Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیماسادات لاری روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از خوابگاه پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه پارسال ۱۶ خوابگاه با ظرفیت سه هزار دانشجو در کشور تکمیل شده است،  افزود: پنج خوابگاه دانشجویی توسط بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شده است که امروز یکی از آنها را در شهرستان نیشابور افتتاح می‌ کنیم.

وی اظهار داشت: بنیاد ۱۵ خرداد با توجه به آسیب‌های اجتماعی، در حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی برای دختران، مشارکت موثری دارد و اکنون در موج چهارم‌ کرونا، که دیروز با ثبت ۴۹۶ فوتی رکورد زده است نیز وزارت بهداشت از مساله توسعه زیرساخت‌های بهداشتی غافل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای طرح واکسیناسیون که گروه اول به سرعت در حال واکسینه شدن هستند و با تولید انبوه واکسن ایرانی از ابتدای تابستان امسال هرچه سریع‌تر این بیماری را مهار کنیم.
سیماسادات لاری گفت: تنها ۳۵ درصد دستیاران پزشکی ما که در رده سنی ۲۶ تا ۴۰ قرار دارند، متاهل هستند و یکی از دغدغه‌های مجردان این قشر برای ازدواج، تامین مسکن است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با حمایت نمایندگان مجلس و صندوق رفاه دانشجویان تخصیصی این صندوق برای پوشش وام مسکن دستیاران و وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است و یکی از اهداف اصلی ما تکمیل و گسترش خوابگاه‌های دانشجویی است.

لاری افزود: در حال حاضر ۲۷ غذاخوری در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور صنعتی شده و تجهیز و ارتقای ۵۹ غذاخوری دیگر نیز در دست اقدام است.
وی بیشترین اقداماتی را که در حوزه دانشجویی، فرهنگی و رفاهی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده مربوط به به همین دوران شیوع کرونا دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر ظرفیت‌هایی که برای توسعه این بخش فراهم شده امکان دریافت وام‌ بانکی بوده است که تاکنون ۳۰ دانشگاه در سراسر کشور برای ساخت و ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی وام دریافت کرده‌اند.

بنیاد ۱۵ خرداد تا پایان امسال ۸ خوابگاه دیگر می سازد


مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در این مراسم گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ هشت خوابگاه دیگر تکمیل و تحویل دانشگاه های علوم پزشکی خواهد شد که ساخت خوابگاه های ویژه متاهلان از برنامه های مهم ما خواهد بود.

سیدعبدالله ارجاعی افزود: این بنیاد تصمیم دارد در گام دوم انقلاب به یک بنیاد فرهنگی اجتماعی تبدیل شود و ۴ ماموریت جوانی جمعیت، تحکیم خانواده، سلامت و رفع معضلات حاشیه نشین ها برای خود تعریف کرده است و ساخت خوابگاه برای متاهلان، رسیدگی به وضع محرومان با تاکید بر ساکنان مناطق حاشیه ای شهرها در دستور کار ما خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح خوابگاه دانشجویی نیشابور، گفت: این دومین خوابگاهی است که این بنیاد در کشور افتتاح می کند که در گستره ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، با معماری ایرانی - اسلامی طی سه سال ساخته شده و تلاش شده در اجرای آن بر مولفه های شهر فرهنگی نیشابور تاکید شود.

ارتقای دانشکده علوم پزشکی مهمترین مطالبه شهروندان است

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم‌ گفت: ارتقای دانشکده علوم پزشکی‌ نیشابور به دانشگاه، سال های سال است که از مهمترین مطالبات مردم این منطقه شده است.
احسان ارکانی افزود: ۱۰ سال پیش به هر دلیلی این اتفاق در نیشابور رخ نداد در حالی که در سایر نقاط مشابه انجام شد و نیشابور از قلم‌ افتاد و هم‌اکنون درگیر مشکلات آن هستیم که البته این مطالبه را تا آخر پیگیری خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: جذب دانشجو در رشته پزشکی از مطالبات دیگر در حوزه بهداشت است که ۹۰ درصد آن اجرا شده ولی زمزمه هایی شنیده شده که می‌خواهند تنها دو سال و نیم اول تحصیل مقطع پزشکی را به نیشابور بدهند که اصلا قابل قبول نیست.
همزمان با خوابگاه دانشجویی ۱۵ خرداد مجموعه فرهنگی پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور که در گستره ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۸۸ نفر دانشجو ساخته شده، مسجد پیامبر اعظم این مجموعه نیز با هزار و ۱۰۰ مترمربع مساحت و با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.
شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان زیر پوشش خدمات دانشکده علوم پزشکی نیشابور هستند.

مرکز شهرستان‌های ۵۰۰ هزار نفری نیشابور، فیروزه و زبرخان به ترتیب در ۱۲۷ کیلومتری، ۱۶۲ و ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سیما سادات لاری نیشابور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیما سادات لاری نیشابور ویروس کرونا سیما سادات لاری نیشابور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دانشکده علوم پزشکی بنیاد ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

امین دوست محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، گفت: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز ، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کار‌های زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی