Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا به تعداد قابل توجهی از کارکنان باقیمانده سفارت خود در کابل دستور داد تا افغانستان را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، اقدام جدید این وزارتخانه در حالی انجام می‌شود که ارتش ایالات متحده روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را سرعت بخشیده است. دستور جدید شامل خروج تمامی پرسنل می‌شود، البته با قائل شدن استثنا برای کسانی که «شغل‌شان ایجاب می‌کند به لحاظ فیزیکی در افغانستان حضور داشته باشند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این دستور خطاب به تعداد مشخصی از افراد صادر نشده است، با این حال موردی فراتر از حالت معمول بوده است چرا که چنین بخشنامه‌هایی معمولا فقط برای پرسنل غیرضروری مستقر در سفارت صادر می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در دستورالعمل به‌روز شده خود گفته است که شهروندان آمریکایی نباید به افغانستان سفر کنند و کسانی که آن‌جا هستند باید در اسرع وقت با پروازهای تجاری موجود خاک این این کشور را ترک کنند.

دستورالعمل جدید دو روز پس از آن اعلام می‌شود که ژنرال آستین میلر، فرمانده نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان گفت ارتش ایالات متحده عملیات عقب‌نشینی از این کشور را آغاز کرده و نیروهای امنیتی افغانستان باید آماده تحویل گرفتن پایگاه‌ها شوند.

این اعلام به نوعی زودرس به شمار می‌رفت، چرا که طبق تقویم آغاز رسمی خروج ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ نیروی آمریکا و ۷ هزار نیروی ناتو یکم ماه مه تعیین شده بود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که تمامی نیروهای آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ از افغانستان خارج می‌شوند.

این موضوع نگرانی برخی از فرماندهان نظامی آمریکایی را برانگیخته است. ژنرال‌های نظامی می‌گویند نگران هستند این مسئله باعث قدرت گرفتن بیشتر طالبان شود و دست دولت را هم در مذاکرات صلح با این گروه تضعیف کند.

این در حالیست که اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان روز پنجشنبه در یک سخنرانی در قندهار از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان استقبال کرد و افزود: «تعهد ما این است که با عزت این نیروهای خارجی را از کشور خارج کنیم. هیچ اتفاق ناگواری رخ نمی‌دهد. ما از وطن خود حفاظت کردیم و باز هم می‌کنیم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفارت آمریکا در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس