Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع یمنی اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی به منطقه " تومة العلیا" در پنج کیلومتری مرکز شهر مأرب رسیده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، خبرگزاری "یونیوز" یمن با اعلام این خبر تاکید کرد؛ نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی به سوی مرکز شهر مأرب، چند نقطه راهبردی دیگر از جمله " تومة العلیا" را آزاد کرده اند و از مرکز شهر مأرب تنها 5 کیلومتر فاصله دارند، یعنی در دو کیلومتری ورودی های این شهر قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش منابع نظامی یمن، پیشروی سریع نیروهای یمنی موجب سرخوردگی و فروپاشی در صفوف مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه مأرب شده و آنان را به ایجاد پایگاه هایی در خارج از شهر و انتقال جنگ افزارهای خود به بیرون از شهر مأرب واداشته است.

آزادسازی منطقه استراتژیک الطلعة الحمراء
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه «الطلعة الحمراء» را در استان مارب تحت سیطره و کنترل خود درآوردند تا به این ترتیب آزادسازی مارب حتمی شود.
الاخبار نوشت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه «الطلعة الحمراء» را در استان مارب تحت سیطره و کنترل خود درآوردند تا به این ترتیب آزادسازی مارب حتمی شود.
پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت: با افتادن الطلعة الحمراء، مهمترین و بزرگ‌ترین سد دفاعی مارب به دست نیرو‌های صنعا عقربه‌های ساعت آزادسازی این شهر وارد محوری شده اند که نمی‌توانند به عقب بازگردند حتی اگر نیرو‌های طرفدار ائتلاف سعودی-اماراتی دوباره همه نیرو‌های خود را جمع و استحکامات خود را در مرز‌های باقیمانده مرکز استان بازسازی کنند. زیرا شرایط دیگر مانند گذشته نیست.
با سقوط این منطقه آرزو‌های ائتلاف اماراتی سعودی در بازپس گرفتن ابتکار عمل در جبهه‌های اطراف شهر نقش بر آب شد. سقوط الطلعة الحمراء شبیه سقوط الجبل الاحمر در هفته سال پیش است که به شهر عمران مشرف بود. سیطره بر این منطقه به معنای سیطره بر راه‌های امدادرسانی راهبردی است که مهمترین آن‌ها خط صرواح-مارب به شمار می‌آید.
اکنون ارتش و کمیته‌های مردمی راه همواری به سمت بیمارستان نظامی در مارب دارند و همه استحکامات متعلق به نیرو‌های طرفدار عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) متزلزل شده است.
این تحول بزرگ نظامی ظرف چند ساعت رخ داد. ارتش و کمیته‌های مردمی به سمت شرق الطلعة الحمراء پیشروی کردند و تعدادی از مواضع مهم در این جبهه بعد از تسلیم نیرو‌های لشکر 125 از طرفداران هادی سقوط کردند. درگیری‌ها در دو روز گذشته ادامه داشت و نیرو‌های هادی صد‌ها تن از شبه نظامیان سلفی را با پشتیبانی القاعده روانه میدان کردند، اما آن‌ها بعد از قرار گرفتن در معرض فشار نیرو‌های صنعا به سرعت از هم پاشیدند و هنگام فرار به سوی اطراف الطلعة الحمراء هدف گلوله باران گسترده شبه نظامیان الاصلاح قرار گرفتند. منابع قبیله‌ای در مارب به الاخبار گفتند نیرو‌های هادی و شبه نظامیانی که در شرق الطلعة الحمراء می‌جنگیدند مورد خیانت دوستان خود در الاصلاح واقع شدند.
بیشتر عناصر سلفی وابسته به حمی شکری فرمانده سرسپرده سعودی‌ها هستند و از دو استان لحج و ابین در جنوب می‌آیند.
آن‌ها خاطرنشان کردند نیرو‌های کمیته های مردمی و ارتش عناصر هادی را در الطلعة الحمراء محاصره کردند که بر اثر آن ده‌ها نفر عقب نشینی کردند و به مارب بازگشتند و زمینه سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی بر تعدادی از مواضع واقع در الطلعة الحمراء را فراهم کردند.

تلفات سنگین ائتلاف سعودی در مأرب
منابع محلی گزارش می‌دهند که بیمارستان‌های شهر مأرب مملوء از کشته‌ها و زخمی‌های شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی است.
به گفته منابع محلی در شهر مأرب، بیمارستان‌های این شهر شب گذشته (دوشنبه) شاهد حضور ده‌ها کشته و زخمی از میان شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی بود.
به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، در پی درگیری‌های شدید در اطراف شهر مأرب، بیش از 115 تن از شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در روز گذشته کشته و زخمی شدند.
به گفته منابع نظامی، شبه نظامیان دولت مستعفی تلاش داشتند تا مواضع از دست رفته خود در منطقه «الطلعة الحمراء» را که به طور کامل به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن افتاده، باز پس گیرند که با تلفات زیاد ناکام ماندند.
همچنین در پی کمین‌های متعدد نیروهای دولت صنعاء تعداد زیادی از شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی در منطقه «المشجح» کشته و زخمی شدند.
به گفته این منابع، حداقل 87 تن در منطقه «المشجح» کشته و زخمی شدند و در منطقه «الطلعة الحمراء» نیز 38 تن از شبه نظامیان از پا در آمدند.

هلاکت سه تن از فرماندهان القاعده در مأرب
نیروهای القاعده طی ساعات گذشته در رویارویی با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در غرب شهر مأرب، متحمل تلفات بشری سنگین شدند.
به نوشته وبگاه خبرگزاری مطبوعات یمن (وکالة الصحافة الیمنیة)، منابع محلی استان مأرب در گفتگو با این وبگاه، اطلاعات جدیدی درباره کشته شدن شماری از نیروهای گروه تروریستی القاعده هنگام مشارکت در جنگ در کنار نیروهای ائتلاف (متجاوز سعودی) در جبهه های غربی مأرب فاش کردند.
به گفته این منابع، شمار زیادی از نیروهای این گروه از جمله سه تن از فرماندهان برجسته میدانی آن در درگیری ها در جبهه های «جبل المشجح» و «الطلعه الحمراء» در غرب مأرب به هلاکت رسیدند.
در این درگیری ها ده ها تن از اعضای گروه القاعده کشته و زخمی شدند که «علی بن علی ناصر الطیاره» یکی از فرماندهان این گروه تروریستی در مناطق «فضحه» و «ناطع» در استان البیضاء، مهم ترین آنها بود. از سوی دیگر، «رهیب محمد محمد ابو علبه» کارشناس ساخت بمب و مین در این گروه تروریستی و «مطلق علی مبارک الدوله الجهمی» نیز به هلاکت رسیدند.

هلاکت بازرس ویژه نیروهای هادی در مأرب
سرتیپ عادل القمیری؛ بازرس ویژه نیروهای هادی در درگیری های شدید جبهه مأرب کشته شده است.
منابع آگاه به العالم گفتند بازرس ویژه نیروهای هادی به نام سرتیپ عادل القمیری در درگیری های شدید جبهه مأرب کشته شده و اطلاعی از سرنوشت محمد المقدشی، وزیر دفاع او در دست نیست.

تداوم نقض آتش بس در الحدیده توسط متجاوزان
ائتلاف متجاوز سعودی در 24 ساعت گذشته 169 بار توافق آتش بس را در الحدیده نقض کرد.
شبکه تلویزیونی المسیره به نقل از یک منبع نظامی یمنی، ائتلاف متجاوز سعودی در 24 ساعت گذشته 169 بار توافق آتش بس را در الحدیده نقض کرد.
المسیره در خبری دیگر اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در چند ساعت اخیر 18 بار منطقه صرواح را در استان مأرب هدف قرار دادند.
در خبری دیگر، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی اسرا در دولت نجات ملی یمن از آزادسازی 22 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چارچوب روند تبادل اسرا با ائتلاف متجاوز سعودی از طریق میانجی گران محلی خبر داد.

سه استان یمن از هوا و ز مین آماج حملات وحشیانه سعودی‌ها و مزدوران آنان
استان‌های مأرب، صعده و الحدیده یمن دیروز آماج حملات وحشیانه هوایی و زمینی سعودی‌ها و مزدوران آنان بودند.
جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی در 18 نوبت شهرستان صرواح را در استان مأرب بمباران کردند.
ارتش سعودی نیز با موشک و توپخانه، مناطق مختلف شهرستان رازح را در استان صعده هدف حمله قرار داد.
در استان الحدیده نیز یک منبع در اتاق عملیات افسران رابط و هماهنگی گفت متجاوزان و مزدوران آنان طی 24 ساعت گذشته 169 بار توافقنامه استکهلم را نقض کردند. ایجاد استحکامات جنگی در شهرستان‌های الجبلیه و الدریهمی و نزدیک خیابان الخمسین در الحدیده و پرواز هواپیما‌های جاسوسی بر فراز شماری از شهرستان‌های الحدیده از جمله موارد ثبت شده نقض است.

مشاور شورای عالی سیاسی یمن بر اثر بیماری درگذشت
سرتیپ ستاد «یحیی محمد الشامی» مشاور عالی سیاسی یمن، به دلیل ابتلا به بیماری صعب‌العلاج درگذشت.
سرتیپ ستاد «یحیی محمد الشامی» مشاور شورای عالی سیاسی یمن، روز گذشته (دوشنبه - 26 آوریل) در صنعاء، پایتخت یمن بر یک بیماری صعب‌العلاج، درگذشت و منابع آگاه اعلام کردند که مراسم تشییع و خاکسپاری او، امروز (سه‌شنبه - 27 آوریل) در پایتخت یمن برگزار خواهد شد.
28 مارس گذشته، خبرگزاری اسپوتنیک امروز به نقل از یک منبع آگاه در صنعاء، شایعه درگذشت الشامی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت یمن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا را منتشر کرد که منابع رسمی یمن آن را تایید نکردند.
مارس گذشته، همسر یحیی محمد الشامی و فرزند آنها سرتیپ ستاد «زکریا الشامی» وزیر حمل و نقل در دولت نجات ملی یمن و رئیس سابق ستاد مشترک ارتش این کشور، به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده بودند.

ابراز خشم تلویحی وزیر خارجه آمریکا از پیشروی رزمندگان یمی به سوی مأرب
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت جامعه بین الملل باید بپرسد حوثی‌ها با وجود پیامد‌های انسانی چرا با حمله به مأرب برای راه حل نظامی تلاش می‌کنند؟

خواهان راهکار نظامی در هیچ کجای یمن نیستیم؛ دشمنان جنگ را تحمیل می‌کنند
عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد، نزدیکترین فرصت برای متوقف کردن درگیری‌ها در مأرب، خروج بیگانگان و تروریست‌های «داعش و القاعده» از آن است.
به گزارش المسیره، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما نمی‌خواهیم درگیری در مأرب و سایر مناطق را با عملیات نظامی حل کنیم اما دشمن آمریکایی، انگلیسی، سعودی، اماراتی و هم‌پیمانان آنها این گزینه را بر ملت یمن تحمیل می‌کنند؛ بنابراین به آنها می‌گوییم نزدیک‌ترین فرصت برای متوقف کردن نبرد مأرب، خروج بیگانگان و تروریست‌های «القاعده و داعش» از آن و باقی ماندن تنها اهالی آن است و این مسأله، آسان‌ترین گزینه پیش رو است.
محمد علی الحوثی همچنین تصریح کرد: برای فرستاده بین‌المللی نزدیکترین فرصت برای توقف نبرد در مأرب، خروج بیگانگان، داعش و القاعده از آن و باقی ماندن اهالی این روستا در آن است؛ بنابراین آیا آنها این امر را به منظور ممانعت از درگیری و ویرانی در شهر مأرب قبول خواهند کرد؟ من به آنها توصیه می‌کنم از این شهر خارج شوند.

تشدید تنش ها بین مزدوران اماراتی و سعودی
تحولات میدانی و سیاسی در یمن در روز‌های گذشته بیانگر، تشدید تنش‌ها بین عناصر مزدور امارات و عربستان در یمن است.
به گزارش لویزیون الجزیره، شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت امارات از مخالفت با تصمیم رئیس جمهور (مستعفی) برای برکناری فرمانده نیرو‌های ویژه امنیتی در استان‌های عدن، ابین، لحج و ضالع خبر داد و آن را تصمیم یکجانبه دیگری خواند که روح و مضمون توافق ریاض را نقض می‌کند.
تحولات میدانی و سیاسی در یمن طی روز‌های گذشته بیانگر آن است که اوضاع در جبهه دشمن به هیچ عنوان به نفع عناصر مزدور امارات و عربستان در یمن پیش نمی‌رود.
چند روز قبل بود که از یمن خبر رسید که تعداد زیادی از عناصر وابسته به امارات موسوم به نیرو‌های طارق صالح، به صفوف نیرو‌های مقاومت یمن پیوسته‌اند. منابع خبری از جدا شدن یک گردان کامل از نیرو‌های مورد حمایت امارات و پیوستن آن به انصارالله یمن خبر دادند. فرمانده گردان و 150 تن از اعضای نیرو‌های موسوم به طارق صالح که مورد حمایت امارات بوده و در ساحل غربی یمن مستقر هستند، از مزدوران اماراتی جدا و به نیرو‌های صنعا که مورد حمایت انصارالله یمن است، پیوستند.
تشدید تنش ها بین مزدوران اماراتی و سعودیاین نخستین بار نیست که دسته‌های مختلف نظامی تحت امر کشور‌های متجاوز و همچنین دولت خودخوانده یمن به خاطر نارضایتی، به دولت نجات ملی این کشور وابسته به انصارالله پیوسته و از ائتلاف سعودی -اماراتی جدا شده‌اند.
علاوه بر جدا شدن مزدوران اماراتی از صفوف آنها، بررسی دیگر تحولات میدانی در این کشور به ویژه در استان‌های جنوبی، نشان از شدت گرفتن درگیری‌های نظامی میان عناصر وابسته به عربستان و امارات دارد؛ با وجود آنکه عربستان سعودی همواره کوشیده از رهگذر امضای یک توافقنامه صوری با نام توافقنامه ریاض طی سال گذشته، جبهه‌های آشفته مزدوران را متحد کند، اما به نظر می‌رسد که این توافقنامه تا به امروز نتوانسته هیچکدام از اهداف تعیین شده را محقق کند.
خبر‌ها حاکی از عقب نشینی مزدوران ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی از حومه غربی مأرب و پیوستن یک تیپ کامل از نیرو‌های منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در صنعا حکایت دارد.
منابع رسانه‌ای و فعالان شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند همزمان با پیشروی نیرو‌های صنعا (ارتش و کمیته‌های مردمی)، تیپ 125 پیاده نظام وابسته به منصور هادی در شهر مأرب، از صف متجاوزان جدا شدند و به این نیرو‌ها پیوستند.
این منابع افزودند: نیرو‌های تیپ 125 علیه فرمانده خود کودتا کرده و یک فرمانده جانشین انتخاب کرده و به نیرو‌های صنعا پیوسته اند و در کنار آن‌ها نبرد می‌کنند.






منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی یمن ارتش و کمیته های مردمی ائتلاف متجاوز سعودی شبه نظامیان وابسته شورای عالی سیاسی یمن کشته و زخمی شدند مزدوران اماراتی شبه نظامیان نیرو های صنعا ائتلاف سعودی مورد حمایت درگیری ها شهر مأرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که ۳۰ افسر و سرباز از نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیستی به دلیل ناتوانی در ادامه جنگ در نوار غزه پس از حدود ۷ ماه مبارزه دستور آماده شدن برای عملیات نظامی در شهر رفح را رد می‌کنند. 

براساس گزارش المیادین، این کانال گزارش داد که نیرو‌های شرکت چترباز ذخیره وابسته به تیپ چتربازان عادی دستور آماده شدن برای عملیات در رفح را دریافت کردند، اما آنها به فرماندهان خود اطلاع دادند که آن‌ها نمی‌آیند، زیرا دیگر قادر به انجام این کار نیستند. 

کانال ۱۲ صهیونیستی افزود که رهبران ارتش به صراحت گفته اند که اعضای ذخیره را مجبور به حضور در آن نخواهند کرد، اما آنها گفتند که این نشان دهنده سطح بالایی از فرسایش نیرو‌های ذخیره پس از ماه‌ها جنگ است.

چند روز پیش، کانال هفتم رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد که ده‌ها تن از کسانی که قصد داشتند در ارتش صهیونیستی استخدام شوند از دسته‌بندی برای خدمت در پایگاه آموزشی به‌عنوان ناظر در خدمات واحد کنترل مرزی با غزه خودداری کردند.

 این کانال صهیونیستی اشاره کرد که این سومین خدمت اجباری از ۷ اکتبر است که در آن تعداد زیادی از خدمت در این واحد خودداری می‌کنند.

در همین راستا، اسرائیل زیو، سرلشکر ذخیره در ارتش اشغالگر و فرمانده لشکر عملیاتی آن در گذشته پیشتر در بیانیه‌های مطبوعاتی درباره عملیات مورد انتظار در رفح صحبت و تأکید کرده بود: حماس در حال آماده‌سازی یک کمین استراتژیک برای ارتش است. این یک فاجعه برای اسرائیل خواهد بود.

زیو معتقد است که این عملیات با توجه به اینکه رفح مکان بسیار دشوار و شلوغی برای نبرد است، علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، خطری بالاتر از هر کاری که ارتش در نوار غزه انجام داد، دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین