Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت اله زرین جوب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم و پنج هزارهکتار از اراضی باغی استان دچار خسارت های ناشی از خشکسالی شده است.

وی افزود: اراضی دیم استان ایلام شامل محصولاتی چون گندم، جو و حبوبات ۷۰ درصد خسارت دیده اند و میزان خسارت وارده به اراضی آبی هم ۲۰ درصد براورد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرین جوب یادآور شد: همچنین میزان خسارت های حاصل از خشکسالی و سرما به باغات ایلام ۳۰ درصد گزارش شده است و  از مجموع پنج هزار و ۳۰۰ هکتار باغات استان پنج هزار هکتار خسارت دید.

وی با بیان اینکه این خشکسالی باعث کاهش محصولات کشاورزی شده است، توضیح داد: در بخش گندم پیش بینی ها حکایت از تولید ۳۵۰ هزار تن و خرید ۳۲۰ هزارتن گندم داشت اما با وقوع خسکسالی این مقدار به ۱۰۰ هزارتن کاهش یافت و پیش بینی های کنونی حاکی از تولید ۲۵۰ هزارتن و خرید ۲۲۰ هزارتن گندم دارد.

وی گفت: همچنین در بخش جو هم پیش بینی های اولیه تولید و برداشت ۷۵ هزار تن جو بود که به علت خشکسالی تولید و برداشت جو با کاهش ۵۰ هزار تنی مواجه شده و پیش بینی ها نشان از تولید و برداشت ۳۰ هزار تن جو دارد.

زرین جوب در خصوص محصولات باغی هم اظهار داشت: به طور معمول ۱۸ هزارتن انواع محصولات باغی در استان تولید می شود که به علت خشکسالی ها امسال میزان تولیدات باغی با ۶ هزارتن کاهش به ۱۲ هزارتن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: کاهش محسوس بارش نزولات جوی در استان باعث ایجاد خسارت به کشاورزان شد و کشاورزان خسارت دیده برای پیگیری مطالبات خود به صندوق بیمه کشاورزی مراجعه کنند و کشاورزان فاقد بیمه محصولات نیز برای کمک و حمایت به مدیریت بحران استانداری معرفی شده اند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۳۴۰ هزارهکتار اراضی زراعی دیم و آبی و پنج هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی باغی است که در سال زراعی جاری (۹۹ - ۱۴۰۰) یکی از خشک ترین سال های ۴۰ سال اخیر را تجربه کرد.

برچسب‌ها ایلام خشکسالی اراضی کشاورزی خسارت بیمه پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام خشکسالی اراضی کشاورزی ایلام خشکسالی اراضی کشاورزی خسارت بیمه اخبار کنکور پیش بینی ها پنج هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری

غلامرضا ذاکری اظهار داشت: از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی استان تاکنون ۷۰ هزار هکتار از این اراضی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری هستند.

وی با اشاره به تجهیز زار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری در سال گذشته، افزود: امسال هم عملیات تجهیز دو هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به این سیستم‌های در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

ذاکری اضافه کرد: با اجرای آبیاری بارانی عملکرد تولید ۴۰ درصد و با آبیاری قطره‌ای ۹۰ درصدی عملکرد تولید افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری