Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای پایلوت گیاهان دارویی و کشت گیاهان دارویی در حال انقراض در مزرعه آموزشی تحقیقاتی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک حسینی در ایستگاه چم خانی مختار خبر داد.

کاووس کشاورز در جلسه بررسی و تعیین تکلیف مزرعه آموزشی تحقیقاتی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج وابسته به مرکز تحقیقات، افزود: با هدف توسعه مهارت های عملی هنرجویان زمین اختصاص یافته به هنرستان کشاورزی در ایستگاه چم خانی امسال زیر کشت گیاهان دارویی می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در ۲ هزار متر مربع از این زمین گونه های گیاهی مطابق سرفصل های استاندارهای مهارتی رشته کشت گیاهان دارویی و سایر گونه های گیاهی در حال انقراض تا بیستم اردیبهشت کشت خواهد شد.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شعار سال و توجه بیشتر به تولید در بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: هنرستان ها بستر مناسبی برای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال است که قطعا هنرستان کشاورزی در زمینه آموزش همراه با تولید پیشتاز خواهد بود.
کشاورز عنوان کرد: در بخش دیگری از زمین اختصاص داده به هنرستان کشاورزی با توجه به شرایط آبی زیر کشت زعفران و موسیر می رود که نیاز به آب کمتر و درآمد زایی مناسبی دارند.
وی پیگیری ها و تلاش‌های دلسوزانه مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های بی‌وقفه و توانمندی های مدیریت علمی ایشان این هنرستان‌ می تواند به قطب تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی و به عنوان الگو در کشور معرفی شود.
معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاوری و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خواستار  برنامه زمانبندی جهت تسریع در کاشت گیاهان دارویی در پایلوت آموزشی تحقیقاتی هنرستان کشاورزی شد.
فرامرز روزبهی توجه به آموزش مهارتی دانش آموزان را امری مهم و ضروری دانست و گفت: باقی مانده زمین پایلوت مزرعه آموزشی هنرستان زیر کشت سایر محصولات جهت درآمد زایی هنرستان برود.
وی با تشکر از پیگیرهای خوب مدیر و عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی در زمینه فضا و مسائل آموزشی، بیان کرد: توسعه کمی و کیفی مزرعه تحقیقاتی هنرستان کشاورزی یک ضرورت است که باید مطابق استانداردهای پیش بینی شده عملیاتی شود.

اجرای پایلوت مزرعه گیاهان دارویی هنرستان کشاورزی تا 20 اردیبهشت ماه در ایستگاه چم خانی مختار

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در ادامه کاشت گونه های مختلف گیاهی در محوطه هنرستان جهت آموزش عملی دانش آموزان برنامه ریزی های لازم در این هفته جهت آماده سازی زمین برای کاشت گیاهان دارویی متناسب با سرفصل های درسی انجام می گیرد.
محمدرضا چاکر الحسینی افزود: طرح کاشت گیاهان تزیینی و دارویی در محوطه هنرستان با همکاری اساتید گیاهان دارویی و همکاران مرکز هنرستان توسط دانش آموزان جهت آموزش عملی و زیباسازی کاشته شده، که گامی ارزشمند برای ایجاد انگیزه بیشتر برای یادگیری دانش آموزان است.
عبدالخالق سعیدی مسئول ایستگاه تحقیقاتی چم خانی مختار نیز با اشاره به اینکه هنرستان جزئی از مجموعه‌ مرکز تحقیقات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد است از آمادگی برای همکاری جهت اجرای پایلوت آموزشی تحقیقاتی گیاهان دارویی در این ایستگاه خبر داد و اظهار کرد: آماده هر نوعی کمکی متناسب با شرایط ایستگاه تحقیقاتی با مجموعه عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی  در زمینه آموزش همراه با تولید دانش آموزان خواهیم بود.

توسعه زیرساخت‌های هنرستان کشاورزی افق روشنی را برای تحصیل دانش‌آموزان نوید می‌دهد

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج نیز در این جلسه تصریح کرد: توسعه زیرساخت های هنرستان کشاورزی در دو رشته کشت گیاهان دارویی و تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی افق و چشم انداز روشنی را برای تحصیل دانش آموزان در بخش کشاورزی نوید می دهد.
سید ولی موسوی با تقدیر و تشکر از حمایت‌های رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ایجاد زیرساخت های این هنرستان خاطرنشان کرد: در آستانه سال تحصیلی جاری یک هکتار زمین در ایستگاه چم خانی مختار و دو حوضچه پرورش ماهی در مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد دشت روم به هنرستان کشاورزی اختصاص یافت که تابلوی آنها نیز در این مکان‌ها نصب شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری خوب رئیس مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج مقدمات کار آماده سازی حوضچه های ماهی درحال انجام است که در هفته آینده با حضور دانش آموزان کار انتقال بچه ماهی به استخرها  انجام می گیرد.

کاشت‌ ۱۴‌ نمونه‌ گیاهان‌ دارویی‌ در محوطه‌ هنرستان کشاورزی‌ جهت‌ آموزش‌ مهارت‌های‌ علمی‌ و عملی‌ دانش‌آموزان

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج از کاشت ۱۴ نمونه گیاهان دارویی در محوطه این هنرستان در هفته گذشته خبر داد و عنوان کرد: این گونه های گیاهان شامل گیاهان دارویی مختلف است که پایلوت خوبی برای آموزش مهارتهای علمی و عملی به دانش آموزان است.
موسوی با تشکر از همکاری خوب مسؤل ایستگاه چم خانی مختار برای آماده سازی زمین جهت کشت گیاهان دارویی در مزرعه تحقیقاتی این هنرستان، همه این فعالیت ها و اقدامات را در راستای آموزش عملی به دانش آموزان دانست و اظهار امیدواری کرد در موعد تعیین شده مزرعه تحقیقاتی این هنرستان در هر دو رشته سامان بگیرد.
وی افزود: علاوه بر مزرعه آموزشی مطابق با سرفصل های مهارتی هنرجویان رشته گیاهان دارویی و شیلات طرح آموزش همراه با تولید برای دانش آموزان در بیش از شش هزار متر مربع در ایستگاه چم خانی مختار مرکز تحقیقات اجرا خواهد شد تا ضمن تامین هزینه های جاری هنرستان برای دانش آموزان نیز درآمدی ایجاد شود.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج از مسئولین مرکز تحقیقات کشاورزی استان خواست با همکاری و پیگیری مجدانه به توسعه کیفی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی و زیباسازی محوطه این هنرستان کمک کنند تا نماد هنرستان کشاورزی که مزرعه است شکل واقعی به خود بگیرد.
به گزارش ایسنا، آماده سازی زمین توسط مسئول ایستگاه چم خانی و تهیه لیست گونه های گیاهان دارویی متناسب با سرفصل های دروس تخصصی رشته گیاهان دارویی توسط اساتید هنرستان و تامین بذر و گونه های گیاهی از طریق مرکز تحقیقات جهت کشت از مصوبات این جلسه بود.
در پایان این جلسه کاووس کشاورزی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و اساتید رشته گیاهان دارویی از کاشت پایلوت گیاهان دارویی در محوطه هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی بازدید کردند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی گياهان دارويي كهگيلويه و بويراحمد هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج هنرستان کشاورزی کشت گیاهان دارویی گیاهان دارویی گیاهان دارویی اجرای پایلوت مزرعه آموزشی دانش آموزان آماده سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار