Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب گفت:بازدید میدانی و برآورد خسارت سرمازدگی در سطح باغات شهرستان صورت گرفته و طبق آخرین برآوردها بیش از 45 میلیارد تومان خسارت به محصولات زراعی و باغی کشاورزان خنداب وارد شه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم خنداب؛ شهرستان خنداب با توجه به تولید انواع محصولات کشاورزی، زراعی و باغی و یکی از قطب‌های مهم و مطرح کشاورزی به شمار می آید؛ اما این روزها تازیانه سرمای هوا و افت شدید دما به جان محصولات این منطقه افتاده و داغی بر دل کشاورزان این شهرستان  گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی بروز سرما بهاری، باغات و درختان شهرستان خنداب دچار سرمازدگی شدند و بسیاری از محصولات سردرختی و میوه‌های این باغات از جمله گوجه سبز، زردآلو، شلیل، آلو ،گردو، بادام و سایر محصولات خسارت دیده و از بین رفته‌اند.

بیمه کشاورزی رقم خیلی پایینی را برای خسارت سرمازدگی پرداخت می‌کند

حسنی یکی از باغدار شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: باغداران برای هر هکتار مبلغ بالایی هزینه می کنند که متاسفانه با این سرما در سال جاری جزء خسارت چیزی عایدشان نمی شود.

وی اظهار کرد: بیمه کشاورزی رقم خیلی پایینی را برای خسارت های سرمازدگی به باغات پرداخت می‌کند و غرامت ها، جبران این همه خسارت ها نیست و موضوع مهمتر اینکه بیمه به برخی از محصولات کشاورزی تعلق میگیرد به محصولاتی مانند هلو و شلیل که در خنداب فراوانی دارد تعلق نمی گیرد.

مسئولان به فکر کشاورزان و باغداران نیستند

محمدی یکی دیگر از باغداران شهرستان خنداب گفت: شغل بنده باغداری است و از این طریق امرار معاش می کنم امسال با سرمازدگی که موجب خسارت به باغ شده است درآمدی ندارم.

محمدی افزود: مسئولان به فکر کشاورزان و باغداران نیستند چراکه با پرداخت تسهیلات کم بازده می توانند کشاورزان را حمایت کنند.

افزایش ۴ برابری قیمت کود هزینه کشاورزی را به شدت بالا برده است

یکی دیگر از باغداران می گوید: شهرستان خنداب به باغداری معروف است و شغل بیشتر مردم روستاهای این شهرستان باغداری است و محصولاتی چون هلو، گیلاس، زردآلو و گردو و... برداشت می کنند انتظار می رود مسئولان توجه ویژه ای به بخش کشاورزی این شهرستان داشته باشند.

وی ادامه می دهد: هزینه های نگه داری، کود، سم و هرس باغات بسیار بالا است و با برداشتن یارانه کود قیمتها در بازار ۴ برابر افزایش پیدا کرده است این موضوع هزینه کشاورزی را به شدت بالا برده است یک باغدار تمام تلاش خود را برای برداشت میوه و عرضه به بازار فروش می‌کند و امید به اینکه بتواند محصول برداشت کنند، که  در نهایت  چیزی جزء ضرر نصیب باغداران نمی‌شود.

خسارت۴۵۰  میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی خنداب

اسماعیلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: افت شدید دمای هوا سبب سرمازدگی محصولاتی نظیر هلو ، شلیل، گردو ، بادام و..  در شهرستان خنداب شده است.

اسماعیلی اظهار کرد: بازدید میدانی و برآورد خسارت سرمازدگی در سطح باغات شهرستان صورت گرفته است و به باغات زرد آلو ۵۰ درصد، بادام ۶۰ درصد، گردو ۴۰ درصد، هلو و شلیل ۲۰ درصد، کلزا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی افزود: طبق آخرین برآوردها بیش از ۴۵ میلیارد تومان خسارت به محصولات زراعی و باغی کشاورزان خنداب وارد کرده است.

اسماعیلی پایان خاطر نشان کرد: کشاورزان و باغدارانی که محصولات باغی و زراعی آن‌ها بیمه هستند، غرامت بیمه‌ای پس از برآورد و ارزیابی صورت گرفته به آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: محصولات کشاورزی شهرستان خنداب خنداب گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲

خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت صدرصد پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال 1402 تا پایان آبان‌ماه 1403 با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است.

در همین ارتباط با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت حق بیمه بهمن‌ماه 1402 که با تاخیر قابل توجهی روبرو شده بود، اقدام کرده ، تمامی خسارات درمان مستقیم اسناد درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان  اسفند سال 1402 پرداخت شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

همچنین باعنایت به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت مطالبات اسفندماه شرکت از محل قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تاپایان اردیبهشت ماه، در صورت تحقق این وعده مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد شرکت نیز  به صورت کامل بروز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت