Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:32:49 GMT

دیدار نخست وزیران تاجیکستان و ازبکستان در «خجند»

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۸۲۶۸

دیدار نخست وزیران تاجیکستان و ازبکستان در «خجند»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عبدالله عارف اف» نخست وزیر ازبکستان در قالب سفر کاری وارد شهر خجند استان سغد تاجیکستان شد و با «قاهر رسول زاده» همتای تاجیکی خود ملاقات کرد.

در این دیدار طرفین همکاری‌ دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجارت و اقتصاد، سرمایه گذاری، صنعت، آموزش و علوم، فرهنگ، صادرات و واردات، بهداشت، راه آهن، گمرک و انرژی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در مورد تقویت همکاری بین تاجیکستان و ازبکستان نظرات سازنده خود را ابراز و تاکید کردند که در چارچوب ابتکارات سازنده و چشم انداز اهداف روسای جمهور دو کشور روابط دوستانه «دوشنبه» و «تاشکند» به طور محسوسی تقویت شده و موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است.

استاندار منطقه «سغد» تاجیکستان، ازبکستان را یکی از شرکای مهم اقتصادی تاجیکستان عنوان کرد که حجم مبادله تجاری بین دو کشور در سال گذشته میلادی 333.8 میلیون دلار برآورد شده است.

در این دیدار بر لزوم افزایش حجم تجارت بین دو کشور، ساخت بنگاه‌های صنعتی و کارگاه‌ها در مناطق آزاد اقتصادی تاجیکستان و احداث اماکن برای اهداف مختلف تاکید شد.

اشاره شد که در راستای توسعه همکاری بین تاجیکستان و ازبکستان 29 توافق نامه و قرارداد جدید در مورد همکاری در دست بررسی قرار دارد.

همچنین به نهادهای مربوطه دستور داده شد که هرچه سریعتر در رابطه با اجرای فرصت‌های بلااستفاده بین تاجیکستان و ازبکستان اقدامات فوری انجام دهند.

هیئت رسمی ازبکستان از موزه تاریخ استان سغد بازدید و با سنن، فرهنگ، تاریخ، میراث غنی مردم تاجیک و دستاوردهای تاجیکستان مستقل آشنا شدند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان ازبکستان خجند نخست وزیران تاجیکستان و ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین

به دنبال دیدار نخست‌وزیر اوکراین و وزیر دفاع استرالیا، دولت این کشور از بسته کمکی جدیدی به ارزش ۶۵ میلیون دلار برای کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایسنا، ظاهرا پس از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، سایر کشورها نیز در حال افزایش کمک‌ها به این کشور جنگ‌زده اروپایی هستند.

طبق آنچه دولت استرالیا اعلام کرده است، کمک‌های جدید این کشور، میزان کل کمک‌های نظامی به اوکراین را به رقم ۵۷۵ میلیون دلار می‌رساند.

روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از «دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین نوشت: «نیمی از تازه‌ترین بسته به سیستم دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان اختصاص خواهد یافت.»

نخست‌وزیر اوکراین افزود: «بیش از ۱۹.۶ میلیون دلار به ائتلاف بین‌المللی پهپادها برای اوکراین اختصاص خواهد یافت که هدف آن تقویت زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین است.»

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا که با نخست‌وزیر اوکراین در لویو دیدار کرد، گفت: «من از اعلام کمک‌های نظامی جدید که شامل فناوری پهپادهای پیشرو در جهان، با حمایت صنعت دفاعی محلی استرالیا است، خرسند هستم.»

وی افزود: «استرالیا همچنین مهمات بسیار دقیق هوا به زمین و سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد را ارائه می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • ازبکستان به عنوان سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید
  • رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند