Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر کریمی سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به مرحله دوم واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال گفت: واکسیناسیون کرونای سالمندان بر اساس پرونده سلامت انجام می‌شود.

کریمی افزود: سالمندانی که پرونده‌ی سلامت ندارند به نزدیکترین پایگاه سلامت محله مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند تا براساس زمانبدی برای دریافت واکسن با آن‌ها تماس گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه مرحله دوم واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال از دیروز همزمان با سراسر کشور آغاز شده اضافه کرد: در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مجموعا برای تعداد ۵ هزارو ۳۰۰ نفر ۸۰ سال به بالا برای دریافت واکسن برنامه ریزی شده است.

تزریق واکسن عمومی کرونا با اولویت افراد مسن و از گروه سنی ۸۰ سال به بالا آغاز شده و به صورت پلکانی از سن زیاد به کم به تدریج برای همه سنین انجام می‌شود.

طبق آخرین جدول رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ تعداد ۴ شهرستان استان مرکزی محلات، دلیجان، زرندیه و کمیجان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر یافتند و شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، آشتیان، خنداب، شازند، فراهان و تفرش همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا شهرستان ساوه کرونا ویروس کرونا در ایران کرونای استان مرکزی استان مرکزی ۸۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری مهر، عملکرد دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های مختلف همراه با اهتمام در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه بوده است که معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش در جهت کاهش شکل‌گیری دعاوی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی، سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور و اصلاح فرآیندهای اداری که در نهایت منجر به تسهیل و برقراری سلامت اداری می‌شود اقداماتی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

برگزاری ۶۵ جلسه در ۲۱ کارگروه تخصصی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های پر شکایت، تبیین و معرفی تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان، رصد پرونده‌های کثیرالشاکی، پربسامد و پرتکرار، انتقال دانش قضائی دیوان به دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های تحلیل و آسیب‌شناسی با مراجع علمی و دانشگاهی برخی از اقدامات این معاونت است.

طبق داده‌های آماری در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۷۵ هزار و ۱۱۲ پرونده در دیوان طرح شده بود که در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۷۰ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیده و با ادامه تلاش مدیران و کارکنان خدوم دیوان این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار و ۷۷۴ پرونده رسیده است که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ کاهش ۲.۴۸ درصدی و در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم.

کد خبر 6089223

دیگر خبرها

  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید