Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@06:50:16 GMT

منطقه 21، محلي مناسب براي گردشگري

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۸۴۹۶

منطقه 21، محلي مناسب براي گردشگري

خبرگزاری آریا- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر ضروت حفاظت از حافظه تاریخی شهر گفت: ایجاد شهر موزه صنعت در محدوده صنعتی منطقه 21، می‌تواند این محدوده را به یک مسیر گردشگری تبدیل کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد سالاری در دویست و نودمین جلسه شورای شهر تهران، پس از گزارش شورایاری منطقه 21 با تاکید بر ضرورت حفاظت از حافظه تاریخی شهر، گفت: یکی از موضوع‌های مورد مطالبه در منطقه 21 که به دغدغه عمومی نیز تبدیل شده، ایجاد شهر موزه صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجاییکه بیش از 30 درصد از مساحت این منطقه، محدوده صنعتی است، متاسفانه استفاده از این ظرفیت بی نظیر در پایتخت به عنوان حافظه تاریخی صنعت کشور مغفول مانده، همچنان که حافظه معماری، شهرسازی و میراث تاریخی درشهر مورد غفلت قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: شهردار منطقه 21، اقدام خوبی را برای ایجاد شهر موزه صنعت در راستای رویداد 1400 شروع کرده بود که امیدوارم این موضوع را با جدیت پیگیری کند و به نتیجه برساند، که می‌تواند این محدوده صنعتی را به یک مسیر و کانون گردشگری تبدیل کند و ارزش افزوده قابل توجهی برای شهر تهران داشته باشد.
عضو شورای شهر تهران در ادامه با انتقاد از محاسبه انشعاب سرای محلات با نرخ کارگاه ساختمانی، اظهار داشت: این مساله، مشکل تمام محلات است که طی یک جلسه با اداره برق و ادارات مربوطه، حل می‌شود و از همکارانم در ستاد شورایاری درخواست می‌کنم، این موضوع را که از ابتدای دوره همواره مطرح شده است، هفته آینده طی جلسه‌ای حل کنند.
سالاری افزود: سرای محلات، ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی دارند و مکان تجاری نیستند که انشعاب آن با نرخ کارگاه ساختمانی محاسبه شود و این مساله با یک بخشنامه حل خواهد شد.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ادامه به مشکلات ایجاد شده برای مدیران محلات به دنبال انعقاد قرارداد‌هایی که زیر نظر شهرداری بوده است، اشاره کرد و گفت: در گذشته مدیران محله، زیر نظر شهرداری قرارداد‌هایی را امضا کرده اند که اکنون آن‌ها را دچار مشکل کرده تا جایی که اموال آن‌ها توقیف شده است، چراکه حق بیمه نیرو‌هایی که قرار داد داشته اند، رد نشده است و اکنون خسارت عدم پرداخت حق بیمه را از مدیران محله می‌خواهند که شهرداری‌های مناطق باید به این موضوع رسیدگی و مشکل را حل کنند.
وی با اشاره به وجود املاک فاقد سند در منطقه 21 گفت: این مشکل نیز در تعامل با سازمان ثبت اسناد تهران قابل حل است، با رییس ثبت صحبت‌هایی کردم و ضرورت دارد رییس شورا جلسه‌ای مشترک را با ایشان برگزار کند تا این مساله نیز حل شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه 21 گردشگری شورای شهر تهران منطقه 21

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد

هما خورشیدی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: دوره صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری و دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری از سری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری، امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره‌ها به صورت رایگان با محوریت این اداره‌کل و توسط مؤسسات آموزشی خدمات گردشگری و باهدف آشنایی با مباحث روز صنعت گردشگری برای شاغلان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود و در پایان برای هر کدام از شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر می‌شود.

خورشیدی، ضمن اشاره به اهمیت آموزش و بازآموزی فعالان صنعت گردشگری گفت: تأمین نیروی انسانی ماهر یکی از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار در حوزه گردشگری است که با حمایت دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور و به منظور ارتقای سطح شاغلان این صنعت زمینه اجرای دوره‌های توانمندسازی فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افشاگری درباره تقسیم استان تهران
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد