Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق اظهار کرد: به نظر می رسد یکی از محورهای مهم رایزنی آقای ظریف با مقامات عالی رتبه عراق از جمله نخست وزیر این کشور توافق در مورد تعیین مکانیزمی جهت پرداخت بدهی عراق به ایران بوده است و گویی قسمتی از این منابع برای خرید واکسن اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر موسوی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سفر اخیر آقای ظریف به عراق از چند جنبه دارای اهمیت است تصریح کرد: ایشان در این سفر با دولت و ملت عراق بخاطر انفجار بیمارستان ابن خطیب که منجر به کشته شدن تعدادی از بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان شد ابراز همدردی کردند. همچنین در این سفر آخرین تحولات روابط دو جانبه به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این چهارچوب با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس عراق دیدار و رایزنی کردند.

وی ادامه داد: همچنین آقای ظریف در دیدار با مقامات عراقی و گروه های اهل تشیع و اهل تسنن این کشور در راستای اهمیت وجود  آرامش در عراق جهت ایجاد فضای مناسبی برای برگزاری  انتخابات  پارلمانی در این کشور رایزنی و گفت وگو کردند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه به نظر می رسد یکی دیگر از محورهای اصلی رایزنی آقای ظریف در این سفر با مقامات عالی رتبه این کشور از جمله نخست وزیر آن توافق در ارتباط با تعیین مکانیزمی جهت پرداخت بدهی های عراق به ایران بوده است گفت: طبق اخبار منتشر شده قرار است قسمتی از این منابع به خرید واکسن اختصاص داده شود و پرداخت ها از طریق بانک تجارت عراق صورت بگیرد.

موسوی همچنین با اشاره به تلاش مقامات عراقی برای کاهش سطح اختلافات بین ایران و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان اظهار کرد: به نظر می رسد یکی دیگر از محورهای مورد بحث در این سفر موضوع عربستان بوده است. با توجه به اینکه ایشان از دوحه به بغداد رفته اند و در آنجا نیز احتمالا رایزنی هایی را در مورد ریاض داشته اند.

این کارشناس  مسائل غرب آسیا  ادامه داد: با توجه به این مسئله به نظر می رسد که اگر رایزنی ها بین ایران و عربستان تا پیش از این بیشتر معطوف به مسائل امنیتی بوده اکنون مسائل سیاسی را نیز در بر بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه به نظر می رسد در جریان این سفر در جهت تسهیل توافقات در وین یک سری تحرکاتی انجام شده است ، افزود : عراق با شرایط جدیدش و با پشتوانه ایران می تواند نقش قابل توجهی را در سطح منطقه و بین الملل ایفا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدجواد ظريف روابط ایران و عراق مذاكرات وين نظر می رسد آقای ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه

به گزارش خبرآنلاین ارتش عراق در نمایشگاه سالانه امنیتی و دفاعی بغداد که به مدت چهار روز از ۲۰ تا ۲۳ ماه آوریل برگزار شد، پهپاد چینی CH-۵ را به نمایش گذاشت؛ اقدامی که می‌تواند نشانگر رقابت پکن با واشنگتن در بازاریابی در منطقه غرب آسیا باشد.

به نقل از ایسنا این پهپاد (به زبان چینی Cai Hong-۵ یا به انگلیسی Rainbow-۵) توسط شرکت دولتی علوم و فناوری هوافضای چین و مطابق با سیستم پهپاد MALE ساخته شده است که دارای ارتفاع متوسط است و استقامت بالایی دارد.

به گزارش وبگاه Military Drones، این پهپاد ظرفیت ۶۰ ساعت پرواز در برد ۶۲۱۳ مایلی را داراست و قادر است عملکردهای شناسایی، نظارت و هدف گیری را یکپارچه کند.

پهپاد CH۵ می‌تواند انواع محموله‌های مختلف را به طور همزمان برای انجام اکتشاف، نظارت، جمع آوری اطلاعات و شناسایی مکان هدف، حمل کند. علاوه بر این، قادر به حمل انواع سلاح‌های هدایت شونده دقیق برای انجام عملیات‌های پیچیده، گشت زنی در منطقه پرواز ممنوع و سایر ماموریت‌های نظامی است.

از دیگر ویژگی‌های این پهپاد چینی این است که می‌تواند اهداف زمینی ثابت و متحرک را با سرعت کم و دقیق مورد اصابت قرار دهد و در عین حال، در موقعیت‌های غیرنظامی مانند ارتباطات اضطراری و اکتشاف ژئوفیزیک کاربرد دارد.

اولین پرواز CH-۵ در فرودگاهی نامعلوم در استان گانسو چین در ماه اوت ۲۰۱۵ انجام شد. این پرواز حدود ۲۰ دقیقه طول کشید.

نمونه اولیه این پهپاد برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. حدود یک سال بعد، شرکت چینی CASC اعلام کرد که این پهپاد آماده تولید و صادرات است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901749

دیگر خبرها

  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟