Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@05:58:40 GMT

افزایش اعتبار مجوز‌های تولیدی کارگاه‌های صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۹۰۹۶

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور گفت: اعتبار مجوز‌های تولیدی برای صنعتگرانی که مالکیت فضای کارگاهی خود را داشته باشند به پنج سال افزایش یافت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  "فرهاد فلاح با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت: افزایش مدت اعتبار مجوز‌ها برای کارگاه‌های استیجاری مطابق با مدت اجاره درج شده در اجاره‌نامه مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور به موضوع آموزش صنایع دستی اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ با تصویب چارت تشکیلاتی جدید معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در وزارتخانه، «آموزش» از وظایف این اداره‌کل جدا شد و به وظایف اداره‌کل آموزش و توسعه صنایع دستی اضافه شده است.

او اضافه کرد: برای توسعه کارگاه‌ها و توسعه تولید و کسب‌وکار فعلا مجوز یک شعبه به غیر از کارگاه اصلی صادر می‌شود و تا پایان نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ شعبه دوم و سوم نیز فرآیندسازی می‌شود و قابل بهره‌برداری است.

فلاح گفت: همچنین در راستای مانع‌زدایی‌ها و با توجه به تقاضا‌های مکرر متقاضیان، مجوز تولید چند رشته‌ای متمرکز و غیرمتمرکز البته در یک گروه رشته و یک استان و با معرفی مدیر فنی برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران در دست فرآیندسازی و بارگذاری در سامانه است.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: از دیگر مجوز‌های جدید تولید در پیشه سفیدگری یا رویگری، دست‌ساخته‌های مسی است که از هفته آینده قابل بهره‌برداری است. این پیشه در حال منسوخ شدن است که با دریافت مجوز هویت مستقلی پیدا می‌کند و توسعه پیدا خواهد کرد.

فلاح بیان کرد: همچنین با همکاری مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه و مرکز فناوری اطلاعات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مشکلات ارتباطی سامانه‌ای هر دو دستگاه رفع شد و صنعتگران متقاضی سوخت که خارج از محدوده لوله‌کشی گاز هستند می‌توانند با تایید معاونان صنایع‌دستی استان‌ها، سهمیه سوخت دریافت کنند.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور اظهار داشت: همچنین مجوز جدیدی به نام طراحی تولید صنایع‌دستی طراحی شده و به تایید اداره‌کل حقوقی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز رسیده و بارگذاری و اجرایی شدن سامانه‌ای آن به صورت خانگی و انفرادی و گروهی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: با رسمیت یافتن و استقلال طراحی صنایع‌دستی امیدواریم خلاقیت و نوآوری در تولید صنایع‌دستی ارتقا پیدا کند و صنعتگرانی که قدرت طراحی و خلاقیت و نوآوری ندارند به این دفاتر مراجعه کرده و طرح جدید خریداری و تولید کنند.

فلاح گفت: سامانه‌های جدیدی مانند تقاضای تسهیلات و بیمه به تقاضای این اداره‌کل در مرکز فناوری در حال برنامه‌نویسی است که تلاش می‌شود تا پایان شهریور ۱۴۰۰اجرایی شود.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی افزود: به دستور هیات مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد و دارایی مجوز‌های حوزه معاونت صنایع دستی باید در سامانه‌ای به نام یکتا ثبت شود، لذا باید مجوز‌های این حوزه به غیر شناسه داخلی شناسه یکتا نیز داشته باشد که از اهمیت و امنیت بالایی برخوردار می‌شود. از این رو در آینده نزدیک از دارندگان مجوز دعوت به عمل می‌آید که مجددا به سامانه مراجعه کرده و با تکمیل اطلاعات خود از مزایایی مانند افزایش تاریخ انقضا، بهره‌مند شوند. برچسب ها: صنایع دستی ، تورم ، مانع زدایی ، شعار سال

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صنایع دستی تورم مانع زدایی شعار سال اداره کل مجوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی