Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخوندی گفت: تأمین آب از انتهای رودخانه شاهرود و انتقال آب از پساب تصفیه خانه شهر بیرجند به شهرک صنعتی خوسف از طرح های اولویت دار شهرستان خوسف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدعلی آخوندی» امروز (7 اردیبهشت) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: بحث واگذاری آب شهرک ها و کارخانه ها بر اساس ضوابطی که هست در کوتاه ترین مدت به صورت شفاف باید تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه سرمایه گذاری خوبی در منطقه خوسف انجام شده است، افزود: لذا آب‌منطقه ای باید مشکلات آب واحدهای صنعتی شهرستان را رفع کند.

 

وی گفت: بر اساس میزان نیاز معادن و کارخانه های خوسف آب منطقه ای قرار بود برای انتقال پساب تصفیه شده شهر بیرجند به شهرک صنعتی خوسف و معدن طلای شادان با مشارکت سرمایه گذاری همکاری کنند.

 

وی ادامه داد: بهتر است به جای معضلات حاشیه ای پساب بیرجند، این آب برای بهره برداری کامل به شهرک صنعتی خوسف منتقل شود.

 

فرماندار خوسف تصریح کرد: فرمانداری آمادگی دارد تا برای انتقال  50 تا 60 لیتر  آب پساب شهر بیرجند به شهرک صنعتی خوسف با آب منطقه ای و شرکت شهرک های صنعتی همکاری کند.

 

آخوندی با بیان اینکه تأمین آب از انتهای رودخانه شاهرود و انتقال آب از پساب تصفیه خانه شهر بیرجند از طرح های اولویت دار شهرستان خوسف است، گفت: برای این مهم نیاز است هم سرمایه گذار و هم شرکت شهرک های صنعتی همکاری کنند لذا این مورد باید مصوب شود تا سرمایه گذار آن مشخص شود.

 

وی با اشاره به خشکسالی و کمبود بارش باران و فقر شدید مراتع شهرستان خوسف، مطرح کرد:  تأمین آب از انتهای رودخانه شاهرود و انتقال آب از پساب تصفیه خانه شهر بیرجند به شهرک صنعتی خوسف باید هرچه سریع تر برای فعال سازی واحدهای تولید کار ساز باشد.

 

فرماندار خوسف در ادامه گذری به مجتمع دامپروری بره شهرستان خوسف انداخت و گفت: در این  مجتمع حدود 64 واحد دامپروری و هزار واحد دام می توانند مستقر شوند لذا مشکلات آب این مجتمع برای افزایش تولید و استقرار واحد ها باید از سوی آب منطقه ای استان  رفع شود.

 

آخوندی با اشاره به افزایش جمعیت شهرستان خوسف بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب شهرستان باید هرچه سریع تر تغییرات جمعیت و روستاهای نیازمند آب شرب را به برای تخصیص آب  به آب منطقه ای تحویل دهد.

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفع مشکلات واحدهای تولیدی فرماندار خوسف شهرستان خوسف بیرجند خراسان جنوبی شهرک صنعتی خوسف پساب تصفیه خانه شهرستان خوسف آب منطقه ای شهر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی

ایسنا/مازندران رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور چالش اصلی این شهرستان را مانند دیگر استان‌های شمالی، پسماند دانست و گفت: متاسفانه به دلیل بالا بودن سطح آب در شهرهای ساحلی در حوزه پساب‌ها دچار چالش هستیم، البته پایش‌ها توسط همکاران به صورت مستمر انجام می‌شود و برای مکان‌هایی که دچار مشکل هستند جهت مدیریت پساب اخطار صادر می‌شود تا نسبت به سیستم تصفیه فاضلاب اقدام کنند.

یاسر سالار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شعار امسال هفته‌ی زمین پاک «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله در هفته‌ی زمین پاک برای ایجاد فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در بین آحاد جامعه و خصوصا کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی انجام می‌شود، افزود: در روز جهانی زمین با مشارکت جوامع محلی و همکاران محیطبان به صورت‌ نمادین پاکسازی سواحل با هدف فرهنگ سازی انجام می‌شود تا محیط پیرامونی عاری از هرگونه زباله باشد.

رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان نور به طرح یک ساعت با محیطبان در مدارس جهت آشنایی دانش‌ آموزان با محیط زیست و پیرامون آن به صورت مستمر را از برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: باید آینده‌ای به دور از زباله داشته باشیم.

سالار افزود: محیط زیست مختص یک اداره و یا نهاد خاصی نیست، بلکه بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفظ و حراست از محیط زیست وظیفه همگانی است و در همین راستا دوستداران محیط زیست و رسانه‌ها هم می‌توانند جهت تنویر افکار عمومی بین جوامع محلی برای داشتن زمینی پاک اطلاع رسانی و فرهنگ سازی‌لازم را انجام دهند.

رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان نور یادآور شد: مردم می‌توانند با انجام کارهای کوچکی چون رها نکردن زباله در داخل رودخانه‌ها، جوی آب‌، جنگل، دریا و یا جایگزین کردم کیسه پارچه‌ای به جای کیسه نایلونی و خیلی از کارهای دیگر به داشتن محیط زیستی سالم کمک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل