Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزرای نفت و انرژی کشور‌های عضو ائتلاف اوپک‌پلاس در پایان شانزدهمین نشست خود در بیانیه‌ای بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای حفظ توازن بازار نفت تاکید کردند.

بر این اساس، شانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) روز (سه‌شنبه، هفتم اردیبهشت) به ریاست عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و همکاری الکساندر نوواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به‌صورت کنفرانس تلفنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، بر تأثیر مثبت توافقنامه همکاری (DoC) در حمایت از توازن دوباره بازار جهانی نفت تأکید شد. این نتایج با تصمیم‌های تاریخی دهمین نشست (فوق‌العاده) اوپک و غیر اوپک (ONOMM) در ۱۲ آوریل ۲۰۲۰ برای تعدیل روند رو به کاهش تولید کل نفت خام و تصمیم‌های بعدی آن همسو بوده است.

اعضا با تاکید بر ادامه روند بهبود اقتصاد جهانی با پشتیبانی بی‌سابقه حمایت‌های پولی و مالی یادآور شدند انتظار می‌رود سرعت روند بهبود در نیمه دوم امسال افزایش یابد. با این حال، وزیران ائتلاف اوپک پلاس تأکید کردند موارد ابتلا به ویروس کرونا، با وجود ادامه واکسیناسیون در تعدادی از کشور‌ها در حال افزایش است و تجدید حیات این ویروس می‌تواند بهبود اقتصادی و تقاضای نفت را مختل کند.

در این نشست گزارش ماهانه تهیه شده توسط کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC)، از جمله داده‌های مربوط به تولید نفت خام این ائتلاف در مارس ۲۰۲۱ بررسی و از عملکرد مثبت کشور‌های شرکت‌کننده قدردانی شد.

مجموع پایبندی این ائتلاف به توافق کاهش تولید در مارس ۲۰۲۱، ۱۱۵ درصد بود که این روند بیانگر ادامه پایبندی بالای کشور‌های شرکت‌کننده است. در ادامه از کشور‌هایی که در مارس ۲۰۲۱ فراتر از انتظار عمل کردند و به مقدار یک میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در روز فراتر از توافق تولید خود را کاهش دادند، قدردانی شد. این در حالی است که بعضی از کشور‌های شرکت‌کننده همچنان نتوانسته‌اند حداقل انتظار برای پایبندی ۱۰۰ درصدی را برآورده کنند و تولید بیش از سهمیه خود در این توافق را جبران کنند.

در این نشست اشاره شد که کشور‌های شرکت‌کننده متعهد شده‌اند تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ افزون بر پایبندی کامل به سهمیه تولید، تخطی از سهمیه خود را نیز جبران کنند. همچنین بر اهمیت تسریع در تلاش‌های این ائتلاف برای بازگرداندن سریع تعادل به بازار تأکید و به همه کشور‌های شرکت‌کننده یادآوری شد که با توجه به شرایط نامشخص بازار هوشیارانه و با انعطاف برخورد کنند.

کاهش تولید داوطلبانه عربستان (به مقدار یک میلیون بشکه در روز) در آوریل ۲۰۲۱ و بازگشت تدریجی این مقدار در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۱، با توجه به تردید‌های موجود در زمینه سرعت بهبود تقاضای نفت از موارد اشاره شده در شانزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس بود.

در این نشست با اشاره به کاهش ذخیره‌سازی‌های تجاری کشور‌های عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) اعلام شد این ذخیره‌سازی‌ها در ماه مارس ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و همچنان ۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار بالاتر از میانگین ۲۰۱۵-۲۰۱۹ بوده است.

با توجه به شرایط اشاره شده، وزیران این ائتلاف تصمیم گرفتند تسهیل کاهش تولید مشخص شده در پانزدهمین نشست وزیران اوپک و غیراوپک را (در ماه‌های ژوئن و ژوئیه و مطابق جدول ارائه شده) ادامه دهند. در پایان، مقرر شد سی‌امین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک (JMMC) و هفدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس در یکم ژوئن ۲۰۲۱ (۱۱ خرداد) برگزار شود. اعضای این ائتلاف از کمک‌های کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک، کمیته مشترک فنی اوپک پلاس (JTC) و دبیرخانه اوپک قدردانی کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوپک پلاس عربستان سعودی عرضه نفت کشور های شرکت کننده کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران