Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@21:14:57 GMT

دیدار ظریف با رئیس اتحادیه کردستان عراق

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۲۷۳۸

وزیر امور خارجه کشورمان با هیئت اتحادیه کردستان عراق به ریاست مشترک لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی از اتحادیه میهنی دیدار و در خصوص روابط کشورمان با عراق و اقلیم به تبادل نظر پرداخت.

خبرگزاری میزان - محمدجواد ظریف که به اربیل سفر کرده است با هیئت اتحادیه کردستان عراق به ریاست مشترک لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی از اتحادیه میهنی دیدار و در خصوص روابط کشورمان با عراق و اقلیم به تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف در این دیدار با یادآوری نقش برجسته مرحوم طالبانی بعنوان یکی از چهره‌های تاثیر گذار کردی و عراقی، دیدگاه کشورمان را در دیدار‌های انجام شده با مقامات و شخصیت‌های عراقی در بغداد ارائه و بر خواست و نظر جمهوری اسلامی ایران برای وحدت و همبستگی تمامی جریانات، اقوام و اطیاف عراق برای ساختن عراقی آباد، آزاد، قوی و مستقل تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به برخی ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین اشاره و زمینه‌های ارتقای همکاری بین اقلیم و کشورمان را مثبت ارزیابی کرد.

لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی ریاست مشترک اتحادیه کردستان عراق نیز در این دیدار به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران نزد مردم اقلیم تاکید کردند و خواستار گسترش همکاری‌های فیمابین شدند.
آنان با اشاره به رابطه مستحکم اتحادیه و مرحوم طالبانی با ایران گفتند هیچگاه نقش و حمایت ایران از عراق در مقاطع مختلف را فراموش نمی‌کنند.

  بیشتر بخوانید: دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با نیچروان بارزانی     انتهای پیام/ برچسب ها: وزیر امور خارجه ظریف عراق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر امور خارجه ظریف عراق اتحادیه کردستان عراق وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی امانی با حسین امیرعبداللهیان دیدار و تبادل نظر کرد.

مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 749961

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی