Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع بیماری کرونا در یک سال گذشته موجب معضلات فراوانی در زمینه بهداشت و سلامت جامعه شده است و علاوه بر آن مشکلات اقتصادی زیادی را برای تمام اقشار جامعه به خصوص، خانواده‌های نیازمند ایجاد کرده است. خانواده‌هایی که درآمد خود را از دست داده‌اند و یا تحت تاثیر معضلات مختلف ناشی از این بیماری، در تامین مایحتاج زندگی خود با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خیریه رشد، از این رو خیریه رشد  که با هدف کمک به مناطق محروم در زمینه مدرسه سازی، آموزش و اشتغال‌زایی فعالیت می‌کند، در یکسال گذشته علاوه بر فعالیتهای معمول خود، با هدف کمک به خانواده‌های آسیب دیده از بحران کرونا، اقدام به برگزاری طرح سفره‌های مهربانی نموده است. در طول اجرای این طرح در سال ۹۹، بیش از ۵۰۰۰ بسته غذایی و بهداشتی به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون تومان، در مناطق محروم و حاشیه‌ای تهران و همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی تهیه، بسته بندی و توزیع گردیده است.

با توجه به عدم بهبود شرایط حاصل از کرونا، بنیاد خیریه رشد در نظر دارد در ماه مبارک رمضان نیز اقدام به تهیه و توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی دیگر جهت اهدا به خانواده‌های نیازمند نماید. در مرحله جدید این طرح ارزش هر بسته غذایی ۳۰۰ هزار تومان برآورد شده است که شامل اقلامی مانند برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، تخم مرغ، شکر و .... می‌باشد. شما هم می‌توانید با مبلغ دلخواه خود در این طرح همراه شوید. برای مشارکت اینجا کلیک کنید.

حال برای آشنایی بیشتر با بنیاد رشد، به معرفی برخی از فعالیت‌ها و اهداف این موسسه می‌پردازیم:

بنیاد خیریه رشد یک مجموعه غیرانتفاعی و عام‌المنفعه است که در زمینه کمک رسانی به کودکان و خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم فعالیت می‌کند. فعالیت‌های اصلی این موسسه در آن مناطق شامل مدرسه سازی، بورسیه تحصیلی، آموزش مجازی، اکرام ایتام و کمک به اشتغال زایی است، که بر پایه مشارکت داوطلبین و حامیان، انجام می‌شود. مجموعه رشد با سابقه‌ای ۲۸ ساله در امر کمک رسانی، به عنوان یک سازمان مردم نهاد دارای مجوز فعالیت با شماره ثبت ۳۲۱۶ از وزارت کشور می‌باشد. همچنین این موسسه توانسته است در سازمان ملل متحد نیز به مقام مشورتی دست یابد.

در امر مدرسه سازی خیریه رشد تاکنون موفق به ساخت و تکمیل ۳۳ مدرسه در مناطق محروم شده و همواره این امر را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده است. در واقع، در این مجموعه سعی شده است تا افراد جامعه را از اهمیت آموزش و ایجاد محیط مناسب برای تحصیل دانش آموزان آگاه سازد. و با این امید که در آینده‌ای نزدیک دیگر هیچ کودکی در هیچ کجای ایران به دلیل عدم دسترسی به امکانات و فضای آموزشی از تحصیل باز نماند.

خیریه رشد تجربه‌ی ساخت مدرسه در مناطق مختلف ایران را داراست اما از ابتدای سال ۹۴ بیشتر توان و تمرکزخود را در این امر به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است. استان سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین استان‌ها در ناحیه‌ی جنوب شرق کشور است. رشد جمعیت، سبب شده است که کمبود فضای آموزشی در این استان بیشتر از استان‌های دیگر احساس شود.‌ براساس آمارها سرانه‌ی فضای آموزشی برای هر دانش آموز در این استان بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر است؛ این  یعنی هر دانش‌آموز تنها ۴۰ سانتی متر فضا برای تحصیل دارد. فضای آموزشی غیر استاندارد، فاصله‌ی زیاد بین روستاها، کمبود وسایل حمل و نقل، بالابودن هزینه‌های تحصیل و خطراتی که در مسیر رسیدن به یک مدرسه وجود دارد، تنها بخشی از سختی‌هایی است که دانش‌آموزان  در راه رسیدن به آینده ای بهتر متحمل می‌شوند. گاهی نیزاین موارد سبب می‌شود، دانش‌آموزان  با وجود علاقه به یادگیری از تحصیل اجتناب کنند و به حوزه ی کار قدم بگذارند. این دلایل باعث شده است تا بنیاد رشد، از ابتدای سال ۹۴  فعالیت خود را در زمینه‌ی مدرسه‌سازی در این استان متمرکز کند. از آخرین مدارس در حال ساخت این موسسه می‌توان به ۷ پروژه در روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان و نیز یک پروژه در مناطق کم برخوردار استان کرمان اشاره کرد.

همچنین در سال ۹۹ بیش از ۵۵۰ کودک و دانش‌آموز مستعد نیازمند در مناطق محروم کشور شناسایی شده‌اند که توسط حامیان این موسسه به صورت مستمر حمایت می‌شوند. هدف از این طرح کمک به تأمین هزینه‌های تحصیلی و ارتقا سطح آموزشی آنان می‌باشد.

خیریه رشد یکی از پیشگامان آموزش مجازی در مناطق محروم کشور بوده است. با توجه به اهمیت آموزش در جامعه امروزی و نقش قابل توجه آن در آینده جوانان این مرز و بوم، بنیاد خیریه رشد از خرداد ماه سال ۱۳۹۵ اقدام به ایجاد طرحی با عنوان آموزش مجازی نمود.
این طرح شامل دو قسمت آموزش آنلاین و آفلاین می‌باشد. در بخش آموزش آنلاین، کلاس‌های آموزشی در دروس مختلف به صورت آنلاین برگزار می‌شود. محتواهای آموزشی بخش آفلاین نیز در قالب کتاب‌ها و دی‌وی‌دی‌های آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق هدف مانند سیستان و بلوچستان، ارسال می‌شود. پیش از اجرای این طرح بنیاد خیریه رشد جهت ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان اقدام به برگزاری اردوهای علمی _ آموزشی کرده بود. که در آن داوطلبین با حضور در مناطق محروم اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌نمودند. که پس از شیوع بیماری کرونا، تمرکز بیشتری بر طرح آموزش مجازی خیریه رشد در نظر گرفته شده است.

علاوه بر آن، در بنیاد رشد همواره، توانمندسازی، به عنوان یکی از اهداف اصلی تصویر گشته است. بر همین اساس اشتغال‌زایی جزء مهم‌ترین طرح‌های این موسسه شناخته می‌شود. از جمله فعالیت‌های مرتبط با این زمینه می‌توان به برگزاری کارگاه‌های اشتغال‌زایی در سیستان بلوچستان، طرح اشتغال خانگی برای تولید مواد خوراکی و اهدای دام به خانواده‌های نیازمند در سیستان و بلوچستان که منبع درآمد خود را در سیل سال قبل از دست داده بودند، اشاره نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت‌های خیریه رشد به سایت این موسسه مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خیریه رشد اقشار آسیب دیده پویش سفره های مهربانی خانواده های نیازمند سیستان و بلوچستان مناطق محروم آموزش مجازی فضای آموزشی دانش آموزان اشتغال زایی مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد

حجت‌الاسلام محمد رضا بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان شاهرود خبر داد و ابراز کرد: این بسته‌ها در راستای اجرای امینانه نیات واقفان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم به نیت امام زمان (عج) به تعداد ۱۱۴ عدد بسته معیشتی توزیع شده است، افزود: ارزش هر بسته ۱۳ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس اوقاف شاهرود گفت: در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بسته معیشتی در بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

بخشی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی و کمک به نیازمندان یکی از نیات واقفان نیک اندیش شهرستان شاهرود است، بیان کرد: مردم نیک اندیش می‌توانند در این زمینه کمک حال اداره اوقاف باشند تا بتوانیم جامعه هدف بیشتری را پوشش دهیم.

وی افزود بسته‌های معیشتی توزیع شده بین نیازمندان شامل ماکارونی، رب، روغن، چای، برنج و.... است.

کد خبر 6094732

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • چرا صدا و سیما با تبلیغات دروغ کالاهای آسیب رسان به سلامت مدارا می کند؟
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!