Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مرحله دوم واکسیناسیون عمومی افراد جامعه بالای ۸۰ سال علیه بیماری کرونا با حضور رییس دانشگاه، معاونین درمان و بهداشتی، فرماندار شهرستان ایلام، نیرو‌های فوریت پزشکی وسایر ادارات، نیرو‌های بهداشتی و درمانی در استان ایلام آغاز شد.

محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: در اسفند ماه سال گذشته براساس سند ملی واکسیناسیون علیه بیماری کرونا فازبندی مربوط مربوطه صورت گرفت و فاز اول واکسیناسیون به مجموعه کادر بهداشت و درمان نظام پزشکی فوریت‌های پزشکی سالمندان و  جانبازان بالای پنجاه درصد انجام شد و حدود پنج هزار نفر در این راستا واکسیناسیون گردیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود : از امروز نیز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در سطح کشور شروع‌شده و در استان ایلام نیز هم‌زمان با کشور تعداد ۷۴۶۷ نفر از افراد بالای هشتاد سال برعلیه بیماری کرونا واکسینه خواهند شد.

کریمیان ادامه داد : واکسن این تعداد افراد بالای هشتاد سال تهیه‌شده و ان‌شاءالله از امروز طبق پروتکل‌های بهداشتی مربوطه به جامعه هدف تزریق خواهد شد..

او اضافه کرد : واکسنی که تزریق می‌شود بسته به نوع واکسن بین چهار تا هشت هفته بعد دوز دوم آن تزریق خواهد شد.

کریمیان بیان کرد: در این‌جا لازم می‌دانم که از فرماندهان و ارجمند و نیرو‌های خدوم انتظامی در سطح استان که در دانشگاه در کنار دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای حفظ نظم و مسائل مربوطه کمک‌های ارزشمندی به کار بستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در پایان گفت: مردم عزیز سعی کنند که برای واکسیناسیون در محل تزریق آن تجمع ننمایند برای همه کسانی که ثبت‌نام می‌کنند واکسن تزریق کنیم.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا علوم پزشکی شیوه نامه های بهداشتی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد