Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@04:31:37 GMT

مناسبات ایران و عراق فراتر از ارتباطات سیاسی است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۸۵۵۰

مناسبات ایران و عراق فراتر از ارتباطات سیاسی است

وزیر امور خارجه مناسبات  ایران و عراق را فراتر از ارتباطات سیاسی متعارف دانست و گفت: ان دو کشور دارای پیوندهای تاریخی فرهنگی مردمی دینی و مذهبی متنوعی هستند.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با شخصیت ها سیاسی و دینی عراقی امروز(سه شنبه) با «پاتریاک لویس ساکو» سراُسقف کلیسای کاتولیک کلدانیان جهان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ظریف با شماری از رهبران سیاسی عراق دیدار کرد

ظریف در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط همسایگی ایران و عراق به ارزش‌های مشترک اسلام و مسیحیت و همچنین جایگاه جامعه مسیحیان در دو کشور اشاره کرد و مناسبات  ایران و عراق را فراتر از ارتباطات سیاسی متعارف دانست و گفت: ایران و عراق دارای پیوندهای تاریخی فرهنگی مردمی دینی و مذهبی متنوعی هستند.

پاتریاک لویس ساکو نیز در این دیدار از همزیستی مشترک شهروندان عراقی با ادیان، مذاهب و اقوام مختلف یاد کرد و ارتباط دو کشور ایران و عراق را در صلح و امنیت منطقه ضروری دانست.

وی ابراز امیدواری کرد: جمهوری اسلامی ایران با موفقیت در گفتگوهای خود در وین در زمینه رفع تحریم ها علیه مردم ایران موفق شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا عراق محمد جواد ظریف وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه ایران همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

انگاته روبارد وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از وی و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

دیگر خبرها

  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار