا قیمت فرش وینتیج، نسبت به سایر فرش‌هایی که در بازار وجود دارند، بیشتر باشد. اما زیبایی که این فرش می‌تواند به دکوراسیون شما اضافه کند، ارزش این قیمت را خواهد داشت. قابلیت سازگاری بالایی که این نوع از فرش‌ها با دکوراسیون‌ها و سلایق مختلف دارند، سبب شده  تا تقاضا برای آن‌ها، روز به روز در حال افزایش باشد. شاید چند سال پیش، هیچ کس فرش وینتیج یا کهنه‌نما را نمی‌شناخت. اما امروزه، در صورتی که قصد خرید فرش داشته باشید، با یک گشت و گذار ساده در بازار، یا سر زدن به ویترین آنلاین محصولات فرش، می‌توانید خیلی راحت، انواع و اقسام این فرش را ببینید و در صورت پسند، آن‌ها را خریداری کنید. حتی در صورتی که دوست داشتید نوع کهنه‌نما از یک فرش خاص را داشته باشید، کارگاه‌هایی هستند که می‌توانند شما را کمک کنند.

جا دادن فرش وینتیج در دکوارسیون خانه

در صورتی که این نوع فرش را برای چیدمان منزل خود انتخاب کردید، می‌توانید با خیال راحت دکوراسیون منزلتان را حول این فرش دوست‌داشتنی بچینید. فرش‌های وینتیج، قابلیت سازگاری بالایی با اکثر دکوراسیون‌ها دارند. اما اگر بخواهید از حداکثر جلوه‌ی این محصول در چیدمان منزل خود استفاده کنید، بهتر است کنار آن را خلوت نگه دارید و نور مناسبی نیز در فضا ایجاد کنید. می‌توانید برای افزایش هارمونی در دکوراسیون منزل خود، مبل‌هایی استفاده کنید که آن‌ها هم دارای روکش کهنه‌نما باشند. امروزه روند کهنه‌نمایی، در بازار مبل نیز طرفداران زیادی دارد و تولیدکنندگان نیز بر این اساس محصولات خود را تولید می‌کنند. اگر مبلی دارید که از قبل خریداری کرده‌اید، اما کهنه‌نما نیست،‌ نگران نباشید. امروزه روکش‌های مبلی در بازار به فروش می‌رسد که با این روند تولید شده‌اند. استفاده از مبل‌ها و اثاثیه با طرح ساده و یک رنگ نیز، از دیگر انتخاب‌های جذابی است که در صورت خرید فرش وینتیج، می‌توانید آن‌ها را بین ایده‌های دکوراسیون منزل خود، در نظر بگیرید. از طرح‌های کهنه‌نما، حتی در خرید محصولاتی مانند تابلو فرش هم می‌توانید استفاده کنید. به نظر می‌رسد این روند، هنوز قرار است در بازار دکوراسیون، رشد کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دکوراسیون طراحی دکوراسیون دکوراسیون منزل داشته باشید منزل خود کهنه نما فرش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی

مرتضی عباس‌زاده، سرپرست مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری‌های نرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا پیرامون برنامه‌های مرکز رباتیک این مرکز گفت: مرکز تحقیقات رباتیک از دو سال قبل به انجام فعالیت‌های ویژه‌ای از جمله طراحی و ارائه وسایل هدایت شونده خودران پرداخته است و هم اکنون با یک تیم ۲۰ نفره از سرای نوآوری، مرکز رشد و مرکز تحقیقات در حال فعالیت و پیش بردن پروژه‌های مختلف در این زمینه است. وسایل نقلیه خودکار دارای چرخ‌های مخصوصی که ما بزرگترین چالش ما تهیه آن‌ها بود که خداروشکر توانستیم با تولید آن خودکفا شویم و نمونه ایرانی این چرخ را طراحی و پیاده کنیم.

وی در ادامه افزود: طی جلساتی که با وزارت دفاع برگزار کردیم قرار شد یکسری ربات هوشمند در جهت تأمین نیاز‌های آنها طراحی و تولید شود؛ زیرا با توجه به حساسیت این حوزه لازم است برخی وسایل در محیط‌های خاصی جا‌به‌جا شوند که ممکن است برای انسان خطر آفرین باشد و این موضوع می‌تواند موفقیت‌های بزرگی در بحث دفاع به‌دست آورد.

سورتینگ و انبارگردانی با ربات‌های هوشمند 

عباس زاده در ادامه گفت: از سوی دیگر با توجه به افزایش خرید‌های اینترنتی و دریافت بسته‌های پستی از سوی مردم نیاز به فناوری و استفاده ربات‌ها بیش از پیش احساس می‌شود. از این رو طی صحبت‌ها و تعاملاتی که با شرکت ملی پست انجام شد، قرار است ربات‌هایی برای استفاده در سورتینگ و انبارگردانی هوشمند طراحی و تولید شود و با قابلیت‌های لازم شرکت پست، با ابعاد کاربردی در اختیار آنها قرار بگیرد. این ربات‌ها می‌توانند به صورت ۷-۲۴ و محیط تاریک کار کنند که این موضوع باعث سرعت در خدمات رسانی و صرفه جویی در انرژی می‌شود.

سرپرست مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری‌های نرم دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر پروژه‌های در دست این تیم گفت: موضوع بهداشت در کارخانه‌های داروسازی بسیار حائز اهمیت است و بهتر است جا‌به‌جایی و حمل دارو بدون دخالت انسان صورت بگیرد از این رو شرکت‌های داروسازی هم تمایل زیادی به مکانیزه کردن این خدمات دارند هرچند که این اتفاق پیش‌تر در کشور‌های نظیر آلمان، ژاپن، آمریکا رخ داده و با این رویکرد ما نیز به این سمت حرکت می‌کنیم که بتوانیم ربات‌های داخلی و برای این کار ارائه کنیم.

تفاوت ربات با دستگاه چیست؟

وی در ادامه با اشاره به تفاوت‌های دستگاه با ربات افزود: هرچقدر یک دستگاه به سمت هوش مصنوعی پیش برود ربات‌تر می‌شود به این معنی که می‌تواند رفتار‌ها و عکس العمل‌های مختلفی داشته باشد، هرچه هوش مصنوعی را کم کنیم به سمت دستگاه بودن پیش می‌ورد، پس وقتی صحبت از ربات هوشمند می‌کنیم نرم افزار‌های هوشمند و هوش مصنوعی مربوط به یک صنعت خاص در نظر می‌گیریم. هدف ما این است که برای صنایع ربات طراحی و تولید کنیم نه صرفاً دستگاه که به این هدف رسیدیم و خوشبختانه صنایع این موضوع را پذیرفتند و قبول کردند که محصولات ایرانی می‌توانند درحوزه وارد شوند و حرفی برای گفتن دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟