Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سید جلال سید محمدی ظهر امروز در تخصیص آب صومعه‌سرا در سالن اجتماعات استانداری ا ابراز نگرانی از  کاهش نزولات جوی در  و کمبود بارندگی‌ها در فروردین‌ماه سال جاری، اظهار کرد: مطابق آمار میزان باران باریده شده در گیلان به نسبت سال گذشته با کاهش مواجه شده که ادامه داشتن این شرایط بسیار نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مستأصل بودن  کشاورزان در خصوص کاهش آب زراعی را بسیار نگران‌کننده دانست و گفت: هنوز کشاورزان سراسیمه و مستأصل شکایت از نبود آب، برای آماده‌سازی خزانه برنج دارند و اینکه زنگ خطر بحران آب در نخستین روزهای ورود به سال زراعی جدید است.

نماینده دولت در شهرستان صومعه‌سرا  با تأکید بر لزوم توجه به مدیریت زمان در مواقع بحرانی بیان کرد: به دلیل نبود زمان و با توجه به آغاز فصل زراعی از مدیران سازمان‌های جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، منابع طبیعی بر  تعهدات خود در تأمین آب زراعی پایبند باشند.

سید محمدی با بیان اینکه هر چقدر به پیک گرما و توسط بهار نزدیک شویم کنترل اوضاع دشوارتر می‌شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی کشاورزانی  را داریم  که خزانه خود را به عمل‌آورده ولی  به دلیل خشکی  و نبود آب در اراضی شالی‌کاری خزانه آن‌ها سوخته و امکان خزانه گیری مجدد مقدور نیست و این باید موردتوجه ویژه مدیران ذی‌ربط در هر چه سریع‌تر انجام دادن اقدامات به نفع کشاورزان باشد.

وی با تأکید بر لزوم   استفاده بهینه و بهره‌وری درست منابع آبی در مواقع بحران باید موردتوجه مسئولان و کشاورزان گفت: هم‌افزایی وهم پوشانی همه دستگاه‌های مرتبط، بخشداران، دهیاران، میراب‌ها برای جلوگیری از هدر رفت و پرتی آب در کانال‌ها زهکش‌ها و انهار باید در رأس امور قرار گیرد و همه جلسات و مصوبات به رفع مشکلات موجود جامه عمل بپوشاند.

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا از ارائه تسهیلات حمایتی به کشاورزان خبر داد و افزود: تسهیلات لازم جهت تأمین انواع موتورپمپ آب به کشاورزان باید اختصاص یابد که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان متولی این امور بوده و باید در تجهیز و نوسازی پمپاژهای آب روستاهای سیاه درویشان، شیخ محله، نوخاله اکبری هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

سید محمدی با اشاره به اینکه در شرایط بحران آبی مزارع موانع سازی  و دغدغه‌اند کردن کشاورز از دستگاه‌های اجرایی پذیرفتنی نیست، بیان کرد: اداره برق و شرکت نفت باید  در جهت تأمین سوخت  شرایط کنونی را به نحو احسن مدیریت کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار شهرستان صومعه سرا سید جلال سید محمدی آب زراعی شالیزاری صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا