Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:28:27 GMT

مالیات اصناف را در شرایط سخت کرونا تحت فشار قرار ندهد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۰۱۱۹

مالیات اصناف را در شرایط سخت کرونا تحت فشار قرار ندهد

به گزارش خبرنگار مهر، سید غنی نظری عصر سه‌شنبه در جریان بازدید مدیرکل امور اقتصادی مجلس از اصناف خلخال اظهار کرد: ما شرایط خوبی را در فعالیت اصناف در چند ماه اخیر شاهد نبودیم و با شیوع کرونا فعالان این بخش با نارسایی‌ها و چالش‌هایی در روند فعالیتی و کسب درآمد خود روبه‌رو بودند.

وی تصریح کرد: اصناف منصف استان اردبیل به ویژه شهرهای جنوبی این استان با تمام مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی در جامعه با هماهنگی ستاد کرونا به تعطیلی‌های گسترده‌ای دست زده و در حقیقت حفظ سلامتی مردم را بر کسب درآمد خود ارجح دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در چنین شرایطی بهتر است امور مالیاتی و مسئولان بیمه‌ای کشور تدبیری درست در کاهش و تعدیل مبالغ مالیاتی و بیمه‌ای در نظر بگیرند تا فعالان اقتصادی بیش از این در تنگنای اقتصادی نباشند.

نظری به مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران برای حضور در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: با تدبیر مجلس و کمیسیون اقتصادی مقرر شده مشوق‌های خاص برای سرمایه‌گذاران با هدف حضور در مناطق محروم در نظر گرفته شود که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۰ همه این قالب‌ها و مشوق‌ها شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نمونه و نظیر این مشوق‌ها اعمال تخفیف ویژه در بخش مالیاتی، بیمه‌ای، صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات کم بهره است که خود این عوامل باید در شرایط کرونایی با تدبیری مناسب و راهکاری درست در نظر گرفته شده و به عنوان بسته پیشنهادی برای سرمایه‌گذاران ارائه شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به سهم اندک خلخال و کوثر در بهره‌مندی از تسهیلات ویژه برای توسعه بخش‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را یادآور شد و اضافه کرد: امیدواریم در دور جدید فعالیت‌های اقتصادی در کشور اهداف مورد نظر در بخش حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تحقق شعار سال در کمک به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی به شکل عملیاتی و واقعی باشیم.

در این بازدید مدیرکل امور اقتصادی مجلس نیز به ظرفیت‌های خوب شهرستان‌های خلخال و کوثر در جذب سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های صنعتی، معدنی و همچنین توسعه بخش گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: قطعاً مجلس با تصویب قوانین سهل و راحت به تقویت نظام اقتصادی و همچنین حضور سرمایه‌گذاران در مناطق محروم کمک خواهد کرد.

بهروز برزگر بیان کرد: در شرایط کنونی با گذر از بحران کرونا و همچنین مشکلات اقتصادی به راحتی می‌توان به تناسب ظرفیتی که در این مناطق وجود دارد، حضور سرمایه‌گذاران و حتی شرکت‌های دولتی را برای تقویت نهاد اقتصادی و کارآفرینی در این مناطق ترغیب و تشویق کرد.

کد خبر 5199455

منبع: مهر

کلیدواژه: اصناف خلخال مجلس شورای اسلامی اردبیل ویروس کرونا آسیب دیدگان معیشتی کرونا مالیات ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی کمک مومنانه انتخابات 1400 بارش باران عکس استانها اردبیل خلخال و کوثر سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در پاسخ به تذکر دنیامالی نماینده بندرانزلی در انتقاد به مصوبات کمیسیون در این طرح گفت: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود، افزود: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح گفت: در طی مسیر تصویب طرح مالیات بر سوداگری سه طرح دیگر تصویب و ابلاغ شد که بر محتوا و متن طرح مالیات بر سوداگری تأثیر می‌گذارد لذا باید طرح اصلاح می‌شد.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و اینکه می‌توانیم منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوادگرانه انتقال دهیم.

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو