Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@08:00:20 GMT

اعطای وام قرض الحسنه به همت کانون خاتم النبیین لاریجان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۰۳۰۱

اعطای وام قرض الحسنه به همت کانون خاتم النبیین لاریجان

مدیرمسئول کانون خاتم النبیین(ص) مسجد حضرت ابوالفضل(ع) لاریجان گفت: با راه اندازی صندوق قرض الحسنه کانون، حدود دو و نیم میلیارد ریال وام به ۴۰ نفر جهت اشتغال زایی در دوران کرونائی اعطا شد.

«میرابوالفضل موسوی حدادان»، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان؛ ماه نزول قرآن است، به تبیین برنامه های کانون پرداخت و گفت: جزء خوانی قرآن کریم در این ماه مبارک از برنامه هایی است که در مسجد حضرت ابوالفضل ( ع) توسط کانون خاتم النبیین ( س) با اقبال روزه داران و علاقه مندان، پیش از اذان مغرب و اقامه نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین (ص) مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرلاریجان شهرستان خداآفرین، افزود: این کانون در سال ۱۳۹۶ تاسیس شده و برگزاری کلاس های آموزشی و درسی، عقیدتی، جزخوانی قرآن، بصیرتی و روشنگری با همکاری کتابخانه عمومی شهید نیازی و پایگاه مقاومت شهید نیازی از جمله برنامه های این مرکز می باشد که نوجوانان و جوانان را روز به روز برای شرکت در این برنامه ها و حضور در این مکان فرهنگی، مذهبی علاقمند و راغب تر می کند.

وی با اشاره به پیشرفت و فعالیت مستمر کانون فرهنگی هنری از سال 98 ادامه داد: کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین(ص) از بدو تاسیس با برگزاری مراسم ها و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی و قرآنی در تمامی مناسبت های ملی مذهبی محلی موجبات حضور مردم و اهالی به خصوص جوانان و نوجوانان را فراهم کرده و در سال ۹۸ در رویداد فهما در شهرستان رتبه ۱ ودر استان رتبه ۱۲ را کسب و به عنوان شبکه کانون های رابط فهمای خداآفرین معرفی شد و ۱۵ کانون زیرمجموعه خود را پوشش و مدیریت می کند.

موسوی افزود: در سال ۹۹ در رویداد ایران قوی، کانون عروه الوثقی، کانون برتر شهرستان و رتبه ۲ استان و کانون خاتم النبیین(ص) رتبه ۲ شهرستان و رتبه ۴ استانی و رابط نمونه استانی و در بین کانون های کشوری امتیاز ۱۵۳ را کسب کرد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین(ص) گفت: در رویداد ملی ایران قوی بیش از۱۳۰ نفر در مسابقات کتابخوانی و در دوره های آموزشی شرکت کردند و در شبستان های هنر، فرهنگ و نوآوری همه آیتم ها اجرا شد.

موسوی حدادان با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اواخر سال 98 در کشور، تصریح کرد: فعالیت های کانون در ایام کرونایی با توجه به شرایط، به صورت حضوری و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و غیرحضوری و مجازی همچنان بر قوت خود باقی است.

وی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه، گفت: در ماه مبارک رمضان رسیدگی به فقرا و کسانی که سفره افطاری خالی باید مورد توجه قرار گیرد بر همین اساس کانون خاتم النبیین(ص) اقدام به جمع آوری و توزیع مایحتاج افراد نیازمند کرده است.

موسوی گفت: در این ایام بحرانی بارها شنیده ایم که کانون های مساجد اقدام به همکاری با شبکه بهداشت و مقابله با این بیماری می پردازند که کانون خاتم النبیین (ص) در این جبهه پیشتاز بوده و توزیع ماسک رایگان و ضدعفونی رایگان محل و معابر از جمله فعالیت های کانون در این ایام می باشد و چندین نفر از اعضای کانون به عنوان سفیران سلامت معرفی و در طرح سفیران سلامت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در غربالگری خانه به خانه در کنار مدافعان تیم سلامت حضور یافته و انجام وظیفه کردند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم به خصوص قشر آسیب پدیر در این برهه زمانی، افزود: با راه اندازی صندوق قرض الحسنه کانون به همت اعضای کانون، حدود دو و نیم میلیارد ریال وام کم بهره به ۴۰ نفر جهت ایجاد اشتغال در دوران کرونایی اعطا شد که از مهم ترین خدمات کانون در ایجاد کسب و کار می باشد.

مدیر مسئول کانون خاتم النبیین(ص) با بیان اینکه تمامی مراسمات مذهبی و فرهنگی در مناسبت ها اعم از ماه محرم، فاطمیه، شعبان و ماه رمضان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است، گفت: برگزاری طرح سه شنبه ها تکریم از فعالان مسجد، خانواده های معظم شهدا، مروّجان طرح سلامت، مروّجان فرهنگی و طرح شنبه ها یعنی کتاب خوانی و معرفی و خلاصه نویسی کتاب در کانون از دیگر فعالیت هایی که مورد استقبال عموم قرار می گیرد.

موسوی حدادان برگزاری جشن نیمه شعبان و مولود خوانی و برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی با همکاری کتابخانه عمومی شهید نیازی را از جمله برنامه های کانون در ماه شعبان عنوان کرد. 

گفتنی است، لاریجان یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شهرستان خداآفرین واقع شده است.

 

پایان پیام/60

منبع: شبستان

کلیدواژه: خداآفرین لاریجان کانون فرهنگی هنری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • بازگشایی ۸ محور مواصلاتی مازندران در پی سیلاب روز گذشته
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران