Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@08:02:19 GMT

اما و اگرهای واگذاری مسکن فرهنگیان فاروج با گذشت ۹ سال!

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۴۵۵۶

اما و اگرهای واگذاری مسکن فرهنگیان فاروج با گذشت ۹ سال!

سال ۹۲ ساخت واحدهای مسکونی فرهنگیان فاروج در زمینی که گرفتن کاربری آن ۱۷ سال به طول انجامیده بود، آغاز شد و این واحدها نه طبق وعده در سال ۹۴ که در سال ۹۹ واگذار شد که این واگذاری اما و اگرهایی را به همراه دارد.

خبرگزاری شبستان_ فاروج؛ آنهایی که پس از فراز و فرودهای بسیار این واحدها را تحویل گرفتند از عدم نظارت و خلاءهای قانونی برای پیگیری نواقص این واگذاری گلایه مند و از مشکلات تاسیسات زیربنایی این واحدها می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مصالح ارزان قیمتی که در این بناها بکار رفته و ساختمانی که با ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات باید تحویل داده می شد حالا در عین بی کیفیتی در حدود ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به تقسیط بانک درآمده است.

 

 

"علی احمدی" یکی از صاحبان این واحدها گفت: از سال ۷۴ به امید خانه‌دار شدن در این شرکت تعاونی نام‌نویسی کردیم اما چیزی که تحویل گرفتیم تا تکمیل شدن راه درازی در پیش دارد و مسئولان شرکت تعاونی از عمل به تعهدشان سر باز زده و زیر بار اشکال‌های موجود نمی‌روند.

 

 

وی گفت:  واحدهای واگذار شده به لحاظ لوله‌کشی آب و فاضلاب، برق، دارای مشکل است و به رغم اینکه کارشناسان هیئت نظارت استان برای این واحدها ایرادهای  اساسی را شناسایی و به دستگاه قضایی اعلام کرده‌اند اما مشکلی برطرف نشد.


       
"حسینعلی نیرومند" دیگر عضو تعاونی مسکن فرهنگیان فاروج است که همراه حدود ۱۰۰ نفر از اعضا ناچار به شکایت و پیگیری‌های قضایی نسبت به بدعهدی مسئولان این تعاونی شده است؛ او گفت: ابتدا قرار بود علاوه بر واریزهای نقدی اعضا، به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات بانکی پرداخت کنیم اما این مبلغ به ۶۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و اعضا حالا باید هزینه کم‌کاری و بدعهدی هیئت ‌مدیره، بالا رفتن قیمت تمام‌ شده ناشی از اتلاف وقت آنان و افزایش نرخ تورم را بپردازند.

 

 

وی با بیان اینکه ابتدا قرار بود این واحدها تا پایان سال ۹۳ تکمیل و تحویل اعضا شود، اضافه کرد: بر اساس آخرین وعده رئیس و اعضای هیئت ‌مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان فاروج در جریان بازدید مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در تیرماه ۹۵، قرار شد تمامی ۲۶۲ واحد مسکونی این پروژه تا مهرماه همان سال در اختیار اعضا قرار گیرد، اما این کار تا امسال  به درازا کشید.

 

 

"ابوالفضل عطاران" نیز به پیگیری‌های فراوان اعضا طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت به مراجع مختلف از جمله دستگاه قضایی شکایت کرده‌اند اما مسئولان هیئت ‌مدیره تعاونی با وجود الزام قانونی به تکمیل و تحویل سریع واحدها به اعضا، از انجام ‌وظیفه و جلب رضایت شاکیان طفره رفتند.

 

 

وی افزود: مسئولان این تعاونی که ضروری است حساب‌ها و فعالیت‌های مالی و اقتصادی آنان توسط اداره کل تعاون و دستگاه قضایی بررسی و حساب‌کشی شود، در چند ماه کذشته پیمانکارانی برای تکمیل سیم‌کشی ساختمان، لوله‌کشی و رفع دیگر کاستی‌ها به کار گرفتند اما در واحدهایی هم که کار انجام شد ناقص بود و به همین خاطر خیلی از اعضا به‌ناچار با هزینه شخصی شروع به رفع کاستی‌های واحد ۶۶ متری خود کرده‌اند تا خانواده‌شان هر چه زودتر صاحب سرپناه شوند.

 

 

یکی دیگر از مالکان گفت: در فعالیت های  این شرکت تعاونی ضعف دستگاه های نظارتی متولی کاملا مشهود است و سراغ هر کدام از دستگاه ها هم که رفتیم مسئولیت نظارت را بر دوش دستگاه دیگر می انداختند.

 

 

"علی محمدی" افزود: تعداد واحدهای ساخته شده افزون بر ۲۰۰ واحد است اما چگونه  می تواند این طرح بدون نظارت دقیق به سرانجام خوشایندی برسد؟

 

 

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان فاروج گفت: نظارت بر روند کار هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان در حیطه وظایف این دستگاه نیست.

 

 

«وحید خاکپور» افزود: تمام واحدهای این شرکت به تقسیط بانک رفته و به مالکان واگذار شده است.

 

اجازه مصاحبه ندارم

پاسخ مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فاروج به خبرنگار خبرگزاری شبستان در این حوزه، دریافت پاسخ سوالات از اداره کل  با توجه به اجازه مصاحبه نداشتن در پی هماهنگی های انجام شده بود، تماس با مسئول معرفی شده از سوی مدیر اداره هم به سرانجام نرسید و این کارشناس هم پاسخگویی را به مدیر شهرستان حواله کرد و این دور به سرانجام نرسید.

 

 


ساخت ۲۶۲ واحد مسکن فرهنگیان در چهار و نیم هکتار زمین و ۳۱ قطعه در دو طبقه از سال ۹۲ آغاز و برای این واحدها سه کاربری فضای آموزشی، واحدهای تجاری و  سه هزار متر برای  طراحی یک بوستان پیش بینی شده بود که البته جز واحدهای مسکونی، باقی کاربری ها هنوز منشا فیزیکی ندارند.

 

 

زمان بهره برداری از این واحدها شهریور سال ۹۴ اعلام شده بود که محقق نشد.

 

 

در ابتدا تسهیلات هر واحد، ۲۰۰ میلیون ریال و آورده متقاضیان، ۶۲ میلیون ریال بود که هر دو رقم چند برابر شد.

 

 

 

 

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان فاروج مسکن فرهنگیان شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان میلیون ریال شرکت تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه چهار و دو دهم ریشتری تیتکانلو شهر فاروج

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی، براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، ساعت ۱۵:۳۷ امروز ، زمین لرزه ای به بزرگی ۴ و دو دهم ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین، تیتکانلو در شهرستان فاروج را لرزاند.

تاکنون از خسارت احتمالی این زمین لرزه، گزارشی دریافت نشده.

 

دیگر خبرها

  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • جاری شدن سیل در روستای «قلعه صفا» فاروج
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • زمین لرزه چهار و دو دهم ریشتری تیتکانلو شهر فاروج
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر