Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@08:49:41 GMT

گیلان هیچ آوردی از سد سفیدرود در فصل بهار ندارد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۳۷۵۰

گیلان هیچ آوردی از سد سفیدرود در فصل بهار ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خرمی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به وجود ۲۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان گیلان، بیان کرد: ۱۷۲ هزار هکتار با سد سفیدرود آبیاری می‌شود و تضمینی برای منابع آبی وجود ندارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه ۶۷ هزار هکتار خارج از سد سفیدرود آبیاری می‌شود که منابع آبی مطمئنی ندارد و وابسته به شرایط جوی هستند، افزود: در فروردین ماه باران مناسبی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد نیاز و مصرف آب بین اردیبهشت تا مرداد تأمین می‌شود، عنوان کرد: میزان نیاز برای تأمین مصارف آب استان گیلان از سد سفیدرود یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعب است.

خرمی به کاهش حق آبه استان گیلان در اثر احداث سدها اشاره کرد و گفت: در مجموع فصول پاییز و زمستان آورد سد سفیدرود خوب بوده اما در بهار این مقدار از متوسط کمتر بوده است و امسال در این فصل هیچ آوردی را از سد سفیدرود نخواهیم داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه کاهش ورودی سدهای گیلان حاکی از وضعیت بحرانی است، اظهار کرد: میزان آب در سد سفیدرود ۵۰ درصد کاهش یافته و به اندازه روزهای کشت برنج آب ندارد.

وی افزود: آب منطقه‌ای گیلان بیش از ۱۰۰ میلیارد بدهی سنواتی دارد که باعث عدم همکاری سازمان‌ها شده و بنیه لازم برای خدمات رسانی را نداریم و درخواست داریم که برای برون رفت از بحران ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تن خواه برای خرید تجهیزات به این سازمان اختصاص یابد.

کد خبر 5199659

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای گیلان سد سفیدرود کمبود آب ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 عکس استانها شهرکرد انتخابات شورای شهر و روستا شیراز سد سفیدرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری تلخ از منطقه امام‌زاده ابراهیم گیلان پس از آتش سوزی

دریافت 2 MB کد خبر 6094994

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان
  • جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد
  • تصاویری تلخ از منطقه امام‌زاده ابراهیم گیلان پس از آتش سوزی
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود