Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@23:36:40 GMT

کریم اهل بیت؛ طلایه‌دار مواسات

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۲۴۲۱

کریم اهل بیت؛ طلایه‌دار مواسات

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  «مواسات» به عنوان یکی از مفاهیم مهم اخلاقی و اجتماعی در اسلام، بار‌ها مورد توجه و تأکید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفته است. ایشان مواسات را همراهی کردن و کمک کردن به مؤمنان در همه‌ی امور دانسته؛ و برای نمونه با یاد کردن از آن به عنوان یکی از راه‌های علاج فقر در جامعه، فرمودند «مواسات یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با درد‌ها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آن‌ها رفتن و دست کمک رسانی به سوی آن‌ها دراز کردن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز این یک وظیفه جهانی برای همه انسان‌هایی است که دارای وجدان و اخلاق و عاطفه انسانی هستند؛ اما برای مسلمانان، علاوه بر این‌که یک وظیفه اخلاقی و عاطفی است، یک وظیفه دینی است».

چرا امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت است؟

امام حسن (ع) آرام‌بخش دل‌هاى دردمند، پناهگاه مستمندان و تهیدستان و نقطه امید درماندگان بود، گاه پیش از آنکه مستمندى اظهار احتیاج کند و عرق شرم بریزد، احتیاج او را برطرف می‌ساخت و اجازه نمی‌داد رنج و مذلت سؤال را بر خود هموار سازد.

امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت و پیشوای دوم جهان تشیع که نخستین میوه پیوند فرخنده على (ع) با دختر گرامى پیامبر اسلام (ص) بود، در نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود.

هیچ فقیر و مسکینی از در خانه امام حسن مجتبی (ع) ناامید برنگشت و حتی خود ایشان به سراغ فقرا می‌رفتند و آن‌ها را به منزل دعوت می‌کردند و به آن‌ها غذا و لباس می‌دادند.

علت اصلی اینکه به امام حسن مجتبی (ع)، کریم اهل بیت می‌گویند طبق روایات و احادیث به دلیل این بوده است که امام حسن مجتبی (ع) نسبت به دردمندان و تیره بختان جامعه بسیار دلسوز بودند و با خرابه نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم‌درآمد همراه و همنشین می‌شدند و دردِ دلِ آن‌ها را با جان و دل می‌شنیدند و به آن ترتیب اثر می‌دادند، و در این حرکت انسان‌دوستانه جز خداوند را مدنظر نداشتند.

امام حسن مجتبی (ع) تمام توان خویش را در راه انجام امور نیک و خداپسندانه به کار می‌گرفت و اموال فراوانی در راه خدا می‌بخشید. مورّخان و دانشمندان در شرح حال زندگانی پر افتخار ایشان، بخشش‌های بی‌سابقه و انفاق‌های بسیار بزرگ و بی نظیری ثبت کرده اند. آن حضرت در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم تقسیم کردند و نصف آن را در راه خدا به فقرا بخشیدند.

بیشتر بخوانید

سنتی حسنه در استقبال از ماه مهمانی خدا / بوی رمضان در مساجد پیچید

به خاطر این بخشندگی‌ها و کار‌های نیکی که از سوی امام حسن مجتبی (ع) در مسیر خیر، احسان و کمک به طبقات درمانده و نیازمند انجام می‌گرفت آن حضرت را کریم اهل بیت لقب داده اند؛ و با توجه به کرامت‌ها و بخشش‌های کم نظیر و گاهی بی نظیر آن امام بزرگوار لقب «کریم» برازنده آن حضرت است.

رزمایش کمک مومنانه و دستگیری از مستمندان و فقرا عمل به سیره امام مجتبی (ع) است

حجه الاسلام میراحمدی کارشناس مذهبی گفت: رزمایش کمک مومنانه و دستگیری از مستمندان و فقرا عمل به سیره امام مجتبی (ع) است.

او اضافه کرد:، چون امام حسن مجتبی (ع) در میان ائمه معصومین (علیهم السلام) و اولیای الهی در طول زندگی شان، عملا اهل جود، کرم و توجه به فقرا و محرومان بودند به «کریم» موصوف شد و صفت کرامت و کریم در ایشان ویژه گشت و البته این به معنای آن نیست که امامان دیگر کریم نبودند؛

همه ائمه معصومین (علیهم السلام) کریم بودند، اما چنانچه امام ششم به صادق یا امام هفتم به کاظم یا امام هشتم به صفت رضا شهره شده اند، امام حسن مجتبی (ع) هم صفت کریم شدن او، صفات دیگر وجودش را تحت الشعاع قرار داده شده و به آن موسوم و موصوف گشت.

حجه الاسلام میراحمدی در ادامه به بعضی از کرامات امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: اولین کرامت حضرت، در مقابل دشمنان است. شواهد فراوانی در زندگی امام حسن مجتبی (ع) وجود دارد که علاوه بر دوستان، نسبت به دشمنانشان که بیشتر نادان و جاهل بودند؛ رفتار کریمانه اش باعث تغییر و منقلب شدن آن‌ها می‌گشت.

بخشش کریمانه یعنی توجه به نیاز و احتیاج دیگران

بخشش کریمانه یعنی هنگام کمک به دیگران، نیاز آن‌ها را به خواست خودمان ترجیح دهیم. چیزی به آن‌ها ببخشیم که مشکل آن‌ها حل شود، نه این‌که خودمان رضایت بیشتری داشته باشیم؛ همان‌طور که در مهمانی‌ها باید غذایی درست کرد که مهمان‌ها به آن میل و احتیاج دارد، نه هرچه خودمان بیشتر دوست داریم.

نباید فراموش کرد که این مطالب فقط پیرامون بانوان نیست، بلکه مردان نیز باید وظایف خود را بشناسند و نسبت به رفتار و کردار خود در خانه دقت کافی داشته باشند.

ضیافت همدلی، روشن کردن چراغ رمضان در خانه نیازمندان

ماه رمضان با وجود کرونا و پهن نشدن سفره‌های افطار در مساجد آمد و باز هم مثل هر سال دستانش پر از برکت بود، برکتی که امسال به شکل دیگری بر سفره‌های افطار نشست.

امسال در شرایطی به استقبال ماه رمضان رفتیم که از صفوف نمازجماعت هنگام افطار و سحرگاه مساجد خبری نیست، دورهمی‌های افطاری دوستانه و خانوادگی حذف و سفره‌های افطاری در محله‌ها به دلیل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی جمع شده است. اما با همه این محدودیت‌ها، مهربانی همچون سال‌های گذشته بی‌کم و کاست در گوشه و کنار محله‌ها جاری است و سفره افطار نیازمندان به همت بندگان خوب خدا، نه در مسجد و حسینیه که در خانه‌هایشان گسترده است.

به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری روزانه هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار افطاری بین نیازمندان توزیغ خواهد شد.


امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان و در این شرایط قرمز کرونایی، طبعاً یکی از وظایفی که مؤمنین نسبت به یکدیگر دارند آن است که هر چه می‌توانند به یکدیگر کمک کنند افزود: مخصوصاً از مستحبات مؤکد افطار دادن در این ماه مبارک است که این نهضت مؤمنانه از مدت‌ها قبل در استان به صورت یک قرارگاه شکل گرفته است و در هر مقطعی توسط سپاه پاسداران به عنوان دبیر این قرارگاه، با همکاری گروه‌های جهادی، مردمی، کمیته امداد، هلال احمر، مساجد و دستگاه‌های مختلف کمک‌های قابل توجهی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه افطاری درب نیازمندان و روزه‌داران توزیع می‌شود گفت: نیازمندان توسط گروه‌های جهادی، کمیته امداد و دستگاه‌های مختلف مشخص شده‌اند و غذا را درب خانه افراد تقدیم حضورشان می‌کنند تا این نهضت مؤمنانه به حول و قوه الهی به خوبی شکل بگیردو بیشتر هم در روستا‌ها سعی می‌کنند به نیازمندان تحویل بدهند.

او افزود: من از مساجد هم تقاضا می‌کنم هر کدام به هر شکل که می‌توانند در این برنامه سهیم بشوند و مؤمنین در خانه‌های خودشان غذا بپزند و به همسایگان و نیازمندانشان بدهند و به هر شکل که می‌توانند نهضت افطاری دادن را گسترش بدهند تا خدای متعال برکات ویژه خودش را به وسیله این کار‌های محسنانه بر جامعه ساری و جاری کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: خیرین و کسانی که می‌خواهند در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند می‌توانند به دفتر نماینده، ولی فقیه در استان مراجعه کنند یا کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۱۳۵۷۱۸۸۹۰۰۹ یا شماره کارت ۶۰۳۷ - ۹۹۷۵ - ۹۹۱۴ - ۸۶۲۵ نزد بانک ملی به نام دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد واریز نمایند.

این روز‌ها صدای خوش همدلی همه گیر شده و همه پای کار آمده اند تا هرچه زودتر همانند سایر مشکلات کشورمان ویروس کرونا را هم شکست دهیم.

پویش ضیافت همدلی در چهارمحال و بختیاری کلید خورد

به مناسبت ماه مبارک رمضان و همزمان با سراسر کشور، پویش ضیافت همدلی از ۲۵ فروردین تا ۲۲ اردیبهشت ماه در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله اول این پویش ۲۴۰ بسته مواد غذایی بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی در چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

عسگری اضافه کرد: پویش ضیافت همدلی با هدف پرداخت کمک هزینه معیشتی، کمک هزینه درمان، کمک هزینه ازدواج، تهیه اقلام و بسته‌های بهداشتی و معیشتی، تهیه اقلام جهیزیه و همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می‌شود.

او اظهار داشت: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۴۱۶۹۰۳۴۵۴۱۷۸۱۰۴۱ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۹۵۴۱۶۰۵۸ نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یا از طریق کد دستوری #۵۶۵۰۶*۶۶۵۵* واریز نمایند.

کرونا، آزمونی برای مدیریت و همدلی

تمدن و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشورمان سندی گویا از ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی مردان و زنان این سرزمین است از مبارزه با استکبار گران گرفته تا دفاع از جان هموطنان؛ از دفاع از نوامیس و استقلال کشور همچون میرزا کوچک خان جنگلی در شمال کشور، رئیسعلی دلواری در مبارزه با استکبار در جنوب کشور، ریز علی خواجوی دهقان فداکار در به خطرانداختن جان خود و نجات جان عده‌ای مسافر قطار؛ ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس و ایثارگری زنان و مردان در پشت جبهه‌ها با راه اندازی ستاد‌های کمک به جبهه که اقلام مختلفی از پختن نان و تهیه و بسته بندی آذوقه تا دوختن البسه برای رزمندگان و هزاران هزار مثال دیگر خود گواه براین مدعاست.

همدلی برای شکست بیماری کرونا، امروز هدف همه در جای جای کشور است، از کار آفرینانی که کارگاه‌هایی را برای خدمت به همنوع، تغییر کاربری داده اند و افرادی که داوطلبانه و رایگان پای چرخ‌های این واحد‌ها نشسته اند تا مدافعان سلامتی که در خط مقدم این ویروس می‌جنگند، البته مردم هم بیش از پیش باید رعایت کنند و در خانه بمانند.

طعم شیرین همدلی در سایه ماه مهربانی

با وجود ویروس کرونا دیگر در ماه رمضان امسال هم خبری از سفره‌های افطار و برپایی نذری نیست، اما عده‌ای چشم انتظار هزینه افطاری‌های ما هستند.

باز هم، بسیاری از مردم و گروه‌های بسیجی آغوش مهربانی گشودند و دست یاری به سوی اقشار کم بضاعت و تنگ دست جامعه دراز کردند.

آغاز مرحله هشتم کمک مؤمنانه در چهارمحال و بختیاری

سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان پنج هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان توزیع می‌شود.

او اظهار داشت: از بدو شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان انواع کمک‌های نقدی و غیرنقدی با همکاری رده‌های بسیج، ائمه جمعه و جماعات و نهاد‌های حمایتی، جمع آوری و در اختیار آسیب‌دیدگان از کرونا و خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است.

سردار اکبری افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان و همزمان با سراسر کشور، پنج هزار بسته معیشتی به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان تهیه شده که برای تحویل به خانواده‌های نیازمند به شهرستان‌های ۱۰ گانه استان ارسال می‌شود.

سردار اکبری اضافه کرد: مراحل بعدی رزمایش کمک مؤمنانه در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و به مناسبت میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و در پایان ماه ضیافت الهی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: نهضت مواسات و کمک مؤمنانه و همچنین طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تا زمانی که ویروس منحوس کرونا وجود دارد برای رفع نیاز‌های خانواده‌های آسیب دیده ادامه خواهد داشت.

توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان یکهزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط مراکز افق بقاع متبرکه استان بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع می‌شود.

او افزود: این بسته‌های معیشتی از محل درآمد موقوفات و کمک خیران تهیه شده و توسط هیات امنای امامزادگان بین نیازمندان اطراف امامزادگان و حاشیه شهر‌های استان توزیع می‌شود.

مراکز افق، مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی هستند که فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه توسط فعالان در این مراکز انجام می‌شود این مراکز در راستای فعالیت مراکز فرهنگی در بقاع متبرکه فعال شدند تا خدمات اجتماعی را نیز در این مراکز ارائه شود.

او با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی اعلامی از سوی ستاد کرونا گفت: همه ساله مراسم جزء‌خوانی قرآن، سفره اطعام با عنوان "ضیافت الهی" در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شد که به دلیل شیوع کرونا از سال گذشته برنامه جزء‌خوانی قرآن در فضای مجازی و اطعام نیز به صورت بسته‌های معیشتی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ماه مبارک رمضان پارسال هشت هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی بین نیازمندان استان توزیع شد.

به گفته حجه الاسلام امیری، همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در ۴۲ بقعه متبرکه استان شامل ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی قرآن، برگزاری جلسات تفسیر، سخنرانی و برگزاری برنامه سحرخوانی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

او به توزیع افطاری بسته‌بندی شده با رعایت دستورالعمل بهداشتی و توزیع بسته‌های معیشتی ارزاق با عنوان طرح ضیافت همدلی نیز در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت:در طرح تبرکات مهدوی نیز ۲ هزار و ۹۲۶ بسته معیشتی به ارزش هشت میلیارد ریال تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در استان توزیع شد.

حجه الاسلام امیری از توزیع یک‌هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمک خیران، توزیع ۶۲۰ دست پوشاک به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال و توزیع پنج هزار ماسک از محل کمک خیران در این مدت خبر داد و گفت: در این مدت در این مدت ۱۵ هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

نهاد‌های خیریه هم با مشارکت مردم از این کار خیرخواهانه عقب نماندند و شریک سفره افطاری دیگر شهروندان شدند.

تدوام طرح‌های همدلی

مردم چهارمحال و بختیاری در طرح رواق همدلی گوشت نذری توزیع کردند.

رئیس کانون مساجد استان گفت: در پنجمین مرحله از طرح رواق همدلی بسته‌های گوشت در ۳۵ نقطه محروم استان توزیع شد و تا کنون ۱۵ هزار خانواده در چهارمحال و بختیاری بسته‌های گوشت دریافت کردنده اند.

به گفته وی قرار است ۱۲۰۰ بسته گوشت بین نیازمندان چهارمحال و بختیاری توزیع شود.

این طرح به همت کانون مساجد استان، موسسه خیریه نیکوکاری حضرت خدیجه و برنامه سمت خدا اجرا می‌شود.

در ماه مهربانی و در روز‌هایی که خدا نزدیک‌تر از همیشه به بندگانش است، مجالی می‌یابیم در تقسیم داشته‌هایمان تا رزمایشی عظیم از همدلی و مواسات و بخشش رقم بزنیم.

تجربه نشان داده که مردم ایران خوشنام و خوش نیت بوده و هرجایی که نیاز به کمک و مساعدت به همنوع است، وارد میدان شده اند؛ لذا امسال بهترین کار دستگیری از هموطنان، همنوعان، مسلمانان و مؤمنان است که در جریان ویروس کرونا معیشت آن‌ها به خطر افتاده است؛ بنابراین باید کاری کرد که تلخی حوادث به حداقل برسد و در این صورت دعای خانواده‌های نیازمند در حق فرد نیکوکار بیشتر مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواسات محرومیت همدلی کریم اهل بیت چهارمحال و بختیاری گفت چهارمحال و بختیاری ولی فقیه در استان ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه سفره های افطار امام حسن مجتبی بین نیازمندان توزیع می شود کریم اهل بیت بسته معیشتی ویروس کرونا استان توزیع حجه الاسلام ضیافت همدلی اجرا می شود ماه رمضان توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک   ۱۲ اردیبهشت روز معلم،با بیان این که کل مسئولان باید دستگیر آموزش و پرورش باشند گفت: باید معلمان از لحاظ مالی و معنوی توانمند شده و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز عملیاتی شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اشاره ای به دیدار رهبر انقلاب با معلمان و تاکید ایشان بر اهمیت تعلیم و تعلم و ارزش شغل معلم داشت و گفت: در دین مبین اسلام تعلیم و تربیت از اهمیت بسیاری برخوردار است و اولویت نخست در آیات مختلف قرآن کریم حتی قبل از خلقت، تعلیم و تعلم می باشد.

وی با بیان این که در قرآن کریم نخستین آیات وحی از جنس تعلیم و تعلم است خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم بر قلم، نوشته و علم قسم یاد می کند که در هیچ دین و مکتبی علم و علم آموزی این چنین اهمیت داده نشده است.

امام جمعه ارومیه معجزه بزرگ پیامبر را قران کریم دانست که از جنس علم و علم آموزی است تصریح کرد: افتخار پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام این است که معلم بشریت هستند و معلمان نیز باید بر شغل مقدس خود افتخار کنند و خداوند نیز همه را مکلف کرده که به جایگاه معلم احترام بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: آموزش و پرورش تربیت کننده نیروی انسانی است و معلمان در حقیقت ذی قیمت ترین موجود عالم را تربیت می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر این که معاونت های پرورشی در آموزش و پرورش باید تقویت شوند تصریح کرد: تنها تعلیم کافی نیست و باید هویت اسلامی و دینی دانش اموزان را نیز تقویت کرده و با ایجاد انگیره آنان را به آینده امیدوار کرد.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود اعتراض دانشجویان آمریکا به مسئله غزه را نشان دهنده جهانی شدن این موضوع مهم دانست و افزود: پلیس آمریکا وحشیانه با اعتراض به حق دانشجویان برخورد می کنند و این موضوع در حالی است که اگر تنها یک مورد از هزاران موردی که در آمریکا بر علیه حقوق بشر اتفاق می افتد در ایران اتفاق افتاده باشد رسانه های دنیا آن را بزرگنمایی می کنند ولی امروز در برابر جنایت های آمریکا ساکت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: آنانی که مغرضانه سال گذشته در وقایع ایران داد و بیداد کرده و آن را به مسئله مهم جهانی تبدیل کرده بودند امروز در مقابل حرکات وحشیانه پلیس آمریکا سکوت کرده اند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: امام صادق(ع) در طول زندگی خود یک نهضت علمی را شروع کردند و به شبهات جامعه در زمینه های مختلف پاسخ می دادند.

امام جمعه ارومیه افزود: امام صادق (ع) بیش از ۴ هزار شاگرد تربیت کرده اند و این که به مذهب شیعه، مذهب جعفری گفته می شود بدین دلیل است که معارف اهل بیت و علوم دینی در قالب ۴۰۰ هزار کتاب در زمان این امام همام نوشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی برخورد منصفانه با مردم، اهل مواسات بودن، یاد کردن خداوند در همه حالات و شاد کردن دل مومنان را از جمله توصیه های امام صادق (ع) دانست که همواره باید در زندگی فردی و اجتماعی خود مورد توجه قرار دهیم.

دیگر خبرها

  • تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض
  • تحقق سند تحول آموزش و پرورش جدی گرفته شود
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»