Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروزسه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۳ سارق و کشف ۲۷ فقره سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری ۳ سارق و کشف ۲۷ فقره انواع سرقت خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، درون خودرو و موتورسیکلت، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی ممسنی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی و فنی، موفق شدند ۳ سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی، درون خودرو و موتورسیکلت اقرار کردند، عنوان داشت: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ نیکبخت بیان کرد: پلیس متعهدانه و دلسوزانه در مسیر تأمین امنیت و آرامش مردم و خدمات رسانی به جامعه اسلامی گام برداشته و با همدلی، هم افزایی و اتحاد و انسجام، مأموریت‌ها و وظایف سازمانی خود را انجام می‌دهند.

کلاهبردار حرفه‌ای از کشور همسایه به فارس برگردانده شد

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری فردی که با ترفند اخذ اقامت، ویزا و اعزام به خارج از کشور مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی فارس مبنی بر کلاهبرداری در یکی از شبکه‌های اجتماعی با عنوان اخذ ویزا و اعزام به خارج از کشور، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با بررسی موضوع و انجام اقدامات خاص پلیسی موفق شدند هویت واقعی متهم که دارای سوابق متعدد کلاهبرداری در شهر‌های تهران و زنجان نیز بوده را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم به یکی از کشور‌های غربی همسایه ایران متواری شده است، گفت: کارآگاهان پس از اخذ دستور مقام قضائی در خصوص اعلان قرمز متهم و با ارسال مستندات مربوطه به پلیس اینترپل، در نهایت فرد کلاهبردار در آن کشور دستگیر و برای پاسخگویی به جرائم ارتکابی به ایران بازگردانده شد.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه پس از سیر مراحل قانونی متهم تحویل پلیس آگاهی استان فارس شد، بیان کرد: این فرد کلاهبردار در بازجویی اولیه اقرار کرد که مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با ترفند اخذ اقامت و ویزا و اعزام افراد به خارج از کشور، از شاکی کلاهبرداری کرده‌ام.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران افرادی خوش برخورد و حراف، دارای ظاهری آراسته و مرتب و قدرت بیان فوق العاده هستند و لازم است افرادی که متقاضی دریافت ویزا و اقامت در خارج از کشور هستند با تحقیقات کامل و از مراجع ذی صلاح و آژانس‌های مسافرتی معتبر اقدام کنند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، مأموران انتظامی مهر حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک خودرو وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه اسپیلت و ۲ دستگاه یخچال فریزر خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

قاتل به جای کبک دوستش را به قتل رساند

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری قاتل فراری در کمتر از ۱۲ ساعت خبر داد که به جای کبک دوستش را به قتل رسانده بود.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: ماموران انتظامی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از کشف یک جسد در "تنگ چاهوردی" شهرستان مرودشت مطلع شدند و سریعا برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و تحقیق از اهالی محل مطلع شدند که مقتول ۴۹ ساله توسط جوانی ۱۹ ساله که دوست همدیگر بوده‌اند با اسلحه شکاری به قتل رسیده و قاتل سریعا از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی در اطراف محل وقوع جرم، موفق شدند در کمتر از ۱۲ ساعت قاتل را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در اطراف کوه دستگیر کنند.

سرهنگ زینلی بیان کرد: قاتل در بازجویی اولیه بیان کرد برای شکار پرندگان به همراه دوستم با ۲ قبضه اسلحه شکاری به کوه رفته بودیم و با توجه به پوشش گیاهی منطقه از هم جدا شدیم و پس از چند دقیقه متوجه تکان خوردن بوته‌ای شدم و به خیال اینکه درون آن کبک است به سمت آن تیراندازی کردم و برای برداشتن کبک نزدیک رفتم که متوجه شدم دوستم که به صورت درازکش برای شکار پشت آن بوته مخفی بوده بر اثر برخورد ساچمه به قتل رسیده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هرگونه شکار پرندگان و حیوانات ممنوع و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود، عنوان داشت: قاتل با دستور مقام قضائی روانه زندان شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی  بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا وارز، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس حامل بار مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پس از بازرسی از این خودرو اموالی از قبیل ۵۸ دستگاه ریش تراش، ۵۸ دستگاه پمپ باد برقی، ۳۰ دستگاه پاور بانک، ۶۰۰ بطری آبمیوه، ۵۰ کیلوگرم پودر نشاسته، ۲ دستگاه پلی استیشن ۵ و ۷۲۴ بسته غذای حیوانات کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ امجدی خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و از مردم انتظار داریم برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان، در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نیروی انتظامی همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان منزل و کشف ۲۳ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای منزل و کشف ۲۳ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در برخی از مناطق شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند سارقان را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۳ فقره سرقت منزل در شیراز اقرار کردند، اظهار داشت: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ حبیبی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت، نسبت به نصب سیستم‌های ایمنی از جمله حفاظ آهنی در مکان‌های احتمالی ورود سارقین در منزل از قبیل بالکن، درب ورودی، پشت بام، پاسیو و ... اقدام کنید.

ماینر‌های قاچاق در فسا خاموش شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام در تشریح این خبر بیان کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر استخراج ارز دیجیتال توسط افراد سودجو در باغی حوالی شهرستان فسا، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران یگان امداد قرار گرفت.

او افزود: با هماهنگی مقام قضائی ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت سرقتی در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان داشت: ماموران انتظامی پاسگاه "کردیان" جهرم حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت که راکب آن حرکات مشکوکی داشت مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از شهرستان فسا دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه راکب سارق پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد،  اظهار کرد: شهروندان برای جلوگیری از سرقت اموال خود نکات ایمنی و حفاظتی را رعایت کنند و هشدار‌های پلیسی را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان پلیس آگاهی استان فارس رئیس پلیس آگاهی استان بازجویی اولیه ماموران انتظامی روانه زندان شد یک میلیارد دستور کار خارج از کشور میلیون ریال کالای قاچاق ۲ میلیارد مقام قضائی قرار گرفت یک دستگاه موفق شدند فقره سرقت حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد

سرهنگ عباسی فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد گفت: ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس، ضمن انجام اقدامات قانونی اقدام به بازرسی از یک واحد صنفی در شهرستان بهاباد کردند. 

وی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته ۷۲ هزار نخ انواع سیگار قاچاق کشف شد. 

فرمانده انتظامی بهاباد خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان تیراندازی در زابل
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • درگیری در یک ورزشگاه در فیروزآباد
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • دستگیری قاتل کمتر از ۵ ساعت در دلفان