Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد حق‌لطفی گفت: سال گذشته یک میلیون و ۸۰۳هزار و ۴۰۶مسافر با ناوگان مسافربری جاده‌ای جابجا شدند که در مقایسه با سال قبل از کرونا، کاهش ۲۹ درصدی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: اکنون 178 دستگاه اتوبوس، 564 دستگاه مینی‌بوس و 668 دستگاه سواری در ناوگان حمل و نقل مسافربری استان قزوین فعالیت می‌کند که به طور متوسط روزانه پنج هزار و 285 مسافر را جابه جا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره حمایت سازمان حمل و نقل جاده‌ای از ناوگان مسافربری افزود: رانندگان ناوگان مسافربری در صورتی که تحت قوانین حمل و نقل فعالیت کنند از طرح تخصیص لاستیک یارانه‌ای بهره‌مند خواهند شد همچنین در بخش سواری بین شهری نیز هزینه مابه‌التفاوت سوخت براساس پیمایش و عملکرد رانندگان به حساب آن‌ها واریز می‌شود و می‌توانند در هنگام سوخت‌گیری از این کارت استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: سال گذشته یک میلیون و 803هزار و 406مسافر با ناوگان مسافربری جاده‌ای جابجا شدند که در مقایسه با سال قبل از کرونا، کاهش 29 درصدی داشته است اما ناوگان حمل و نقل کالا در سال 99 بیش از 10 میلیون تن کالا جابجا کرد که نسبت به سال 98 رشد چهار درصدی داشته است.

حق لطفی بیان کرد: نوشابه، انواع مواد پاک کننده و خاک معدنی از بیشترین کالاهای حمل شده  با ناوگان حمل و نقل کالای جاده‌ای در استان قزوین بوده است.

 



 

رعایت ضوابط و اصول بهداشتی در ناوگان مسافربری جاده‌ای ضروری است

وی ابراز کرد: طی سال گذشته ناوگان حمل و نقل مسافر نیز به دلیل  شیوع ویروس کرونا همانند بسیاری از اصناف و مشاغل دچار خسارت شدند، به طوری که در این سال آمار جابجایی مسافر با ناوگان اتوبوس 68 درصد و با سواری 34 درصد کاهش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با تاکید بر اینکه رعایت ضوابط و اصول بهداشتی در ناوگان مسافربری جاده‌ای ضروری است، اذعان کرد: ناوگان مسافربری جاده‌ای ضمن استفاده از ماسک باید با 50 درصد ظرفیت اتوبوس اقدام به جابجایی مسافر کند و سوار کردن مسافر بیش از این ظرفیت تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود.

بیشترین تخلفات ناوگان مسافربری جاده‌ای عدم رعایت ظرفیت ۵۰ درصدی است

حق لطفی اضافه کرد: همچنین فروش بلیت به افراد مشکوک به کرونا ممنوع است و شرکت‌های مسافربری باید قبل از فروش بلیت با استعلام از سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سلامت مسافران اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: در پایانه‌های مسافربری نیز تمام بخش‌های پایانه‌ها اعم از سالن مسافر و سرویس‌های بهداشتی به طور مرتب ضدعفونی می‌شوند تا حد امکان انتقال امکان ویروس را کاهش دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به میزان تخلفات در ناوگان مسافربری جاده‌ای عنوان کرد: بیشترین تخلفات در این بخش مربوط به عدم رعایت جابجایی مسافر با 50 درصد ظرفیت اتوبوس است که معمولا در بین راه اتفاق می‌افتد؛ با اینگونه تخلفات ازطریق کمیسیون‌های مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: طی سال گذشته به طور متوسط ماهانه پنج مورد تخلفات ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احصاء و در کمیسیون‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت که براساس قوانین جریمه مادی تا توقف فعالیت برای آن‌ها صادر خواهد شد.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ناوگان مسافربری جاده ای حمل و نقل جاده ای ناوگان حمل و نقل استان قزوین سال گذشته حق لطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور – استقلال، تراکتور – سپاهان نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

مصاف تراکتور – سپاهان چند هفته پیش در شرایطی برگزار شد که ساعت‌ها پیش از شروع بازی استادیوم یادگار امام پر از تماشاگر شده بود و جای سوزن انداختن نبود. این طبیعی بود به این خاطر که تراکتور در کورس قهرمانی بود، اما اکنون شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده است.

جالب است بدانید تراکتور در سال جدید در لیگ برتر پیروز نشده است. شکست‌ها و تساوی‌های متوالی موجب شد، تراکتور شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست بدهد و این اتفاق منجر به جدایی خمس از تراکتور شد.

تا این لحظه تنها ۶ هزار بلیت بازی به فروش رفته است و شاید تا زمان آغاز بازی تعداد بلیت‌های فروش رفته برای این بازی به ۱۰ هزار نفر برسد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تراکتور – استقلال، تراکتور – سپاهان نمی‌شود
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی