Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عبدالهی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شبستر با تاکید بر اینکه در حال سپری کردن موج چهارم کرونا در شهرستان هستیم که از گذشته سخت تر است و با شدت بیشتری خودنمایی می‌کند، اظهار داشت: کاهش رعایت موارد پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در اواخر اسفندماه سال گذشته، خصوصا تعطیلات نوروز امسال باعث افزایش شیوع کرونا و اعلام وضعیت قرمز در منطقه شبستر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد فوتی های بیماری کرونا از اواخر سال ۹۸ تا کنون را ۲۱۲ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد شش نفر مربوط به اسفند ۹۸ و ۱۹۰ نفر مربوط به سال ۹۹ و ۱۶ نفر مربوط به سال ۱۴۰۰ می باشد.

فرماندار شبستر به تعداد مبتلایان این بیماری نیز اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۲۰۰ نفر در سال ۹۹ و یک هزار و ۳۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ دارای علائم مثبت بیماری کرونا بوده اند، که هم اکنون ۵۲ نفر در بخش عمومی و شش نفر در بخش ویژه بیمارستان فاطمیه شبستر بستری هستند. به طوریکه بیشترین بستری به تعداد ۷۱ نفر مربوط به دوم اردیبهشت سال جاری بود.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان شبستر با اشاره به مصوبه ستاد ملی و استانی خاطرنشان کرد: تأمین، حفظ و سلامت مردم از جمله اولویت های مسوولان است و اجرای مصوبه ها با همکاری مردم و نظارت از سوی نهادهای ذی‌ربط برای کاهش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ مورد انتظار است.

وی میانگین فوتی‌های ماهانه در سال گذشته را 16 نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با وجود موج سخت پیک چهارم کرونا، این تعداد در فروردین ماه سال جاری به علت رعایت موضوع به 12 نفر رسید و شهرستان شبستر از نظر کنترل بیماری رتبه دوم استانی را کسب کرد.

عبدالهی همچنین از تشکیل گشت‌های ویژه برای پیشگیری از برگزاری تجمع با نظارت فرماندهی انتظامی منطقه خبر داد و بیان کرد: با همکاری پنج اکیپ شامل همکاران بهداشت و درمان، صمت،  اماکن نیروی انتظامی، هلال احمر و اصناف ضمن نظارت بر فعالیت‌های صنوف و خدمات در راستای حفظ سلامت مردم با افرادی که بدون توجه به توصیه های بهداشتی به سلامت عمومی صدمه می زنند برخورد می شود. که در این راستا ۱۲۰ مورد از صنوف تذکر گرفته و ۱۴ واحد در سال جاری تاکنون پلمب شد.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان شبستر به توصیه کارشناسان امر اشاره کرد و تاکید کرد: مردم اصول سه گانه یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

فرماندار شهرستان شبستر با تاکید بر این که نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی مطابق دستورالعمل های ستاد ملی کرونا باید با جدیت دنبال شود گفت: در مواردی که به رعایت پروتکل های پیشگیرانه از سوی اصناف توجه جدی نمی شود به رغم میل باطنی باید از قوه قهریه استفاده کرد.

وی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۰ درصد رسیده است از این رو با هدف پیشگیری از گسترش این بیماری به همشهریان توصیه می شود از برگزاری هرگونه مهمانی ، مسافرت و تردد غیر ضروری پرهیز و در صورت حضور در هر جمعی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند شهروندان در خریدهای خود به ویژه خرید نان به ویژه در ماه رمضان مدیریت زمان کنند و از تشکیل صف برای خریدهای غیرضروری خودداری کنند مردم نباید به مناطقی وارد شوند که تهویه ندارد و یا فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌گردد.

حسین عبدالهی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در سطح شهرستان بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با همکاری و همراهی مردم تاکید کرد و گفت: در شهرستان ۱۳۵ هزار نفری شبستر در صورتی که مردم توصیه های بهداشتی را همچون گذشته با جدیت رعایت کنند می توانیم این بیماری را کنترل کنیم و رنگ شهرستان را به نارنجی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/60006

منبع: فارس

کلیدواژه: شبستر سلامت بیماری حسین عبداللهی خبرگزاری فارس فارس تبریز پروتکل های بهداشتی مسافرت فرماندار شبستر آذربایجان پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل شهرستان شبستر نفر مربوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان پلدشت در جلسه ستاد خانواده و جمعیت این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت : شهرستان پلدشت از لحاظ جمعیت با نرخ رشد جمعیت  89/2 درصدی رتبه نخست استان را در اختیار دارد.

اکبرزاده خاطر نشان کرد: با توجه به نرخ رشد جمعیت در این شهرستان  ما از مسئولین ذی ربط پیگیر تحقق امتیازات برای خانواده های دو قلو و سه قلو و بیشتر به این شهرستان هستیم .

فرماندار شهرستان پلدشت گفت:  در سال گذشته  به میزان ۱۱۵۸ نفر ولادت  در این شهرستان اتفاق افتاده که نسبت به سال ماقبل آن ۳۰ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • سیلاب در روستای انگشتجان بخش تسوج شهرستان شبستر
  • سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد