Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان افزود: وضعیت آتش سوزی‌های سال گذشته استان باید آسیب شناسی شود.

کلانتری بر گشت زنی‌های مستمر از سوی نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: این اقدام‌های پیشگیرانه خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه راه اندازی پایگاه اطفای حریق به طور قطع مهم است، عنوان کرد: از ظرفیت پهپاد و دوربین‌های مداربسته نیز باید استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد منابع متمرکز و ۲۰ درصد استانی است، تصریح کرد: جذب اعتبارات ملی باید اولویت کار مدیران باشد.

وی با بیان اینکه مدت هاست پیگیر خرید بالگرد هستیم، اظهار داشت: بحث جنگل‌ها حاکمیتی است و اختصاص بالگرد به استان در آینده محقق می‌شود.

کلانتری همچنین از زحمات نیروی زمینی و هوانیروز ارتش و سپاه برای همراهی در مهار آتش سوزی‌های گذشته قدردانی کرد و گفت: باید از ظرفیت نیروی انتظامی و بسیج نیز در این راستا استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد وسعت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد، گفت: بیش‌ترین جنگل‌های کشور مربوط به استان لرستان است.

وی با بیان اینکه قرار است اورژانس هوایی کشور چند فروند بالگرد ملکی بین استان‌ها توزیع کند، بیان کرد: قرار است یک دستگاه به استان اختصاص یابد.

استاندار با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه ملی ما جنگل‌ها هستند، اظهار داشت: نباید اجازه داد که کسی به این منابع ملی تعرض کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی مؤلفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل‌ها است، تاکید کرد: از ظرفیت رسانه‌ها در این راستا استفاده شود.

کلانتری بیان کرد: مشارکت جوامع محلی و مردمی ضامن بقای جنگل‌ها است و باید زمینه و بستر این مشارکت فراهم شود.

استاندار تصریح کرد: هیچ کاری بدون مشارکت مسئولانه مردم به نتیجه نمی‌رسد.

وی بر روی موضوع آموزش و تجهیز جوامع محلی تاکید کرد و افزود: کشور ما امسال با خشکسالی جدی رو به رو بوده است و در استان نیز مشکلاتی وجود دارد.

کلانتری تصریح کرد: با دستگاه‌هایی که مصوبات را اجرا نکنند برخورد و دستگاه‌های برتر معرفی خواهند شد.

کد خبر 5199703

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی جنگل ها یاسوج حسین کلانتری ویروس کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها شهرکرد بارش باران آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد