Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@17:34:06 GMT

افزایش ۹۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق در قزوین

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۰۳۶۲

افزایش ۹۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق در قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در جلسه ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز افزود: پایش انبارکالا‌ها در استان قزوین جهت مقاله با قاچاق کالا باید تا پایان خردادماه در سامانه جامع انبارها، ثبت شود.

حبیبی افزود: ۲ هزار و ۵۸۸ انبار در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به پلاک گذاری اداوات کشاورزی اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۷۵ درصد از ادوات کشاورزی استان قزوین برای جلوگیری از قاچاق پلاک گذاری شده و مابقی ادوات نیز تا پایان خردادماه امسال، باید پلاک گذاری شوند.

حبیبی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با قاچاق کالا، ارز و کشفیات و همچنین کاهش قاچاق پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین، صنعتی و سنتی نیز باید هرچه سریعتر صورت گیرد.

او اظهار داشت: همچنین برای جلوگیری از قاچاق جوجه یک روزه، باید مراقبت‌های لازم در استان صورت گیرد تا از قاچاق آن به مرز‌های غربی و خارج از کشور جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: آمار تخم ریزی و جوجه ریزی مرغداری‌ها نیز باید به صورت دقیق، بررسی شود تا همچون ماه‌های گذشته استان قزوین با بحران کمبود مرغ مواجه نشود.

او در ادامه به کاهش سرانه بارش باران در سال جاری و تولید گندم اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به وضعیت جغرافیایی کشور و کاهش میزان بارندگی ها، قاچاق گندم نیز در استان قزوین خارج از ذهن نیست.

حبیبی گفت: برای جلوگیری از قاچاق گندم، لازم است که سازمان جهاد کشاورزی از امروز برنامه ریزی منسجمی داشته باشد و بر سرانه برداشت گندم نسبت به برداشت سال گذشته متناظر با دریافت سم، کود و سایر مطالبات کشاورزان بررسی و نظارت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه با بیان اینکه کشاورزانی که همکاری‌های لازم را در این زمینه با جهاد کشاورزی استان ندارند، مشمول جریمه می‌شوند، تصریح کرد: جهت جلوگیری از قاچاق گندم باید کمیته‌ای برای رصد میزان کشت گندم و اخذ تضمین فروش به دولت از سوی کشاورزان، با حضور سازمان‌های جهاد کشاورزی، مدیر کل غله و دام روستایی، فرمانداران شهرستان‌ها و اتاق اصناف و بازرگانی تشکیل شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق کالا پلاک گذاری کشف جلوگیری از قاچاق استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی