Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) اعلام کرد: در فاز نخست واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در مقابله با ویروس کرونا در سراسر کشور، چند هزار نفر از افراد در معرض خطر به‌ویژه بیماران پرخطر و کادر بهداشت و درمان گیلانی نیز واکسینه شدند.

در جهت واکسیناسیون گروه‌های هدف گیلانی که بخش عمده‌ای از آن را پرستاران و پزشکان تشکل می‌دادند، یک تن از کارکنان بیمارستان ماسال در حین تزریق، دچار واکنش آنافیلاکسی شد که بلافاصله از طریق اورژانس هوایی به مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان، واکنش آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی و تهدیدکننده حیات است که به‌طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ انسان نیز بشود.

تزریق واکسن کرونا به این کارمند بیمارستان ماسال که قصدش ایمن کردن خود برای استمرار خدمت به مردم بود به یکی از خبر‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد.

برخی نوشتند: کارمند بیمارستان ماسال بر اثر تزریق واکسن کرونا جان باخت!

عده‌ای که تنها سرگرمی‌های فضای سایبری را شبانه‌روز برای خود یک اصل می‌دانند، کادر سلامت را هدف گرفته و خواسته و ناخواسته با پالس‌های منفی دادن و ایجاد رعب و وحشت بین مردم به‌ویژه کادر درمان، از ایمنی نسبی جامعه جلوگیری می‌کنند.

مدعیان دروغین عرصه مجازی در نوشتار‌ها و پست‌های خود ابتدا موضوع فوت کارمند ماسالی بر اثر تزریق واکسن را تیتر کردند و از این طریق در آتش شایعات دمیدند و پس از انتشار این شایعه، فضای مجازی و شبه رسانه‌ها بدون در نظر گرفتن اخلاق حرفه‌ای و مقررات رسانه‌ای آن را بازنشر دادند و علاوه بر خانواده بزرگ کادر درمان، بین مردم نیز ایجاد رعب و نگرانی کردند.

حال آن که این مدافع سلامت در یکی از بخش‌های بیمارستان رازی رشت بستری است، خوشبختانه وضعیت عمومی خوبی دارد و و امروز از این بیمارستان مرخص خواهد شد.

آزیتا جمالی، کارمند بیمارستان ماسال با تکذیب شایعات گفت: در روز واکسیناسیون ۱۰ نفر واکسن زدیم، اما این مشکل فقط برای من پیش آمد.

او معتقد است: یا خود زمینه حساسیت داشته و یا به دلیل استرس، این مشکل برایش پیش‌آمده است.

کارمند بیمارستان ماسال اظهار داشت: بدحال شدن او دلیل نمی‌شود که سایرین واکسن نزنند، بلکه وقتی کادر درمان از بیماران مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنند، باید واکسن تزریق کنند؛ این حقشان است که از واکسن تهیه شده توسط وزارت بهداشت استفاده کنند.

اطلاع از مشخصات واکسن، عوارض احتمالی آن را به حداقل می‌رساند

انوش دهنادی مقدم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: استفاده از واکسن‌ها همانند هر داروی دیگری، ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد که البته همه به آن دچار نمی‌شوند.

او افزود: اطلاع از مشخصات واکسن و رعایت نکات ذکر شده در استفاده از آن، عوارض احتمالی را به حداقل خواهد رساند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در شرایط حساس مبارزه با کرونا، همراهی و همدلی با کادر درمان و تقویت روحیه تلاشگران عرصه سلامت بسیار مهم است و نشر اکاذیب و ایجاد رعب و وحشت نه تنها مغایر با حمایت از پرسنل مدافع سلامت است، بلکه می‌تواند به‌سرعت در جامعه التهاب آفرین باشد و بحرانی شدیدتر بیافریند که جبران آن به‌هیچ‌وجه میسر نیست.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کادر درمان ویروس کرونا تزریق واکسن کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حساب توییتری خود، از تصویب و برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بهرام عین اللهی در توییترنوشت:

«تصویب و برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان به ویژه جامعه پرستاران پرتلاش بر حسب سختی کار، یکی از اهدافی بود که علیرغم همه محدودیت های مالی، با پیگیری مجدانه و همدلی نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. پرداخت امسال را با ۱۰ همت آغاز خواهیم کرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید