Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رابط شورایاری منطقه 21 گفت: وسعت فضای سبز منطقه 21 حدود 935 هکتار است که می‌توان با شاخص دهی و هدف گزاری، این منطقه را به قطب گردشگری طبیعی شهر تهران تبدیل کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مسعود رضایی، امروز در صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به موقعیت منطقه 21 گفت: این منطقه دارای سه ناحیه و سیزده محله است که جمعیت ساکن در آن، حدود دویست و پنجاه هزار نفر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه 28 مسجد، 15 کتابخانه، 7 درمانگاه، 59 مدرسه، 3 دانشگاه، 27 مکان ورزشی، 3 پایگاه آتش نشانی، 14 میدان تره بار و 2 مکان تاریخی دارد و با سرانه فضای سبز حدود 40 متر مربع، توانسته رتبه 7 را در توسعه یافتگی کسب کند.
رضایی گفت: وجود زمین‌های باز و بایر در سطح منطقه به اندازه‌ای است که در صورت استفاده درست می‌تواند تامین کننده کسری سرانه‌های هفتگانه درمحلات باشد.
معبر و ورودی بودن منطقه نیز از دیگر فرصت‌ها به شمار می‌آید که با توجه به دسترسی‌های مناسب این منطقه به شریان‌های اصلی شهر تهران، با ایجاد اقامت گاه‌های مناسب برای مسافران، هم به تمرکز زدایی در شهر تهران کمک خواهد شد و هم منطقه از معبر به مکان هدف برای مسافران تبدیل خواهد شد.
رابط هیأت رییسه شورایاری‌های منطقه 21 همجواری با صنعت را ابر مسأله این منطقه نامید و اظهار کرد: نبود مترو و فرسودگی حمل و نقل عمومی اولین مسأله منطقه است که باید به آن رسیدگی شود. مسأله بعدی، املاک بدون سند محله‌های غزالی، ویلاشهر، استقلال، تهرانسر غربی، پاسداران، نفت، تاکسیرانی وردآورد و قدیمی و غیر کاربردی بودن طرح تفصیلی منطقه (تهیه شده در سال 81) است.
رضایی همچنین کمبود سرانه‌ها در سطح منطقه، اعم از ورزشی، آموزشی و بهداشتی و تقسیم بندی نامناسب محلات را مسأله اولویت دار دیگری خواند.
وی با اشاره به مشکلات شهرک دریا که حدود پانزده هزار نفر جمعیت دارد، گفت: کمبود سرانه ورزشی در حوزه بانوان و کمبود سرانه درمانی از مهمترین مسائل این محله است که می‌توان با پیگیری ایجاد و ساخت مجتمع ورزشی ویژه بانوان در زمین‌های بایر همجوار محله با مشارکت بخش خصوصی، برای این مسأله چاره‌ای اندیشید.
وی اضافه کرد: تبدیل زمین همجوار راهنمایی رانندگی به درمانگاه با مشارکت بخش خصوصی نیز می‌تواند کمبود سرانه درمانی در این محله را جبران کند.
رضایی در ادامه به مشکلات محله پاسداران اشاره کرد و گفت: کمبود سرانه‌های آموزشی با توجه به وسعت محله، امنیت محله با توجه وجود هفت شهرک در محله، نداشتن دسترسی شهرک‌ها در این محله به حمل و نقل عمومی از جمله مهمترین مشکلات محله است.
رضایی همچنین مهمترین مسأله محله استقلال را طرح تفصیلی محله املاک بدون سند گرمخانه خواند و با ارائه پیشنهاد گفت: بروز شدن طرح تفصیلی، پیگیری از کمیته امداد و زمین شهری و همچنین انتقال گرمخانه به محدوده غیر مسکونی می‌تواند مسائل این محله را کاهش دهد.
رابط منطقه 21 با بیان مسائل محله دانشگاه گفت: نور شهرک، پل عابر مکانیزه، تخریب شدن جداول وسط جاده مخصوص که منجر به تصادفات زیادی حد فاصل کیلومتر 10 تا ایران خودرو گشته از جمله مسائلی است که باید به آن‌ها رسیدگی شود.
رابط منطقه 21 در خصوص مسائل محله ویلاشهر اظهار کرد: سند مشاعات محله، کمبود سرانه ها، نداشتن دسترسی به حمل و نقل عمومی وآزادراه تهران - کرج این محله را درگیر کرده است که ورود و همکاری شهرداری و انتقال بی ار تی تا وردآورد و همچنین دو طرفه شدن تونل زیر گذر می‌تواند بار مشکلات را از روی محله بردارد.
رضایی در پایان سخنان خود به فعالیت شورایاران در حوزه مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و بیان کرد: تشکیل ستاد‌های محلی داوطلبان مبارزه با کرونا، اختصاص تنخواه دریافتی از ستاد جهت تهیه اقلام بهداشتی از ابتدای بیماری تا به حال، تهیه بسته‌های حمایتی جهت خانواده‌های آسیب دیده - حدود هر ماه هزار بسته، گند زدایی منظم و مستمر معابر در سطح محلات، آموزش‌های مستمر پیرامون خود مراقبتی در حوزه کرونا، تعامل تخصصی با نهاد‌های مربوطه جهت شناسائی و آموزش مراقبت‌ها برای بیماران کرونایی و تقدیم یک شهید در راه مبارزه با کرونا از جمله فعالیت‌های شورایاران این منطقه در مبارزه با این بیماری بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گردشگری کمبود سرانه شهر تهران سرانه ها منطقه 21

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری

مدیر منطقه ۳ شهرداری اراک گفت: در بازدید و بررسی میدانی از محله شهدای صفری، رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد این محله شهری تا آبان ماه سال جاری در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: در راستای بررسی مسائل و مشکلات شهری محله شهدای صفری، بازدیدی از سطح محله مذکور صورت گرفت و مقرر شد مشکلات معابر خاکی و پر تردد این محله با اولویت آسفالت و جدول‌گذاری، تا آبان ماه سال جاری رفع شود.

وی افزود: کمبود جدول در کوچه حضرت ابوالفضل (ع)، فرعی نسیم جنب پارک رسالت، کوچه صنوبر، فرعی صنوبر ۱، جنب مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، کوچه زیتون، انتهای سرو ۵، جنب زمین کشاورزی، نامدار ۵ انتهای شهدای صفری، کوچه مجاور پارک نسترن و شکوه ۵، از معابر خاکی محله شهدای صفری است که رفع مشکلات این معابر در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اراک گفت: رفع مشکلات معابر پر تردد خیابان اصلی شهدای صفری که در دستور کار منطقه قرار گرفته، شامل کوچه شهید محمد قربانی (مدرسه حاج نیری)، کوچه احمد نوری (دبیرستان اخوت)، ابتدای کوچه شهید رجبی و انتهای کوچه مقابل نانوایی (مشکل تجمع آب)، کوچه فرجام و انتهای کوچه شهید حبیب الله صفری می‌شود.

رضایی تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات معابر فرعی محله شهدای صفری با اولویت کوچه‌های حاج محمد ولی، فرجی، هادی غلامی، رسالت، رسالت ۳، هما سما، سرو ۱، انتهای کوچه حضرت ابوالفضل (ع)، نامدار ۲ (جدول)، سراج، خردمند، صدف، محدوده لبنیاتی محله و در ادامه کوچه‌های حبیب الله صفری، دربندی، احمدی، سادات، سروش، نسترن ۸، بن بست چکاوک و در نهایت کوچه‌های نکویی، نیایش، ستایش، یگانه سرو ۲ و۳. عبدالرضا قربانی نیز در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

کد خبر 748479

دیگر خبرها

  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری