Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - دکتر حسن جان‌فدا*: بیش از ۱۵ ماه از ورود کرونا، این موجود میکروسکوپی مخوف و ناخوانده به کشور می‌گذرد و آثار و تبعات این ویروس سبب بحران‌های فردی و اجتماعی برای کشور شده است.

تأثیرات عمیقی که بر سلامت انسان‌ها در تمام ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی … گذاشته به وضوح قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ حدود ۷۰ هزار هموطن بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت، بیماری و عوارض بیماری، آسیب جدی به سلامت روان جامعه، اختلال جدی در ارتباطات فردی و اجتماعی و بالتبع آثار سو ماندگار آن و… تعطیلی مدارس و کسب و کارها، بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و....هزاران مقوله و موضوع مرتب با این ابربحران قرن که هر روز نقاب بر می‌دارد و چهره‌ای از روی هزار چهره خود را نمایان می‌کند و این بلایی است که دامن‌گیر بشر قرن ۲۱ شده است.

....از قرار معلوم این روند ادامه داشته و ادامه‌دار خواهد بود و نمی‌دانیم پایان آن کجاست. الله اعلم

اخیراً دنیا با سوش جدیدتری از ویروس کرونا که به کرونای هندی مشهور است مواجه شده است. کرونای هندی با ویژگی‌هایی مثل افزایش احتمال ابتلای مجدد بهبود یافتگان از کرونا، افزایش قدرت انتقال بیماری، ایجاد جهش دوگانه و سه گانه در ویروس، کاهش قابل توجهی از اثر آنتی بادی‌ها، ابتلای آسان‌تر و در نهایت افزایش مرگ و میر در مبتلایان که تاکنون در ۱۶ کشور جهان یافت شده است.

خطر بسیار جدی است زیرا ایران در همسایگی پاکستان است. مرز هوایی ایران و هند را بسته‌ایم. کار درستی انجام گرفته اما آیا همه تبادلات ما با هند از طریق مرز هوایی است؟ چند درصد مسافران و رفت آمدها هوایی است؟ و آیا نگاه عمیقی نسبت به این موضوع داریم؟

تهدید از طریق قاچاقچیان سوخت و کولبران سوخت به پاکستان

مبادلات مرزی بین دو کشور ایران و پاکستان به ویِژه در خصوص قاچاق سوخت خطر جدی در انتقال ویوس کرونای هندی به داخل ایران است. جدا از این موضوع باید به رفت و آمدهای خانوادگی در مرزهای دو کشور هم نگاه خاصی داشت.

...به هر حال علیرغم کنترل مرزبانی، قاچاق سوخت اتفاق افتاده و خواهد افتاد و همین موضوع کلیدی، انتقال ویروس هندی را به داخل کشور تسریع می‌کند.

با شیوع ویروس در داخل مرزهای کشور و انتقال آن به دیگر همشهریان و استان‌های مجاور مثل کرمان، یزد و … که بیشترین بار مراجعه برای درمان هموطنان عزیز سیستان و بلوچستان به این دو استان است، موجب انتقال ویروس به این دو استان (بیشتر) و بعد هم سراسر کشور می‌شودگردد.

اما راهکار چیست؟ شورای تأمین استانداری‌ها به این مسئله حیاتی مردم ورود کند و ورود بیماران از استان‌های مرزی را به دو استان یزد و کرمان ممنوع کند و عدم پذیرش بیماران از استان‌ها و شهرهای مرزهای شرقی را از طریق رسانه‌های محلی و صدا و سیمای محلی به طور رسمی اطلاع رسانی کند.

زمان کمی داریم؛ سیل بزرگ و بنیان کن کرونای هندی در راه ایران است و دست اندرکاران امر نباید اجازه ورود سوغات شوم هند به ایران را بدهند.

*دکترای تخصصی مدیریت بهداشت و درمان و تحلیلگر حوزه سلامت

کد خبر 5199214

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد کرونای هندی دانشگاه علوم پزشکی یزد ویروس کرونا واکسن کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی کمک مومنانه انتخابات 1400 شهرکرد بارش باران اردبیل کرونای هندی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان (عکس)

به گزارش ''ورزش سه''، هر دو نفر در ابتدای امسال از نواحی مختلف دچار آسیب دیدگی شده و هر یک در فیفادی قبلی به نحوی درد زیادی را پشت سر گذاتشند و پس از آن مجبور به ترک دروازه تیم‌شان برای مدتی شدند.

در طی این مدت، در سپاهان نیما میرزازاد و در پرسپولیس امیررضا رفیعی، سعی کردند جای خالی این دو گلر شاخص فوتبال ایران را پر کنند؛ ماموریتی که حتی اگر موفق هم بود، به بازگشت پیام و علیرضا به دروازه سپاهان و پرسپولیس منتهی شد.

این دو با وجود رقابت در سال‌های اخیر، نوعی علاقه و همدلی را در مسیر حرفه‌ای خود پیدا کرده و برای یکدیگر احترام قائل هستند. دو رقیبی که رقابت آن‌ها هرگز به تنش خاصی منتهی نشده و از این جهت در فوتبال ایران نمونه به شمار می‌روند.

این تصویر مربوط به پایان مصاف پرسپولیس و سپاهان است و همانطور که می‌بینید، گلر شماره ۱ و ۲ تیم ملی، دست در شانه یکدیگر، به شیوه رفقای فیلم‌های فارسی و هندی، زمین را ترک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان (عکس)
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • سختی کار نفتی‌ها
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟