Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:15:15 GMT

فرهنگ دعا و استغفار در کنار خودمراقبتی ترویج شود

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۷۶۰۶

فرهنگ دعا و استغفار در کنار خودمراقبتی ترویج شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی ظهر سه شنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سمنان به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه رمضان، ماه دعا و طلب مغفرت است، تاکید کرد: ماه رمضان که ماه اجابت دعا است و درهای رحمت خداوند به سوی بندگان باز است لذا باید از این فرصت کم نظیر بهره کافی را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کنار درمان، خود مراقبتی و مسائل بهداشتی ویروس کرونا می‌بایست دعا را فراموش نکنیم و در این روزها و شب‌های مبارک به درگاه حضرت احدیت بیش از پیش دعا نمائیم، افزود: در کنار تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات غیرضروری و دور همی خانوادگی الزامی است.

استفاده از ظرفیت ماه رمضان

امام جمعه سمنان با بیان اینکه باید از ظرفیت عظیم ماه فیض و برکت رمضان بهره برد، گفت: در این ماه باید به فکر نیازمندان بود و همچنین دعای بسیار برای ریشه کنی ویروس منحوس کرونا و مدد گیر یاز خداوند متعال را فراموش نکرد.

آیت الله شاهچراغی از خدمات شبکه بهداشت و درمان به خصوص در واکسیناسیون مرحله نخست گروه‌های هدف قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تلاش صادقانه و فداکارانه مدافعان سلامت که در خط مقدم غلبه بر بیماری کرونا ویروس هستند و همکاری مردم شریف، در سایه لطف حضرت حق و عنایات اهل بیت (ع) شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا از میهن اسلامی و استان سمنان باشیم.

واکسیناسیون گروه‌های هدف

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه ۷۲ پروژه بهداشتی و درمانی برای شهرها و روستاهای تحت پوشش خود در نظر گرفته که ۶۶ مورد از این طرح‌ها آمده شده است، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم حوزه سلامت استان در روزهای کرونایی، توسعه بخش‌های ویژه بود که در این مدت ۴۲ تخت بیمارستانی جدید به بخش‌های ویژه اضافه شده است.

نوید دانایی بیان کرد: کارکنان بهداشت درمان، جانبازان، پاکبانان، کارکنان آرامستان و بیماران خاص واکسینه شدند و از شنبه همین هفته تزریق واکسن افراد بالای ۸۰ سال شروع شده و امیدوارم به زودی بتوانیم با واکسینه کردن گروه‌های بعدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از مشکلات کرونا بکاهیم.

کد خبر 5199257

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه مبارك رمضان شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی سمنان ویروس کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی کمک مومنانه انتخابات 1400 شهرکرد بارش باران اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت