Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@07:33:22 GMT

چگونه یک دندانپزشک خوب را بیابیم؟

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۹۰۰۵

چگونه یک دندانپزشک خوب را بیابیم؟

در این مقاله با وظایف عمومی یک دندانپزشک آشنا میشویم... - اخبار بازار -

در این مقاله با وظایف عمومی یک دندانپزشک آشنا میشویم. در ادامه به بررسی برخی تخصص های دندانپزشکان و معرفی انواع روش های آن می پردازیم. سپس به انواع روش های ترمیمی دندان ها اشاره میکنیم.در انتها سایت پی جو را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید به راحتی برای مراجعه به یک دندانپزشک خوب تصمیم گیری نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دندانپزشکان چه خدماتی را ارایه میکنند؟

دندانپزشکان به تشخیص و درمان مشکلات دندان و لثه می پردازند.همچنین با انجام کارهایی چون عصب کشی و پر کردن دندان ها و جراحی های لثه و نیز کشیدن دندان ها به درمان مشکلات دندان بیمار کمک می نماید. به جز موارد ذکر شده در بالا دندانپزشک میتواند با داشتن تخصص لازم به انجام ارتودنسی دندان ها، ایمپلنت، مشکلات پیشرفته لثه ها و همچنین درمان زیبایی لبخند بپردازد.

 خدمات دندانپزشک

وظایف دندانپزشک عمومی چیست؟

درمان پوسیدگی دندانتشخیص و درمان بیماریهای لثهانجام جراحی های ساده دهان و دندانکشیدن دندان هادرمان دندان های شیریجرم گیری دندان ها

معرفی دندانپزشکان معتبر در سایت پی جو

سایت پی جو لیست کاملی از دندنپزشکان معتبر در شهرهای مختلف ایران را برای شما فراهم کرده است بطور مثال شهر شیرازکه دارای دندانپزشکان ماهری می باشد . در سایت پی جو لیستی از دندانپزشکان شیراز و سایر شهرهای ایران به همراه اطلاعات تماس، آدرس و خدمات آن ها معرفی گردیده اند. 

درمان با ارتودنسی چیست؟

یکی از تخصص های دندانپزشکان است که جهت مرتب کردن و ردیف کردن دندان ها انجام میگیرد.از مهمترین وظایف ارتودنسی، تشخیص و درمان ناهنجاری های دندانی فکی است. اگر بیمار دارای ناهنجاری فکی به موقع مراجعه نماید میتوان به راحتی با ارتودنسی مشکل را برطرف نمود.در غیر این صورت نیاز به ارتودنسی همراه باجراحی می باشد.

هدف از ارتودنسی دندان ها چیست؟

از بین بردن فاصله بین دندان هاصاف کردن دندان های کجتوانایی بهتر جویدنتراز شدن تیپ دندان ها

 

 

دکتر دندانپزشک

 

ایمپلنت دندان چیست؟

امروزه با استفاده از این روش دندانپزشک میتواند دندان از دست رفته را بازسازی و جایگزین کند.ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که به شکل میله باریکی است که در استخوان فک قرار داده میشود.این روش نیاز به عمل جراحی دهان دارد. ایمپلنت همانند یک دندان طبیعی  بوده و این روش یک درمان دائمی برای دندان های از دست رفته می باشد.

امروزه لبخند زیبا و هالیوودی بسیار حائز اهمیت می باشد.روش های متفاوتی جهت اصلاح طرح لبخند وجود دارد.در زیر به برخی از این روش ها اشاره میکنیم:

 سفید کردن دندان (بلیچینگ)، لامینت و کامپوزیت دندان(اصلاح طرح لبخند)، پرکردن تاج دندان می باشد.

بلیچینگ(سفید کردن) دندان چیست؟

در این روش دندانپزشک دندان هایی را که به مروز زمان تغییر رنگ داده و بدرنگ شده اند را سفید میکند.

ماده ای که از آن برای سفید کردن دندان استفاده میکند، پراکسید هیدروژن است. این روش به دلیل عدم تراش دندان و هزینه مناسب بسیار مورد استقبال است. هزینه بلیچینگ دندان بر اساس برندهای مورد استفاده متفاوت است.

لامینت و کامپوزیت دندان چیست؟

لامینت یکی از درمان های زیبایی است که برای کسانی مناسب است که دندان های نامرتبی داشته و فاصله زیادی میان دندان ها وجود دارد.برای این روش بایستی از دندان ها قالب تهیه شود.برای قراردادن روکش لامینت بایستی مقداری از دندان تراشیده شود.پروسه درمان این روش دو الی سه هفته زمان میبرد.

کامپوزیت توسط دندانپزشک در همان جلسه اول بدون نیاز به تراش دندان و قالب گیری انجام می گیرد.پالیش آن به فاصله 6 ماه تا یکسال انجام می گیرد. از عوارض کامپوزیت دندان ها تورم لثه هاست که زمانی اتفاق می افتد که کامپوزیت بر روی دندان به شکل صحیح قرار نگرفته باشد.

چگونه یک دندانپزشک خوب پیدا کنیم؟

اهمیت به بهداشت دهان و دندان ها بسیار حائز اهمیت است. یک ارتباط عمیقی بین دندان ها و بدن می باشد که نشان می دهد ما نباید اهمیت مراقبت های دهانی را دست کم بگیریم.مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و دهانشویه بایستی روزانه انجام گیرد تا نیاز به مراجعه به دندانپزشک را به حداقل ممکن برساند . باتوجه به اهمیت سلامت دندان ها شما میتوانید به سایت پی جو مراجعه نمایید تا لیست کاملی از دندانپزشکان معتبر در شهر خود را بیابید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یک دندانپزشک کردن دندان سایت پی جو یک دندان دندان ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیا می‌دانستید که دهان ما خانه تعداد زیادی باکتری است؟ در واقع تعداد باکتری‌های موجود در دهان انسان از تعداد افراد کل دنیا بیشتر است! شاید باورنکردنی به نظر برسد، اما حقیقت دارد. دهان ما مملو از میکروارگانیسم‌های ریز است که نقش مهمی در سلامت کلی ما دارند. این باکتری‌ها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند و در حالی که برخی از آنها بی ضرر هستند، برخی دیگر می‌توانند مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه ایجاد کنند. بیایید عمیق‌تر در دنیای شگفت‌انگیز باکتری‌های دهان غواصی کنیم تا بفهمیم چرا این باکتری‌ها بسیار فراوان هستند و چه کاری می‌توانیم برای کنترل آنها انجام دهیم.

باکتری‌ها موجودات تک سلولی هستند که آنقدر ریز هستند که بدون میکروسکوپ دیده نمی‌شوند. آنها در همه جا وجود دارند، از جمله در دهان ما. شاید تعجب کنید که چرا در چنین فضای کوچکی این همه باکتری وجود دارد. خوب، دهان ما محیط مناسبی را برای رشد این میکروارگانیسم ها فراهم می‌کند. دهان گرم و مرطوب است و غذای زیادی برای تغذیه باکتری ها وجود دارد. دهان ما همچنین محل قرارگیری سطوح مختلف مانند دندان، لثه و زبان است که زیستگاه‌های مختلفی را برای استعمار باکتری‌ها فراهم می‌کند!

همه باکتری های موجود در دهان ما مضر نیستند. در واقع، بسیاری از آنها مفید هستند و به حفظ تعادل سالم در اکوسیستم دهان ما کمک می‌کنند. این باکتری‌های خوب به تجزیه ذرات غذا، مبارزه با میکروب های مضر و حتی محافظت از دندان های ما در برابر پوسیدگی کمک می کنند. با این حال، هنگامی که تعادل به هم می‌خورد، باکتری‌های مضر می‌توانند بر اوضاع مسلط شوند و باعث مشکلات سلامت دهان شوند. بهداشت نامناسب دهان، مانند مسواک نزدن و نخ دندان کشیدن منظم، می تواند منجر به ایجاد یک لایه چسبنده حاوی باکتری شود. اگر این لایه برداشته نشود، به جرم دندان تبدیل خواهد شد که به بیماری لثه کمک می‌کند.

اما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا باکتری‌های موجود در دهان خود را تحت کنترل نگه داریم؟ پاسخ ساده است: رعایت بهداشت دهان و دندان. مسواک زدن حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید، نخ دندان کشیدن روزانه و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینات و تمیز کردن دندان ها از اقدامات ضروری برای حفظ سلامت دهان است. با انجام این کار، می توانید به کنترل باکتری های مضر کمک کنید و از مشکلاتی مانند حفره دندان و بیماری لثه جلوگیری کنید. رعایت بهداشت دهان و دندان برای حفظ تعادل سالم باکتری ها و اطمینان از داشتن دهانی سالم کلیدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • لیگ ملت‌ها: آمریکا تا دندان مسلح می‌آید
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • پایانی بر شروع دوباره طبابت دندانپزشک قلابی در بروجرد