Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:51:52 GMT

مشاور شورای عالی سیاسی یمن بر اثر بیماری درگذشت

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۷۳۷۳

مشاور شورای عالی سیاسی یمن بر اثر بیماری درگذشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ ستاد «یحیی محمد الشامی» مشاور شورای عالی سیاسی یمن، روز گذشته (دوشنبه - ۲۶ آوریل) در صنعاء، پایتخت یمن بر یک بیماری صعب‌العلاج، درگذشت و منابع آگاه اعلام کردند که مراسم تشییع و خاکسپاری او، امروز (سه‌شنبه - ۲۷ آوریل) در پایتخت یمن برگزار خواهد شد.

۲۸ مارس گذشته، خبرگزاری اسپوتنیک امروز به نقل از یک منبع آگاه در صنعاء، شایعه درگذشت الشامی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت یمن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا را منتشر کرد که منابع رسمی یمن آن را تایید نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مارس گذشته، همسر یحیی محمد الشامی و فرزند آنها سرتیپ ستاد «زکریا الشامی» وزیر حمل و نقل در دولت نجات ملی یمن و رئیس سابق ستاد مشترک ارتش این کشور، به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده بودند.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، امروز، با ارسال پیامی، ضمن تمجید از خدمات و رشادت‌های سرتیپ الشامی، درگذشت او را به فرزندان او و «مطهر الشامی» عضو دادگاه عالی برادر سرتیپ یحیی الشامی تسلیت گفت.

ائتلاف سعودی حدود سه سال پیش، با ارائه یک فهرست سیاه ۴۰ نفره از افراد نزدیک به دولت نجات ملی و جنبش انصارالله یمن اعلام کرده بود،به هر کسی که هرگونه اطلاعاتی برای بازداشت این افراد ارائه دهد، جایزه می‌دهد. سرتیپ ستاد زکریا الشامی، در این فهرست چهارمین نفر  و پدر او که امروز خبر درگذشت او منتشر شد، یازدهمین نفر بود.

یحیی الشامی در کارنامه فعالیت سیاسی خود پستهای بالایی داشته که استانداری مأرب در شمال شرق یمن، استانداری البیضاء در مرکز یمن و استانداری صعده در شمال غرب این کشور از جمله آنهاست.

یحیی بن محمد بن محمد الشامی، در سال ۱۹۴۷ میلادی در روستای «المسقاة» از توابع «السدة» در استان «إب» یمن متولد شد. پدر او قاضی بود و وی پس از پایان دوره‌های مقدماتی تحصیلاتش در شهرک «کحلان عفار» به صنعا رفت و در آنجا دوره دبیرستانش را سپری کرد.

وی سپس به گارد ملی یمن پیوست و در دانشکده جنگ ادامه تحصیل داد و در ۱۹۶۵ میلادی، با درجه ستوانی در بخش سلاح‌های زرهی فارغ‌التحصیل شد.

او خدمات زیادی در ارتش یمن انجام داد که به موجب آنها به طور مستمر ترفیع درجه‌ یافت.

وی در سال ۱۹۸۵ به عنوان استاندار «صعده» انتخاب شد. سپس برای تکمیل تحصیلات دانشگاهی عازم قاهره شد. پس از بازگشت از مصر، مدیر دایره نظامی در دفتر فرماندهی کل ارتش در سال ۱۹۸۹ شد. در سال ۱۹۹۰ نیز استاندار «مارب» و در سال ۱۹۹۷استاندار «بیضاء» شد و برای ۹ سال در این پست خدمت کرد و سپس بار دیگر استاندار صعده شد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کد خبر 6093549 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • واکنش یحیی گل‌محمدی به درگذشت استاد اسکویی + عکس
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش