Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@15:13:01 GMT

انتخابات شورای شهر بوشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۳۹۳۴

انتخابات شورای شهر بوشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خسرو دهقانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان شورای شهر در هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان، مطابق روز شمار انتخابات شوراهای شهر، نتیجه بررسی صلاحیت‌ها امروز از سوی فرمانداری‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل سیاسی،، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: مطابق تقویم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و طبق تبصره ۱ و ۲ ماده ۵۳ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تبصره ماده ۵۳ آیین نامه اجرایی انتخابات شورای شهر آن دسته از داوطبانی که صلاحیت آنها در هیات‌های نظارت شهرستان و همچنین داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی شهرستان های ۱۰ گانه استان تایید نشده است، می‌توانند به مدت ۴ روز از تاریخ ۹ اردیبهشت لغایت ۱۲ اردیبهشت شکایت خود را به هیات نظارت استان ارائه کنند.

دهقانی در خصوص فرایند برگزاری انتخابات نیز گفت: اخیرا مطابق توافق جدیدی که ستاد انتخابات کشور با هیات مرکزی نظارت انتخابت شوراهای شهر و روستا، انتخابات شورای شهر بوشهر به صورت تمام  الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: مطابق توافق اخیر، برگزاری الکترونیکی انتخابات علاوه بر هشت کلان شهر در ۱۶ شهر و مراکز استان‌های دیگر نیز اخیرا  تایید شد که بر این اساس علاوه بر شهر بوشهر در شهر‌های ساری، رشت، ارومیه، ایلام، بجنورد، بیرجند، خرم آباد، شهرکرد، یاسوج، گرگان، همدان، زنجان، قزوین و سمنان انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود و اقدامات کار برای این شهر‌ها هم فراهم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای دیگر نیز گفت: بیشتر فرایندهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات سایر شهرها و روستاهای استان تا کنون به صورت الکترونیک بوده و در روز اخذ رای نیز به جز فرایند صدور تعرفه و شمارش آرا بقیه فرایندها از جمله احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی خواهد بود و تمامی شعبه‌های اخذ رای به دستگاه احراز هویت مجهز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات بوشهر صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر انتخابات شوراهای شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی

به گزارش خبرنگار مهر، دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در هشت حوزه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در حوزه انتخابیه تهران ۴۰۰۰ شعبه به صورت تمام الکترونیک، آماده اخذ رأی هستند.

دومین دوره از انتخابات مجلس دوازدهم جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در همین راستا، در حاشیه نشست خبری امروز یکشنبه هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان از صندوق الکترونیک اخذ رأی رونمایی شد.

کد خبر 6096942 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟