Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@12:52:23 GMT

غذاهای ممنوعه برای داشتن میانسالی سالم

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۱۲۶۷

غذاهای ممنوعه برای داشتن میانسالی سالم

به گزارش مدیسن نت، «کارمن پیرناس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آکسفورد، در این باره می‌گوید: «تحقیقات و شواهد زیادی در مورد مواد مغذی به صورت تکی وجود دارد اما مشکل این است که مردم مواد مغذی نمی‌خورند، ما غذا و ترکیبات غذایی می‌خوریم. بنابراین گفتن به مردم که نیاز به کاهش مصرف قند دارند بسیار گیج کننده است و ممکن است پیام درستی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در این مطالعه، داده‌های مربوط به حدود ۱۱۷ هزار فرد بزرگسال بریتانیایی در رده سنی ۳۷ تا ۷۳ سال بررسی شد.

شرکت کنندگان رژیم غذایی شان را بین ۲ و ۵ بار گزارش کرده بودند. محققان گروه‌های غذایی و مواد مغذی را شناسایی کردند. گزارشات بیمارستان‌ها و مراکز سلامت نیز برای محاسبه نرخ بیماری قلبی و مرگ استفاده شد.

شرکت کنندگان بر اساس غذاهایی که می‌خوردند گروه بندی شدند. به گفته پیرناس، «افرادی که رژیم غذایی شان عمدتاً شامل شکلات، آب نبات، کره و نان سفید بود ۴۰٪ بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی و ۳۷درصد در معرض خطر مرگ زودرس بودند.»

همچنین کسانی که در گروه نوشیدنی‌های شیرین بودند ۱۴٪ بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی و ۱۱ درصد در معرض خطر مرگ بودند.

پیرناس در ادامه می‌افزاید: «شاید اهمیت این مطالعه این است که صحبت در مورد شکر و چربی را متوقف کرده و به بررسی شکلات، شیرینی جات، نان سفید، کره، و پنیر پرچرب پرداخته است. این همان چیزی است که ما باید به مردم بگوییم. اگر آنها رژیم غذایی حاوی مقادیر زیادی از این خوراکی‌ها داشته باشند و میوه و سبزیجات کمی مصرف کنند، احتمال دارد به بیماری قلبی مبتلا شده و زود از دنیا بروند.»

به گفته محققان، عمدتاً این نوع رژیم‌های بد غذایی موجب اضافه وزن شده و افراد را در معرض خطر بیماری قلبی قرار می‌دهد.

به طورکلی دستورالعمل‌های تغذیه سالم بر مصرف بیشتر سبزیجات و میوه‌ها، پروتئین بدون چربی، غلات سبوس دار و لبنیات تأکید دارند.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۶) رعایت فاصله در فضای بسته در جلوگیری از ابتلا به کرونا تاثیرگذار نیست / مطالعه جدید دانشگاه ام‌آی‌تی فاصله اجتماعی را به چالش کشید فشار خون بالا را در ۵ دقیقه کاهش دهیم شناسایی ۱۰ ژن برتر دخیل در بروز کرونا چرا وضعیت کرونایی هند فاجعه‌بار شد؟ + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رژیم غذایی بیماری قلبی معرض خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون

ایتنا - مدت‌هاست که مشخص شده است که قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌های کشاورزی می‌تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.
تحقیقات جدید ژنتیکی، اکنون افرادی را که ممکن است آسیب‌پذیرتر باشند را نشان می‌دهد. تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی 800 بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان در انتشار خبری خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلا به این بیماری در معرض 10 آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال 1974 در معرض این بیماری قرار داشتند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند. گروهی به سرپرستی دکتر برنت فوگل، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی توضیح دادند که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با پیدایش پارکینسون مرتبط است. این مطالعه نشان داد که انواع فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت‌کش‌ها قرار داشتند "غنی" شد.

این یافته‌ها در 25 آوریل در مجله NPJ Parkinson’s Disease منتشر شد.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار متابولیت‌ها در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن در معرض مزمن با آفت‌کش‌ها رخ می‌دهد.

 
همانطور که ترکیبات سمی - از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌هاست با پارکینسون مرتبط است - در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند و می‌توانند اجسام لویی در بافت‌ها را تشکیل دهند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع اجسام لوی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل گفت:« این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند. به صورت روزانه، این گونه‌ها تاثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت‌کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به توسعه بیماری پارکینسون شود که به آن تعامل ژن-محیط می‌گویند.»

آیا می‌تواند گونه‌های ژنی دیگری وجود داشته باشد که افراد را مستعد خطر کند و در مسیرهای عصبی دیگر عمل کند؟ دکتر کیمبرلی پاول، سرپرست تیم تحقیق، گفت که این بسیار ممکن است. پاول، استادیار عصب شناسی در UCLA گفت: «این بیماران به نوعی مستعد بودند و اگر بتوانیم بفهمیم که چرا آنها مستعد هستند، شاید بتوانیم در این مسیرها عمل کنیم.»

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم. این یک گام رو به جلو در این مسیر است.»

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟