Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@06:56:35 GMT

کتابخانه ها از ارکان مهم رشد و توسعه فرهنگی هر جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۷۶۰۸

کتابخانه ها از ارکان مهم رشد و توسعه فرهنگی هر جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به همراه هادی روحی زهرایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بوئین زهرا با حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله رضوانی، امام جمعه شهر بوئین زهرا دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه بوئین زهرا در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان از حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کتابخانه ها از ارکان مهم رشد و توسعه فرهنگی هر جامعه هستند و هیچ مقوله‌ای و هیچ وسیله‌ای جای کتاب را نمی‌گیرد.

رضوانی با بیان اینکه یکی از وظایف و رسالت‌های مهم و تأثیرگذار متولیان فرهنگی شهرستان ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و تسهیل امر مطالعه برای علاقمندان می‌باشد بر ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد.

امام جمعه شهر بوئین زهرا با اشاره به اهمیت مطالعه در دین مبین اسلام گفت: دین، فرهنگ و تاریخ ما همواره الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی داشته است و مصداق بارز آن معجزه پیامبر گرامی اسلام، قرآن کریم است.

در این نشست فاطمه محمدبیگی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان با اشاره به لزوم توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اذعان کرد: کتاب و کتابخوانی از جمله نیازهای ضروری جامعه امروز است.

محمدبیگی در این نشست ضمن تشکر از همراهی و حمایت‌های امام جمعه شهرستان در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد و اماکن مقدسه در این راستا اشاره و عنوان کرد: یکی از معیارهای پیشرفت هر جامعه، میزان مطالعه افراد آن جامعه است و با توجه به شرایط موجود ناشی از کرونا برنامه ریزی در جهت بهره مندی از فرصت‌های موجود از جمله فضای مجازی و اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله نشست‌های کتاب خوان، نقد، معرفی و رونمایی کتاب، کارگاه‌های آموزشی و برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی در این فضا صورت گرفته و در حال انجام است.

محمدبیگی گفت: امیدواریم بتوانیم قدم‌های مؤثری در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ارتقا سطح آگاهی جامعه و توسعه فضای کتابخانه ای برداریم.

در ادامه این نشست هادی روحی زهرایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بوئین زهرا نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در سطح کتابخانه های شهرستان و برنامه‌های تدوین شده در سال ۱۴۰۰ در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت.
 

کد خبر 5199269

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب بویین زهرا کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ویروس کرونا واکسن کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی کمک مومنانه انتخابات 1400 شهرکرد بارش باران اردبیل کتابخانه های عمومی فرهنگ مطالعه توسعه فرهنگ بوئین زهرا امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بی‌تردید پشتوانه این تاریخ پرافتخار، عالمان و معلمان گمنامی هستند که همت بلند آنان، گنجینه فاخری از معارف و شخصیت‌های علمی را برای ملت ما ساخته و زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است.

رحمتی در پیامی به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، روز بزرگداشت مقام معلم، موفقیت و کامیابی نسل‌های حال و آینده را در گرو تلاش متعهدانه و خستگی‌ناپذیر آموزگاران و اساتید دانست. 

وی افزود: ۱۲ اردیبهشت، روز ستایش دانایی، تعهد و عشق به رشد و تعالی جامعه است. این روز فرصت مغتنمی است تا از معلمان عزیز به عنوان پیشوایان فکری و فرهنگی جامعه، تجلیل و قدردانی شود.

وی ادامه داد: تاریخ پرافتخار ایران زمین و آثار فرهنگی به جا مانده از شخصیت‌های علمی و فکری، نشانگر جایگاه والای تعلیم و تعلم در این سرزمین است.

وی اذعان کرد: امروز هم موفقیت و کامیابی نسل‌های حال و آینده ما، در گرو تلاش متعهدانه و خستگی‌ناپذیر آموزگاران و اساتیدی است که توان و تخصص خود را وقف افروختن شعله‌‍‌های دانایی و آگاهی در جامعه کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: اینجانب با گرامی‌داشت یاد و خاطره بزرگ‌معلم مدرسه انقلاب، استاد شهید مرتضی مطهری، هفته معلم را به همه معلمان، فرهنگیان و اساتید عزیز در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان تبریک می‌گویم و توفیق همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را از خداوند بزرگ مسألت دارم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است