Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:38:36 GMT

ثبت ۲۳۰۰۰ سالمند کردستانی در سامانه سیب

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۲۷۶۹

ثبت ۲۳۰۰۰ سالمند کردستانی در سامانه سیب

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ثبت ۲۳۰۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال در سامانه سیب خبر داد.

ابراهیم قادری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نحوه افزایش تست گیری ها و افزایش شناسایی مبتلایان اظهار کرد: به نظر می رسد از آبان‌ماه امکان افزایش تست وجود داشته و تست ها هم افزایش یافتند و این مسئله در پیک اخیر حتی بهتر هم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درصد ایزولاسیون بیماران به صورت دقیق مشخص نیست اما در استان کردستان حدود ۶۷درصد بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: جهش ویروس به این معنی نیست که حتما از یک کشور دیگر وارد می شود، افزایش تعداد بیماران و افزایش سرایت ها می تواند احتمال جهش را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه جهش حتی ممکن است به صورت داخلی در کشور ما هم به وجود آید، بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه از ورود آن باید در سطح کشور اجرا شود و در استان ما کنترل مرزها و تست از افراد ورودی صورت می گیرد.

قادری اعلام کرد: در خصوص تاثیر واکسن هنوز اما و اگر وجود دارد.

وی با اشاره به واکسیناسیون سالمندان در فاز دوم، اظهار کرد: لیست ۲۳۰۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال در سامانه سیب ثبت‌شده که جهت تزریق واکسن کرونا به مراکز بهداشتی با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

به گفته قادری مشخصات ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد سالمند در سامانه سیب ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم تزریق واکسن کرونا تا ۱۰ روز آینده به پایان می‌رسد، افزود: سالمندانی که در سامانه سیب اسمشان به ثبت نرسیده بعد از این مرحله فراخوانی عمومی جهت تزریق واکسن به آن ها داده می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به لیست افراد در سامانه سیب، بیان کرد: افرادی که برای درمان بیماری به پایگاه سلامت یا مراکز بهداشتی در شهر و روستا مراجعه کرده‌اند مشخصات آن‌ها ثبت‌شده است.

قادری خاطرنشان کرد: بعد از اتمام این مرحله سالمندان کمتر از ۸۰ سال واکسینه خواهند شد و بعدازآن کل جمعیت بالای ۱۸ سال نیز واکسیناسیون می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه سيب واکسن کرونا استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا خیز چهارم کرونا سامانه سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برابر هشدارهای سازمان هواشناسی از تاریخ سه‌شنبه 1403/02/11 تا پایان روز پنج‌شنبه 1403/02/13 سامانه بارشی کشور را درگیر رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید که در برخی نقاط گردوخاک خواهد کرد.

این سامانه ار روز سه‌شنبه 1403/02/11 نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان را در بر خواهد گرفت.

در ادامه نیز روز چهارشنبه 1403/02/12 استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استانهای فارس، کردستان و لرستان تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.

و در روز پنج‌شنبه 1403/02/13 استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان متاثر از این سامانه خواند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی