Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:23:42 GMT

صف روغن بلای جان مردم/ سوء مدیریت گریبان میامی را گرفته است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۵۱۲۳

صف روغن بلای جان مردم/ سوء مدیریت گریبان میامی را گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، صف طولانی خرید روغن در شهر میامی از صبح چهارشنبه یک بار دیگر بر نگرانی‌های شرایط کرونایی دشوار این شهرستان افزوده است. مردم ناچار هستند تا تاوان عدم توانمندی مسئولان ارشد شهرستانی در مدیریت امور را با ایستادن در صفوف طولانی تهیه اقلامی مانند روغن بدهند.

مغازه‌ها و اصناف به دلیل شرایط کرونایی تعطیل هستند و اوضاع بیماران کرونایی در میامی در یکی از بدترین و حادترین وضعیت‌ها در یکسال و سه ماه اخیر قرار دارد به طوری که تخت‌های بیمارستانی در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از جمله میامی، مملو از بیمار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه بسته هستند به جز یکی

مردم از گوشه و کنار میامی به تنها عرضه کننده روغن این شهر آمده‌اند زیرا باقی اصناف به دستور ستاد کرونا بسته شده‌اند. از سوی دیگر از فرمانداری هیچ مقام مسئولی در مقابل این مکان عرضه روغن نباتی نیست تا فاجعه‌ای که قرار است کرونا بر سر شهر میامی طی روزهای آتی بیاورد را به نظاره بنشیند.

کسبه هم آمده‌اند. چندتایی شأن از مغازه داران میامی هستند و گلایه دارند که فقط به همین یک مغازه روغن تخصیص داده شده است از طرف دیگر مابقی مغازه‌های شهر میامی تعطیل شده‌اند تا مثلاً کرونا کاهش یابد اما در مقابل یک مغازه دیگر صف‌های طولانی ۴۰ تا ۵۰ تایی ایجاد می‌شود تا کرونا تشدید شود!

این دوگانگی موجود در شهرستان میامی یکی از نقاط ضعف ستاد کرونا و فرمانداری این شهرستان است. شهرستانی که موقعیت استثنایی داشته و ۲۰ درصد جمعیت خود را نیز در درون مرکز شهرستان نمی‌بیند با این حال همچنان با وجود ساختارها و اختیارات، مدیریت یک شهر کم جمعیت نیز برایشان دشوار است.

مقصر مغازه دار است

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت میامی نیز حضور دارد مصاحبه نمی‌کند اما در صحبتی که با خبرنگار مهر دارد تلویحاً مغازه داری که مقابل مجموعه صنفی‌اش مملو از جمعیت شده را مقصر می‌داند و می‌گوید: قرار بود این فرد روغن‌های تخصیص یافته را به صورت حواله‌ای و نه حضوری توزیع کند اما سر خود، در یک کانال تلگرامی اعلام کرده که در روز چهارشنبه روغن توزیع می‌کند و از صبح اینجا بساطی درست شده است.

وی می‌افزاید: قرار بود به دلیل تعطیلی اصناف به این مغازه روغن دولتی تخصیص شود که این امر انجام شد یعنی صمت کار خود را به درستی انجام داده اما طبق توافق اصلاً نباید این مغازه به صورت حضوری روغن را توزیع می‌کرد و فقط باید حواله می‌داد و سپس شما در ساعات مختلف روغن را دریافت می‌کردید.

مردم هم ناراضی هستند عده‌ای حتی ماسک هم ندارند اما اجبار را باعث ایستادن در صف می‌دانند، یکی از این افراد می‌گوید: بقیه مغازه‌ها بسته هستند از سوی دیگر در این گرانی اقلام من چطور و از کجا روغن آزاد را با قیمت بسیار بالا تهیه کنم؟ مجبور به ایستادن در صف هستم و مسئولان باید برای آن کاری کنند نه من که از سر اجبار در صف هستم.

فرماندار نیست!

صحبت اکثر مردم همین است اینکه در این تلاطم‌های اقتصادی، دشوار است که بتوان روغن آزاد را تهیه کرد و برای روغن دولتی هم شأن و کرامت مردم حفظ نمی‌شود و باید اینگونه در شرایط کرونایی در صف‌ها بایستیم.

گفتنی است هیچ فردی از جمله فرماندار که مسئولیت مستقیم این امر را در ستاد کرونا و شورای تأمین شهرستان میامی دارد تا لحظه تهیه گزارش خبرنگار مهر، در صحنه حاضر نشد و در نتیجه گفتگویی هم با خبرنگار مهر، شکل نگرفت.

مسئولان گویا هنوز در خواب خوش هستند و مردم باید برای تأمین اقلام مورد نیازشان در صف بایستند. مسئولانی که شاید بهتر باشد خودشان هم بعضی وقت‌ها به جای راننده و نیروهای خدماتی ارگان مطبوع شأن به بازار رفته و روغن و ماست و نانی بخرند البته نه از آن دست نان خریدن‌هایی که به صورت کاملاً اتفاقی دوربین روابط عمومی مسئولان هم کنارشان قرار گیرند و به صورت کاملاً تصادفی تصویر مدیران را در صف نانوایی ثبت کنند!

کد خبر 5199683

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ستاد ملی مقابله با کرونا میامی فرمانداری میامی استانداری سمنان ویروس کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها بارش باران شیراز خبرنگار مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلای جان پرسپولیس پس از 120 (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم در دیدار حساس جام حذفی دست به کار بزرگی زد و برای دومین بار طی این فصل، از سد پرسپولیس گذشت تا ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به کابوسی برای سرخ ها تبدیل شود و این تیم برای چهارمین مرتبه در این استادیوم شکست بخورد.

یکی از عوامل کلیدی در کامبک آلومینیوم برابر پرسپولیس، رضا جبیره بود. بازیکنی که در دقیقه 70 مسابقه به جای امین کاظمیان وارد زمین مسابقه شد و در دقیقه 90+5 موفق شد با یک ضربه سر، زمینه ساز گل تساوی ایرالکو توسط شروین بزرگ باشد.

این بازیکن بجز پاس گل مهمی که داد، در حملات تیمش نیز نقش موثری داشت و تقریبا می توان گفت در بیشتر نبردهای هوایی با بازیکنان پرسپولیس برنده بود و بالاتر از کنعانی زادگان و گولسیانی، ضربات سر را می زد تا ایرالکو روی توپ های سوم، به روی دروازه پرسپولیس خطرساز شود.

نقش مهم جبیره در این پیروزی، به تکمیل دومین کامبک آلومینیوم بازمیگردد. جایی که او با یک پاس در عمق دیدنی، مهدی لیموچی را صاحب فرصت طلایی کرد و این بازیکن نیز با یک پاس در عرض تماشایی، توپ را مقابل دروازه به علیرضا نقی زاده رساند تا این بازیکن گل چهارم تیمش را به ثمر برساند و کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

گلی که در دقیقه 120+1 به ثمر رسید تا رضا جبیره در نقش یک تعویض طلایی، روی گل های دوم و چهارم تیمش که هر دو مرتبه بازی را در ثانیه های پایانی به تساوی کشانده بود، نقش ویژه ای ایفا کند.

علاوه بر این، جبیره در ضربات پنالتی نیز توانست توپش را به گل تبدیل کند تا این بازیکن علاوه بر اثرگذاری روی گل دقیقه 120+1، به بلای جان پرسپولیس تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • تفال به حافظ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند...
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • بلای جان پرسپولیس پس از 120 (عکس)
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟