Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بابل، قطب کاشت حلزون در استانهای مازندران،گلستان و سمنان شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، کاشت حلزون شنوایی، بخشی از جراحی گوش و حلق و بینی است که اولین مرکز آن در ایران از سال ۱۳۷۶ در دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران آغاز شد و امروز شاهد ارایه این خدمت در بابل برای کودکان ناشنوا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر اینکه روند دریافت مجوز و راه اندازی آن بسیار پیچیده و سخت گیرانه بوده و سالها به طول انجامیده، گفت: این امتیاز به دلیل پیچیده بودن تنها به مراکز خاصی از سوی وزارت بهداشت اعطا می‌شود که علاوه بر رشته جراحی گوش، رشته های توانبخشی، شنوایی سنجی و کودکان قوی داشته و از زیرساخت‌ها و تجهیزات با تکنولوژی بالا برای کشف بیماران ناشنوا در ماه‌های اول تولد برخوردار باشند و این افتخار برای دانشگاه علوم پزشکی بابل پیش آمد که با تهیه همه این مقدمات موفق به دریافت این مجوز شد.

جلالی گفت: از بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور تاکنون تنها ١٣ دانشگاه علوم پزشکی کشور موفق به کاشت حلزون شده اند و بابل اکنون سیزدهمین مرکز کاشت حلزون در کشور است که به این سطح علمی رسیده و می تواند کودکان ناشنوا و حتی بزرگسالانی که دارای توان گفتاری هستند اما قادر به شنیدن به هر دلیلی نیستند، درمان کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: این نوع جراحی تنها برای کودکانی که ناشنوایی مادرزادی در بدو تولد دارند، انجام می شود و در سنین بالاتر نیز تنها در کسانی که توان گفتار دارند، اما به هر دلیلی مثلا برخی از بیماری ها شنوایی هر دو گوش خود را از دست داده اند، امکان پذیر است.

این مسول افزود: پس از انجام  کاشت حلزون، مراحل توانبخشی، گفتار درمانی و غیره نیز برای بیمار برای مدتی باید انجام می شود.

هزینه کاشت حلزون تنها ۶ میلیون تومان است

جلالی خاطرنشان کرد: این جراحی از جمله عمل های پر هزینه و در حدود ۵۰۰ میلیون تومان می باشد اما در ایران بخش اعظم هزینه کاشت حلزون شنوایی توسط وزارت بهداشت با ارز دولتی پرداخت می شود بطوری که خانواده ها تنها حدود ۶ میلیون تومان هزینه پرداخت می کنند.

راه اندازی مرکز کاشت حلزون، افتخاری دیگر در راستای خدمت به هموطنان عزیز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن تشکر از اعضای هیات علمی دانشگاه در راه اندازی این مرکز، اظهار کرد: راه اندازی مرکز کاشت حلزون در بابل، موجب درمان کودکان بسیاری در شمال کشور می شود که به صورت مادرزادی از نعمت شنوایی برخوردار نیستند و همچنین برای دانشگاه علوم پزشکی بابل یک سکوی افتخار محسوب می شود که علاوه بر اینکه مرکز ارجاع بیماران از استان‌های شمالی است، در زمینه تحقیقاتی و آموزشی نیز موجب پیشرفت‌هایی در استان و کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عمل جراحی کاشت حلزون برای دختر ۱۸ ماه و پسر ۲۳ ماهه در بابل و قابلیت انجام این نوع جراحی برای کودکان ، بابل را به قطب کاشت حلزون شنوایی در استان تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاشت حلزون استانی اجتماعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل کاشت حلزون راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود