Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:52:25 GMT

تولید داروی بهبود علائم ریوی کرونا در مشهد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۵۰۰۶

تولید داروی بهبود علائم ریوی کرونا در مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهرداد ایرانشاهی استاد گروه فارماکوگنوزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تهیه و تولید دارویی اثر بخش برای بهبود علائم ریوی بیماری کرونا با نام تجاری" کووکسیر پارس" شدند.

او با بیان اینکه این دارو از صمغ گیاه " کمای بیابانی"Ferula foetida" تولید شده است، افزود: مراحل استانداردسازی این دارو بر اساس مواد موثر به طور دقیق انجام شده است و با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو برای کمک به تسکین علایم ریوی بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد گروه فارماکوگنوزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اثر بخشی این دارو پس از یک سال مطالعه بالینی با مجوز کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی بیش از ۵۰۰ بیمار سرپایی و بستری کرونا به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید

با دواجو دارو‌های کمیاب را در کمترین زمان پیدا کنید

ایرانشاهی بیان کرد: این دارو سرشار از ترکیبات " پلی سولفید" است و منطبق با مقالات معتبر بین المللی دارو‌های آزاد کننده سولفید هیدروژن باعث کاهش التهاب ریه و مانع از تکثیر و ورود ویروس به سلول‌های ریه می‌شوند.

او تصریح کرد: اثر بخشی داروی کووکسیر پارس که به شکل کپسول تولید شده است در کاهش سرفه، تنگی نفس و افزایش اکسیژن اشباع خون به اثبات رسیده است.

استاد گروه فارماکوگنوزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در طی مطالعه، عوارض حادی پس از مصرف دارو مشاهده نشده است و فقط در معدودی از بیماران ممکن است حالت تهوع، نفخ یا دل درد خفیف ایجاد شود که با مصرف دارو بعد از غذا این عوارض برطرف می‌شود.

ایرانشاهی اظهار کرد: مصرف این دارو در مراحل آغازین شروع علائم کرونا موثرتر است هرچند که در بیماران بستری و حالت شدید بیماری هم به بهبود بیماری کمک می‌کند.

او افزود: تولید انبوه کارخانه‌ای این دارو از اوایل خرداد ماه امسال آغاز خواهد شد.

استاد گروه فارماکوگنوزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: انجام این تحقیق و تهیه و تولید داروی مزبور حاصل یک کار تیمی به وسیله جمعی از محققان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داروی کرونا غذا و دارو علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا پژوهشگران کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور