Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبحانی فر با بیان اینکه نمایشگاه مجازی توانست صنعت نشر ما را تقویت کند، افزود: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بیش از ۶۵ میلیارد تومان در یک مقطع زمانی اقتصاد نشر را تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «رمضانعلی سبحانی فر» امروز هفتم اردیبهشت در نشست خبری برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم که در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: از فعالیتی که خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انجام داد و یک سلسله نشست های نقد و بررسی و آسیب شناسی که دانشگاه مجازی کتاب ایران برگزار کردند و بازخوردهایی که از ناحیه نشر کتاب گرفتیم از مجموع داده های جمع آوری شده به حدود 150 اشکال و ایراد دست یافتیم که می بایست در نمایشگاه های بعدی اصلاح و تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: سال گذشته به دلیل وقفه ای که به خاطر بحران کرونا ایجاد شد،نمایشگاه مجازی کتاب را برگزار کردیم. اکنون نیز در آستانه برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن هستیم. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس رسالتی که دارد و طبق شعار خود که عدالت ارتباطی است، توانست در این رویداد فرهنگی مشارکت مناسبی داشته باشد و بتواند به تقویت عدالت فرهنگی در جامعه کمک کند.

 

وی بیان کرد: از اصحاب رسانه به دلیل پوشش و درخشش خوبی که در نمایشگاه مجازی کتاب در سال گذشته داشتند، نهایت تشکر و قدردانی را دارم. خبرنگاران نقش مهمی در بهره مندی همه آحاد جامعه از عدالت فرهنگی داشتند.

 

سبحانی فر در ادامه خاطرنشان کرد: در نمایشگاه فیزیکی محدودیت های زیادی وجود دارد، از جمله اینکه همه ناشران در سراسر کشور نمی توانند در نمایشگاه فیزیکی شرکت کنند و این مسئله هزینه های زیادی بر دوش ناشران می گذاشت و از سوی دیگر هزینه هنگفتی بر دوش خریداران کتاب گذاشته می شد که علاوه بر آن از اقصی نقاط کشور هم باید هزینه سفر پرداخت می کردند تا در نمایشگاه حاضر شوند، در مجموع مشکلات زیادی برای افراد تحمیل می شد.

 

وی اظهار کرد: اما با برگزاری یک نمایشگاه مجازی کتاب در سال گذشته یک رویداد فرهنگی نه در کشور ایران بلکه در جهان رقم خورد، چون در هیچ جای دنیا نمایشگاه مجازی وجود نداشت که با این حجم از کتاب به فروش برسد بلکه در نمایشگاه مجازی که ما برگزار کردیم، کتاب های زیادی خریداری و به آنها ارسال شد که حجم بالایی از کتاب ها را تشکیل می داد؛ پس این یک رویداد فرهنگی در سطح دنیا بود.

 

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: به دلیل همین امر «اتحادیه جهانی فورس» ایران را مورد تحسین قرار داد و حتی رییس جمهور هم در نامه ای کتبی از متولیان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تقدیر و تشکر کردند.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر با برگزاری «نمایشگاه مجازی کتاب» روستاییان کشور توانستند در این رویداد بزرگ مشارکت و خریدهای خود را انجام دهند. همچنین همکاران ما هم با کمک مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستند کتاب های مورد نظر روستاییان را ارسال کنند. عدالت فرهنگی فقط مربوط به این بخش نیست بلکه آمار و ارقامی است که در نمایشگاه مجازی کتاب مشارکت داشتند و به لحاظ جنسیتی تعداد خانم هایی که از اقصی نقاط کشور در نمایشگاه شرکت کرده بودند به هیچ عنوان با نمایشگاه فیزیکی قابل قیاس نبود.

 

سحابی فر تصریح کرد: همکاران بنده برخلاف آنچه که تصور می کردند باید در مدت زمان طولانی کتاب ها را به دست افراد می رساندند ولی با تلاش شبانه روزی آنها بسیار زودتر از حد تصور ما کتاب ها به افراد ارسال شد.

 

وی در ادامه افزود: بیش از یک میلیون و 250 هزار کتاب فروخته شد، بیش از 850 هزار آدرس و بیش از 17 هزار روستایی کتاب خریداری کردند.

 

سحابی فر خاطرنشان کرد: در نمایشگاه فیزیکی بین المللی کتاب بیش از 1200 ناشر شرکت می کردند که این آمار در نمایشگاه مجازی کتاب به 1800 ناشر افزایش یافت.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی توانست صنعت نشر ما را تقویت کند، افزود: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بیش از 65 میلیارد تومان در یک مقطع زمانی اقتصاد نشر را تقویت کرد. این یک تجربه بسیار گرانسنگی بود که توانست رضایت ناشران و خریداران کتاب و دوستداران صنعت را جلب کند.

 

معاون وزیر ارتباطات اظهار کرد: امروز توفیق پیدا کردیم که در کنار معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوانیم نمایشگاه مجازی قرآن کریم را برگزار کنیم. این نمایشگاه خادمان ویژه خود را دارد و تفاوت عمده ای که نمایشگاه مجازی قرآن کریم با نمایشگاه مجازی کتاب دارد، این است که کتاب های مربوط به قرآن کریم و علوم اسلامی اغلب کتاب های مرجع هستند و این کتاب های مرجع نمی توانند در یک پاکت قرار بگیرند. یکی از مشکلاتی که در نمایشگاه های قبلی وجود داشت، این بود که در روستاها به لحاظ هزینه های سنگین بارکد یا حجم ارزان تر بودند.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی قرآن کریم نمایشگاه کتاب برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه مجازی قرآن نمایشگاه مجازی نمایشگاه فیزیکی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، این مسابقه با حضور ۴۵۰ دانش آموز از شهرستان‌های سروستان، فسا، شیبکوه و ششده و قره بلاغ در رشته‌های قرآن نماز و عترت برگزار شد.

در پایان بیست و دومین دوره مسابقات مقدماتی قرآن کریم دانش آموزان نفرات برتر به مسابقات استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب