Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا دو نمودار ساده ای منتشر کرده است که نشان می دهد افرادی که در برابر کووید-۱۹ کاملا واکسینه شده اند و افرادی که واکسن نزده اند در چه موقعیت هایی می توانند از ماسک صورت استفاده نکنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی techandsciencepost، این سازمان می خواهد مردم بدانند که واکسن زدن فواید شخصی و واضحی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز سه شنبه راهنمودهای جدید را برای افرادی که در برابر کووید-۱۹ کاملا واکسینه شده اند و نیز افرادی که هنوز واکسن کرونای خود را دریافت نکرده اند، منتشر کرد.

«روشل والنسکی» مدیر این سازمان با اعلام این رهنمودهای جدید، گفت: همه ما کارهایی را که قبل از این همه گیری انجام می دادیم فراموش کرده ایم.

وی افزود: اگر کاملا واکسینه شده اید و می خواهید در یک دورهمی کوچک در فضای باز با افرادی که واکسینه شده و واکسینه نشده اند شرکت کنید یا در یک رستوران در فضای باز با دوستان خود از چند خانواده غذا بخورید، می توانید با خیال راحت بدون اینکه ماسک بزنید در این دورهمی ها شرکت کنید.

بر اساس نمودار سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، افرادی که کاملاً واکسینه شده اند می توانند تقریباً هر کاری را در خارج از منزل بدون ماسک انجام دهند، به استثنای شرکت در یک مراسم پر ازدحام مانند شرکت در یک بازی، رژه یا کنسرت که در چنین موقعیت هایی باید حتما از ماسک استفاده کنند.

این سازمان محدودیت های ماسک زدن را برای افرادی که هنوز واکسینه نشده اند نیز اندکی تسهیل و اعلام کرد، افرادی که واکسینه نشده اند می توانند برای ورزش کردن (مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و یا دویدن) به همراه اعضای خانواده خود در خارج از منزل از ماسک استفاده نکنند.

همچنین این افراد می توانند بدون ماسک در دورهمی های کوچک در خارج از منزل با دوستانی که کاملا واکسینه شده اند، شرکت کنند. در بقیه موارد سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا همچنان بر زدن ماسک به صورت به ویژه زمانی که افراد در محل های سربسته حضور دارند، تاکید می کند. 

والنسکی بار دیگر تأکید کرد که اکنون دانش روشن کرده است که خطر ابتلا به ویروس کرونا در خارج از منزل که تهویه هوای نامحدودی دارد، بسیار کمتر از داخل منزل است.

وی افزود: خطر انتقال ویروس کرونا در فضای سربسته تقریبا ۲۰ برابر بیشتر است.

طبق اعلام سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در فضاهای سربسته و در اماکن عمومی افراد هنوز باید ماسک بزنند. بر اساس اعلام این سازمان ورزش و غذا خوردن در فضای سربسته و بطور کلی همه فعالیت هایی که در آن افراد ممکن است ذرات ویروسی عفونی بیشتری را در هوا منتشر کنند، برای افراد واکسینه شده ایمن تر از افرادی که واکسن نزده اند، نیست.

لینک کوتاه: asriran.com/003HJT

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: واکسینه شده اند خارج از منزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)

 در دیدار حساس آاک آتن مقابل پائوک از لیگ یونان، درگیری بزرگی رخ داد که منجر به محرومیت سرمربی آاک شد.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی‌که آاک با نتیجه ۳-۲ از پائوک عقب بود، ماتیاس آلمیدا، سرمربی آاک، در کنار خط به‌شدت عصبانی بود و پس از پایان بازی با یکی از افرادی که گفته می‌شود از ناظران بازی بوده است درگیر شد.

این مربی سپس با سرجیو اولیویرا و یکی دیگر از بازیکنان خودش که قصد داشتند برای پایان دادن به درگیری دخالت کنند درگیر شد و کم کم این موضوع تبدیل به یک درگیری بزرگ شد.

در ادامه نیروهای امنیتی و کادر فنی دو تیم برای جدا کردن افراد حاضر در درگیری اضافه شدند اما ناگهان آلمیدا گردن یکی از افراد حاضر در درگیری را از پشت گرفت و به او آسیب زد.

پس از دقایقی درگیری، بالاخره نیروهای امنیتی موفق به پراکنده کردن جمعیت و خاتمه دادن به آن شدند. به گزارش نشریه یونانی اسپورتال، مردی که آلمیدا گردنش را گرفته بود، یک مقام رسمی از سمت فدراسیون بوده است که برای اداره پیشگیری از خشونت در ورزش کار می‌کند.

آلمیدا در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از بازی به این درگیری پرداخت و اعلام کرد که از فردی که گردنش را گرفته بود عذرخواهی کرده است.

او همچنین گفت: «دیدید چند نفر در کنار زمین بودند؟ چیزی که من همیشه می‌گویم این است که اگر بخواهیم وضعیت فوتبال یونان را تغییر دهیم، این همه آدم نمی‌توانند در کنار زمین باشند.»

بر اساس گزارش رسانه‌های یونانی، آلمیدا به دلیل این درگیری با محرومیت سه جلسه‌ای روبرو شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟