Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کاهش سرعت موارد ابتلای کرونا در استان گفت: این امر نتیجه افزایش رعایت پروتکل هاست که اگر ادامه یابد این احتمال هست هفته بعد شاهد سیر نزولی بیماری در استان باشیم.

دکتر محمودرضا مرادی در نشست خبری امروز (هفتم اردیبهشت) با اشاره به شروع موج چهارم کرونا از ابتدای فروردین ماه امسال گفت: شروع این موج از قبل قابل پیش بینی بود و بارها در خصوص وقوع آن هشدار داده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شلوغی های بازار خریدهای قبل از عید و مسافرت های نوروزی اشاره کرد وافزود: با این شرایط به راحتی قابل پیش بینی بود که بعد از عید وارد موج چهارم کرونا خواهیم شد.

وی افزود: طبق پیش بینی ها از ششم فروردین ماه امسال سیر صعودی مبتلایان در استان آغاز شد و پس از آن آمار بستری ها افزایش یافت، بطوری که در حال حاضر بیش از 800 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به انگلیسی بودن این موج شاهد سرعت بالای ابتلا بودیم و تمامی شاخص ها نسبت به پیک قبلی عملا چند برابر شده است.

مرادی تصریح کرد: با توجه به سرعت بالای این موج پیش بینی ما در نقشه راه مقابله با کرونا، تامین 1860 تخت بستری در زمان به اوج رسیدن این موج است.

شاید هفته بعد سیر بیماری"نزولی" شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هشداردهی و اطلاع رسانی خوب رسانه ها ظرف یک هفته اخیر شاهد افزایش محسوس رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه هستیم و همین امر موجب شده در روزهای اخیر شاهد کاهش سرعت پیشروی این موج باشیم.

مرادی با بیان اینکه از سرعت ابتلای این موج کاسته شده گفت: اگر تا پایان هفته همین روند ثابت بماند، این احتمال وجود دارد که هفته آینده سیر بیماری قدری نزولی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یک چهارم تخت های بیمارستانی استان درگیر بحث کروناست، گفت: وجود 800 بیمار بستری برای شبکه بهداشت و درمان بسیار سنگین است و امیدواریم با همکاری مردم شاهد کاهش سیر بیماری در هفته های آتی باشیم.

مرادی خاطرنشان کرد: مورد مثبتی که در حوزه درمان بیماران کرونایی در موج جدید داشتیم این بود که تجهیزات بیمارستانی در شهرستان ها در موج قبلی ارتقا داده شده بود و همین امر موجب شد شاهد سرازیرشدن بیماران به مرکز استان نباشیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود نیمی از بیماران کرونایی در شهرستان ها بستری هستند و این امر موجب شده از بارِ بیمارستان های مرکز استان کاسته شود.

عارضه جدی از واکسیناسیون کرونا در استان گزارش نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در خصوص روند واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تاکنون بیش از 19 هزار و 700 دز واکسن در استان تزریق شده و از امروز نیز کار واکسیناسیون افراد بالای 80 سال شروع شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج هم به زودی شروع می شود و تلاش بر این است برنامه واکسیناسیون ظرف یک هفته انجام شود.

این مسئول با اشاره به ارسال محموله جدید واکسن کرونا به استان گفت: اخیرا حدود 10 هزار دُز واکسن به استان تحویل شده که با اولویت افراد بالای 80 سال و بیماران خاص و صعب العلاج تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش موارد واکسیناسیون در ماه‌های آتی، گفت: از هم اکنون در فکر تمهیداتی هستیم که در صورت انجام واکسیناسیون سایر قشرها بتوانیم با افزایش مراکز، با تجمع کمتر این کار را انجام دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به برخی عوارض واکسن کرونا اشاره کرد وافزود: تب و لرز عوارض عمومی بسیاری واکسن هاست و وجود این علائم نشانه بدی نیست و نشان می‌دهد بدن نسبت به جسم خارجی واکنش نشان داده و در حال پادتن سازی در بدن است.

وی افزود: تب و لرز جزو عوارض واکسن محسوب نمی شود و منظور ما از عوارض  بطور مثال کاهش سطح هوشیاری و... است که خوشبختانه تاکنون عارضه جدی از تزریق واکسن کرونا در سطح استان گزارش نشده است.

مرادی در خصوص عوارض واکسن "آسترازنکا" گفت: عارضه ای که برای این نوع واکسن مطرح شده بحث لخته شدن خون است که این مورد یک در هر 250 هزار نفر اتفاق می افتد و عارضه ای است که میتوان از آن چشم پوشی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان صحبت هایش اشاره ای هم به روند ساخت بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشته داشت و افزود: این بیمارستان هنوز در مرحله طبقه اول و دوم است و اگر این روند ادامه یابد شاید ده ها سال طول بکشد که این بیمارستان افتتاح شود.

مرادی خاطرنشان کرد: مجری این پروژه وزارت راه و شهرسازی است و تلاش های بسیاری کردیم سرمایه گذاری پای کار بیاید، اما هنوز اتفاق جدی نیفتاده و این درحالی است که استان به این بیمارستان نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خیز چهارم کرونا رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس