Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، رقم ۹ میلیون ۸۵۰ هزار بیننده برای نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار در حالی در کرونازده‌ترین سال تاریخ سینما رقم خورد که سال گذشته مراسم اسکار ۲۳.۶ میلیون بیننده تلویزیونی داشت. شاید نخستین بار در تاریخ معاصر باشد که این آمار به زیر ۱۰ میلیون نفر سقوط و یک رکورد منفی در کارنامه مدیران آکادمی اسکار ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش همشهری آنلاین از برگزاری اسکار ۲۰۲۱ | فهرست کامل برندگان دوره نود و سوم | سه جایزه اصلی برای سرزمین آواره‌ها

سال گذشته در شرایطی نزدیک ۲۴ میلیون نفر مراسم اهدای جوایز اسکار را تماشا کردند که در یک پدیده تاریخی «انگل» از کره جنوبی جوایز اصلی را برد. همان رقم ۲۳.۶ میلیون بیننده تلویزیونی بدترین آمار تاریخ برای پخش تلویزیونی مراسم اسکار بود و حالا که تعداد بیننده‌ها با نزدیک ۶۰ درصد کاهش به کمتر از ۱۰ میلیون نفر رسیده، یک ضربه بزرگ به اعتبار آکادمی اسکار وارد آمده است.

اسکار در جاده نود و سوم

تعویق زمان اکران بسیاری از فیلم‌های بزرگ هالیوودی و خالی بودن فصل جوایز از نام‌ها و چهره‌های سرشناس، حضور کمتر از ۲۰۰ مهمان در مراسم، نداشتن زرق و برق سال‌های گذشته، انتقال مکان برگزاری مراسم اسکار به یک ایستگاه قطار در لس‌آنجلس و شرکت کردن آنلاین برخی از مهمانان از ترس ویروس کرونا از جمله دلایل افت کیفیت مراسم و کاهش چشمگیر آمار بینندگان تلویزیونی است.

به لطف بسته بودن بسیاری از سینماهای آمریکا در یک سال گذشته، «سرزمین آواره‌ها» در حالی اسکار بهترین فیلم را برد که فقط دو میلیون دلار درآمد از اکران عمومی داشت؛ کم‌فروش‌ترین فیلم برنده اسکار در چند دهه اخیر. ضمن اینکه بیش از ۳۵ درصد مردم آمریکا تا شب پیش از برگزار شدن مراسم اسکار حتی نام «سرزمین آواره‌ها» را نشنیده بودند، چه برسد به تماشای آن در سینماها.

به هم زدن ترتیب اهدای جوایز هم یکی از نکته‌های منفی مراسم امسال اسکار بود. در حالی که هر سال جایزه بهترین فیلم در لحظه آخر اهدا می‌شد، سازمان‌دهندگان مراسم تصمیم گرفتند جایزه بهترین بازیگر مرد را به ردیف آخر ببرند. از آنجا که آنتونی هاپکینز ۸۳ ساله به جای یونین استیشن لس‌آنجلس حدود ۸۰۰۰ کیلومتر دورتر در ولز در رختخواب بود، واکین فینیکس جایزه او را گرفت. بدون سخنرانی پایانی مراسم به ناگهانی‌ترین شکل ممکن پایان یافت و همین هم در سرخورده شدن بینندگان تلویزیونی تاثیر داشت.

کاهش تقریبا ۶۰ درصدی آمار بینندگان تلویزیونی مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۱ در حالی رقم خورد که امسال دیگر برنامه‌های مشابه هم چنین پدیده‌ای را تجربه کرده بودند؛ ۶۰ درصد کاهش در تعداد بیننده‌های مراسم گلدن گلوب و افت ۵۳ درصدی در آمار بینندگان تلویزیونی مراسم امی.

کد خبر 597743 برچسب‌ها جایزه اسکار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جایزه اسکار اهدای جوایز مراسم اسکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر ایران که سهمیه تیمی بازی‌های المپیک را در اختیار گرفته اند، برای آماده سازی حضور در این بازی‌ها پس از یک ماه حضور در کمپ اورلئان، عازم کره جنوبی شدند تا در رقابت‌های جایزه بزرگ سئول شرکت کنند.    علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهرارسباران ملی پوشان شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که از سه روز پیش در سئول پیگیر تمرینات‌شان هستند.   رقابت‌های جایزه بزرگ سئول در بخش انفرادی برگزار می‌شود. دیدار‌های مقدماتی بخش مردان روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) برگزار می‌شود و دیدار‌های جدول ۶۴ نفره به بعد هم دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.    پس از حضور در جام جهانی مجارستان که فروردین برگزار و منجر به قطعی شدن سهیمه تیمی شمشیربازی اسلحه سابر برای المپیک شد، حضور در جایزه بزرگ سئول دومین رویدادی است که ملی پوشان درسال جاری در آن شرکت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • سری جدید برنامه‌های «مهمانی» و «برمودا» ساخته می‌شود
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز