Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پورشه تایکان کراس توریسمو خودرویی الکتریکی است که به تازگی به خانواده الکتریکی تایکان اضافه شده است و اواسط تابستان با قیمت ۹۲ هزار و  ۲۵۰ دلار در دسترس خواهد بود.

کراس توریسمو در ابتدا محدود به ۴۶۹ اسب بخار ۴ و ۶۱۶ اسب بخار توربو خواهد بود و نسخه‌های ۵۶۲ اسب بخار ۴S و ۷۵۰ اسب بخار توربو S در آینده به بازار خواهند آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که کراس توریسمو کلمه Cross را در خود دارد و شکل بدنه آن به معنای برخی از کراس اوور‌ها است، مدل جدید دارای افزایش 3 سانتی متری در ارتفاع  است. 

این خودرو فوق العاده یک حالت Gravel جدید برای کنترل سیستم پایداری، فنر‌های هوایی و میراگر‌های تطبیقی ​​و برخی امکانات آفرود دارد. برخلاف سدان تایکان، تمام مدل‌های کراس توریسمو با دو بسته باتری موجود یعنی یک واحد ۸۳.۷ کیلووات ساعتی به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

مانند همه تایکان‌ها، کراس توریسمو دارای یک گیربکس اتوماتیک دو سرعته در محور عقب است که  شتاب سریع را امکان پذیر می‌کند. پورشه می‌گوید این خودرو می تواند در ۴.۸ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد، اما با توجه به اینکه تایکان ۴S ۰.۴ ثانیه از برآورد ۳.۸ ثانیه‌ای پورشه بهتر عمل کرده، اما احتمال دارد کراس توریسمو در ۴.۵ ثانیه به سرعت  100 کیلومتر در ساعت برسد.

ممکن است تصور کنید وزن تایکان در شیب زیاد باعث معلق شدن آن می شود، اما اینطور نیست. در واقع، وزن تایکان ۴ کراس توریسمو  حدود ۲.۵ تن است و به خوبی از پس انواع شیب بر می آید. کراس توریسمو ترمز‌های فوق العاده ای دارد و دارای یک ویژگی مفید در جاده‌های ناشناخته کوهستان است.

ظاهر تایکان اگرچه مانند GT۳ یا GT۲ RS دارای ارتباط وزنی و اندازه  مناسب نیست، اما برای یک اتومبیل در اندازه و وزن بسیار خوب طراحی شده است. لاستیک‌های تابستانی Michelin Pilot Sport ۴S دور چرخ‌های منحصر به فرد 50 سانتی متر آفرود قرار نصب شده است که ارتفاع خودرو  را 1 سانتی متر افزایش می‌دهد.

پورشه می‌گوید در بدنه کراس توریسمو یک فضای خالی کوچک یک سانتی متری در جلو و یک فضای 9 سانتی متری در صندلی عقب اضافه شده است. فضای بار عقب نیز در مقایسه با صندوق عقب سدان افزایش داشته است.

ظاهر، سرعت و فضای تایکان کراس توریسمو آن را شبیه خودروهای دیگر مانند  آئودی RS۶ Avant و مرسدس-AMG E۶۳ S کرده است. .

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو کراس توریسمو اسب بخار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان استان صاف بوده و فعلاً باری پیش بینی نمی‌شود.

وی از وقوع وزش باد در استان خبر داد و ابراز داشت: در این میان به شهروندان توصیه می‌شود به علت وزش باد در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: از فردا دمای هوای استان افزایش یافته و هوا گرم می‌شود و صبح امروز دمای هوا در استان کاهش یافت.

رحمان نیا تاکید کرد: دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی مناطق استان به زیر صفر درجه سانتی گراد رسید.

وی به دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و بیان داشت: دمای فعلی شهر زنجان یک درجه سانتی گراد است که نسبت به روز گذشته هوا سردتر شده است.

کد خبر 6088318

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصاویری دیدنی از تکامل پورشه در طول زمان
  • بخشی از تکامل در پورشه (فیلم)
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • فیلم| لحظاتی از جذاب‌ترین و تکنیکی‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال
  • گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴