Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی اصناف برای کنترل ویروس کرونا از اولین گزینه‌های ستاد ملی کرونا پس از قرمز شدن وضع شهرها بود، اما در روزهای اخیر و پس از اعمال محدودیت‌های جدید در پیک چهارم، اصناف به تعطیلی اعتراض دارند و حتی برخی از آن‌ها اقدام به باز کردن صنف خود کردند. بسیاری از فروشگاه‌های در مناطق مرکزی شهر با کرکره نیمه باز به فعالیت می‌پردازند و در صورت مراجعه حضوری مشتریان به آن‌ها کالا و خدمات عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس در شرایط موجود است، بیان کرد: یکی از این اقدامات برخورد با واحدهای صنفی متخلف در ایام اجرای محدودیت کروناست. از همین رو نیروی انتظامی با همراهی اماکن اقدام با بازرسی و بازدید از چگونگی انجام محدودیت‌های کرونایی در بخش اصناف اقدام کرده است.

سرهنگ حسین حسن‌پور با اشاره به انجام بیش از ۱۱هزار بازدید از واحدهای صنفی در استان گیلان اضافه کرد: در همین مدت بیش از ۷۶۰۰ مورد تذکر به واحدهای صنفی متخلف داده شده است و با وجود تذکر به واحدهایی که محدودیت‌ها را رعایت نکرده بودند در این مدت ۲۸۰ واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

با این حال آبتین حیدرزاده، معاون درمان علوم پزشکی گیلان در گفت و گو با همشهری آنلاین بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف گیلان به میزان ۷۲درصد است. این آماری است که واحد بهداشت محیط استان با پیمایش میدانی به آن رسیده و ممکن است در برخی صنوف کمرنگ‌تر یا پررنگ‌تر رعایت شود.

بر اساس آمار اتاق اصناف در گیلان ۱۱۵ هزار واحد صنفی و در رشت ۳۸ هزار واحد صنفی وجود دارد. ئجلال‌الدین محمد شکریه، رئیس اتاق اصناف پیش‌تر در گفت و گو با همشهری آنلاین توضیح داده بود که ۷۳درصد اصناف گیلان صاحب ملک نیستند و درآمد بسیاری از واحدهای صنفی به روز است، گفته بود: اینکه با قرمز شدن وضعیت کشور فقط اصناف تعطیل می‌شوند، درست نیست و اگر قرار بر تعطیلی است همه جا باید تعطیل باشد.

شکریه معتقد است دولت به جز بخشودگی مالیاتی می‌توانست از طریق وام با سود تک رقمی و با تنفس یک ساله و بلندمدت، بخشودگی نظام تامین اجتماعی و بیمه صنوف و کاهش هزینه‌های آب و برق از اصناف حمایت کند که این امر محقق نشده است.

کد خبر 597760 برچسب‌ها استان گیلان پلیس - نیروی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا اصناف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان پلیس نیروی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا اصناف واحدهای صنفی محدودیت ها واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی(مرال) در لنز دوربین تله‌ای حافظان طبیعت در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان حمزه عشوری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی و همراهی یکی از محیط‌بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسیده است.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط‌بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود.

عشوری تصریح کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان گیلان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

به گزارش ایمنا، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 748829

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت