Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- درگیری‌ها و تظاهرات در قدس، کرانه باختری و نوار غزه حکایت این روز‌های فلسطین است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، گروه‌های مقاومت ده‌ها موشک به شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک کردند تا با آتش پیام خود را به صهیونیست‌ها برسانند. رهبران این گروه‌ها اعلام کردند در صورت ادامه تعرضات به مسجدالاقصی به تدریج مناطق بیشتری را در عمق اراضی اشغالی هدف قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر، صهیونیست‌ها که نتوانستند با هیچ ابزاری پاسخ فلسطنیان را بدهند به سیاست قدیمی و همیشگی خود یعنی تشدید محاصره نوار غزه روی آوردند و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این منطقه را اعلام کردند و مانعِ ورود ماهیگیران فلسطینی به دریا شدند.
اشغالگران محاصره دریایی، زمینی و هوایی نوار غزه برای چند روز را اعلام کرده اند، اما گروه‌های مقاومت تاکید دارند که با تمام نیرو از ملت فلسطین پشتیبانی میکنند. ساعات آینده آبستن حوادثی مهم است. ممکن است نوار غزه شاهد افزایش تنش‌ها یا حتی درگیری‌هایی باشد.

حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در باب العمود
درگیری‌ها در قدس اشغالی پس از حمله نیرو‌های رژیم اشغالگر به فلسطینیان در منطقه باب العمود و در صحن‌های مجاور مسجد الاقصی ازسرگرفته شد.
به گزارش تلویزیون المنار؛ درگیری‌ها در قدس اشغالی دیشب پس از حمله نیرو‌های پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی به فلسطینیان در منطقه باب العمود و سرکوب آنان در صحن‌های مجاور مسجد الاقصی ازسرگرفته شد.
پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی نتوانست شادی فلسطینیان را در باب العمود در قدس اشغالی تحمل کند.
نیرو‌های پلیس این رژیم به تجمعاتی که فلسطینیان در صحن‌های مسجد الاقصی برگزار کرده بودند تا شادی خودشان را از مجبور کردن اشغالگران به برداشتن موانع آهنی از پیش روی نمازگزاران ابراز کنند، بار دیگر حمله کردند تا آنان را پراکنده کنند که بار دیگر به درگیری‌های شدید بین دو طرف و بازداشت شماری از فلسطینیان منجر شد.
درگیری‌ها همچنین در نزدیکی باب الحطه یکی از در‌های مسجد الاقصی ازسرگرفته شد.
پلیس رژیم صهیونیستی با کتک زدن فلسطینیان به آنان یورش برد و تدابیر شدید امنیتی در اطراف این منطقه اتخاذ کرد و به بازداشت جوانان فلسطینی در محله‌های قدس اقدام و موانع آهنین نصب و شمار زیادی نیرو نیز مستقر کرد.
اسماعیل هینه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به این تحولات در شهر مقدس قدس در نشست ویدیویی تأکید کرد قدس در این رویارویی تنها نیست و غزه با مقاومت دلاورانه اش برای حمایت از ساکنان قدس اشغالی در صحنه حضور دارد.
هنیه گفت: «تصمیم ما این است که این قیام مردمی باید ادامه یابد. این انتفاضه باید ادامه یابد ما طی چند روز گذشته پیروزی‌های روشنی به دست آوردیم.»
گزارشگر گفت هنیه تصریح کرد فلسطینیان زمانی که شهرک نشینیان صهیونیست و نیرو‌های پلیس اشغالگر را مجبور کردند از صحن‌های باب العمود خارج شوند پیروز شدند و اسلامی بودن قدس را حفظ کردند.

گانتس: شلیک موشک از غزه باید فورا متوقف شود
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توئیتی پس از دیدار با هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه بر لزوم توقف شلیک موشک‌ها از غزه تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت:" من با تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه دیدار کردم و به او گفتم باید فورا شلیک موشک‌ها از غزه متوقف شود. اسرائیل به حمایت ثابت از شهروندان و حاکمیت خود پایبند است."
تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه از جمعه افزایش یافت. از نوار غزه موشک‌هایی به اراضی اشغالی شلیک شد و ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل مناطقی را در غزه هدف قرار داد.
رژیم صهیونیستی دوشنبه در پیامی به حماس اعلام کرده بود، اگر شلیک موشک‌ها ادامه یابد این رژیم حمله گسترده‌ای علیه غزه انجام می‌دهد.
این پیام از طرق وینسلند به رهبران ارشد حماس و رهبری فلسطین در رام الله منتقل شد.
وی روز دوشنبه دیدارهایی را با مسئولان اسرائیلی برگزار کرد و قرار است امروز سه شنبه نیز به قاهره و اردن برود.

اظهارات تهدیدآمیز نتانیاهو علیه نوار غزه
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تهدیدآمیز علیه نوار غزه گفت که در جلسه کابینه امنیتی تصمیم گرفته شد برای هر سناریویی آماده شوند و کسی نباید آنها را آزمایش کند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز جلسه کابینه زبان به تهدید نوار غزه گشود.
بر اساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر نخست‌وزیری، نتانیاهو امروز (سه‌شنبه) گفت: «ما بعد از جلسه کابینه امنیتی، تصمیم گرفتیم تا برای تمام سناریوها [در نوار غزه] آماده شویم. این همان چیزی است که من و وزیر [جنگ] دستور داده‌ایم و ارتش کاملا برای رویارویی با همه سناریوها آماده است».
وی ضمن اشاره تنش‌های اخیر با نوار غزه و شلیک پی‌درپی راکت‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیز اظهار داشت: «شب گذشته آرام بود و امیدوارم این آرامش ادامه داشته باشد. ما آماده مقابله با هرگونه اتفاقی هستیم و من به دشمنان توصیه می‌کنم که ما را آزمایش نکنند».
شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه طی سه شب اخیر ناآرام بوده و شلیک پی‌درپی راکت‌های گروه‌های مقاومت به این مناطق، خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده بود.
خبرنگار نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» به نقل از منابع مطلع در تل‌آویو، از ارسال پیام تهدیدآمیز رژیم صهیونیستی به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» خبر داد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره درگیری‌های نظامیان این رژیم با روزه‌داران فلسطینی در شهر قدس اشغالی نیز ادعا کرد: «پلیس و نیروهای امنیتی در اورشلیم (قدس اشغالی) برای حفظ نظم عمومی و تأمین آزادی عبادت در تلاش هستند. من فکر می‌کنم که از شدت اغتشاشات نیز کاسته شده و این یک تغییر مثبت است».

دیده بان حقوق بشر؛ رژیم صهیونیستی متهم به جنایت علیه بشریت
درگزارش دیده بان حقوق بشر، رژیم صهیونیستی متهم به اجرای سیاست آپارتاید و آزار و اذیت فلسطینیان متهم شده که برابر با جنایت علیه بشریت است.
به گزارش خبرگزاری رویترز ؛ دیده بان حقوق بشر در گزارش خود که روز سه شنبه منتشر شد رژیم صهیونیستی را به داشتن سیاست آپارتاید و آزار و اذیت علیه فلسطینیان و همچنین اقلیت عرب خود متهم کرد که برابر با جنایت علیه بشریت است.
 دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک اعلام کرد؛ هدف این گزارش مقایسه اسرائیل با دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی نیست بلکه بیشتر این مسئله را بررسی می‌کند که آیا اقدامات و سیاست‌های ویژه طبق تعریف حقوق بشر شامل آپارتاید می‌شود یا نه.
اسرائیل این اتهامات بی معنی و دروغین را محکوم و دیده بان حقوق بشر را به پیشبرد یک برنامه ضد اسرائیلی متهم کرد.
این گزارش تنها سه هفته پس از آن منتشر شد که دادگاه کیفری بین المللی از آغاز تحقیقی در مورد جنایات جنگی احتمالی صورت گرفته در کرانه باختری و نوار غزه خبر داد و از ارتش اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطینی به عنوان عاملان احتمالی این جنایت یاد کرد.
در گزارش دیده بان حقوق بشر به محدودیت‌های اعمال شده از سوی اسرائیل برای جابجایی و حرکت فلسطینی‌ها و اراضی اشغالی به عنوان نمونه‌های جنایت آپارتاید و آزار و اذیت اشاره شده است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نوار غزه رژیم صهیونیستی دیده بان حقوق بشر مسجد الاقصی باب العمود قدس اشغالی شلیک موشک درگیری ها نوار غزه موشک ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو

خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان امروز پنجشنبه همزمان با برگزاری جلسه شورای جنگ رژیم صهیونیستی در قلب شهر تل آویو در سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش‌ مشرق و به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان امروز پنجشنبه بار دیگر در منطقه «کریاه» در مرکز شهر تل آویو که مقرهای سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در آنجا قرار دارد، تظاهرات کردند.

آنها در این تظاهرات سیاست های کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفته و خواهان بسته شدن قرارداد مبادله اسیران فلسطینی با بستگان اسیر خود در نزد مقاومت فلسطین شدند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، توده صهیونیستها و بویژه خانواده های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتانیاهو و ائتلاف حاکم او را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می کنند.

خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان از آغاز عملیات طوفان الاقصی بارها علیه سیاست های کابینه تظاهرات کرده اند که به زد و خورد با پلیس و بازداشت شماری از آنها منجر شده است. آنها تاکید کرده اند که کابینه رژیم صهیونیستی به سرنوشت بستگان اسیر خود در نزد مقاومت فلسطین بی توجهی می کند و آنها در اولویت تصمیم گیری های اعضای کابینه قرار ندارند.

دیگر خبرها

  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح