Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:26:23 GMT

بیش از ۴۰ هزار تُن کالا از قشم صادر شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۲۵۱۰

بیش از ۴۰ هزار تُن کالا از قشم صادر شد

علی همایونی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود:  ۲۰ هزار و ۴۴۶ تُن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار میزان صادرات منطقه آزاد قشم به داخل کشور بود.

وی ادامه داد: پارسال ۲۰ هزار و ۴۲۳ تنُ کالا به ارزش بیش از ۷۰ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار نیز به سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و کشورهای عراق، هند، پاکستان، چین، امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم نصریح کرد: سال گذشته همچنین مواد اولیه مصرفی مورد نیاز کارخانجات و واحدهای تولیدی و ماشین‌آلات مربوط به خطوط تولید به قشم وارد شد که ارزش آن افزون بر پنج هزار و ۸۹۰ تُن کالا به ارزش ۴۶ میلیون دلار بود.

وی اظهار کرد: کشورهای فرانسه، سوییس، بلژیک، ایتالیا، هلند، چین، ترکیه، امارات و آلمان مهمترین مبدا محصولات وارداتی جزیره قشم هستند.

همایونی خاطرنشان کرد: رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی و واردات هدفمند برای تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی، مهمترین ماموریت این سازمان است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم توسعه صادرات واردات اقتصاد مقاومتی سازمان منطقه آزاد قشم قشم صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم توسعه صادرات واردات سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم توسعه صادرات واردات اقتصاد مقاومتی سازمان منطقه آزاد قشم قشم صادرات غیر نفتی اخبار کنکور منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در سه بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر گفت: برگزیدگان در سه بخش ملی، کیش و آزاد؛ معرفی خواهند شد.

سیدعلیرضا فاطیمان‌پور با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره کیش بهشت خانواده‌ها، گفت: حمایت از هنرمندان بومی و توسعه رویداد‌های ملی و بین‌المللی حوزه خانواده در از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سه موضوع خانواده و نشاط اجتماعی، حریم خانواده و احترام به قانون و خانواده و محیط زیست با هدف ارتقای فضای بومی، هویت دینی و ملی در نظر گرفته شد تا بتوانیم نقش موثری به عنوان الگویی مناسب در توسعه گردشگری منطقه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها